$
פנאי

משקפי הצבע החדשים

שיתוף פעולה בין צמד המעצבים הלוהט קארל וקרייג למותג המשקפיים לה ספקס הניב קולקציה צבעונית בהשראות מוזרות, כמו מה קורה כשמציירים בטוש באמצע מסיבה

תמרה וולמן 09:09 19.02.14

 

קחו מותג ותיק שלאורך שנות קיומו חווה שיאי גובה כמו גם צניחות אל מתחת לקו האפס (ונמצא כרגע במקום מנומנם באמצע), צוותו אליו יוצרים צעירים (ומחוללי באזז), וקבלו קולקציה (קפסולה, ודאי שקפסולה) מדוברת שיכולה להמציא מחדש את המותג. זה מה שקרה למותג המשקפיים האוסטרלי לה ספקס (Le Specs) כשפנה לצמד היוצרים הידועים כקארל וקרייג.

 

זהו שיתוף הפעולה השני של לה ספקס עם יוצרים צעירים, אך נראה כי הפעם ה"הייפ" גדול בהרבה. מותג משקפי השמש זכה בשנות השמונים להצלחה עצומה, ואחרי תקופת "הדממה" ממושכת הושק מחדש ב־2006. קארל וקרייג עיצבו עבור המותג קולקציה משעשעת של 15 דגמי משקפיים מרהיבים, הנושאים שמות משעשעים לא פחות. היוצרים חגגו כאן עם אלמנטים גרפיים בולטים ופלטת צבעים פסטלית, והתוצאה היא דגמים מוגזמים, על גבול הקומיקס. בסופו של דבר, הקולקציה נראית כמו שרבוט בתלת־ממד.

 

מימין דגם Hi Brow ודגם Lost Weekend
מימין דגם Hi Brow ודגם Lost Weekend

 

"רצינו ליצור מיקס בין צורות קלאסיות ודגמים חדשים", מספר קרייג רדמן בראיון.

 

"את הקלאסיות הפכנו למופרזות ובדגמים החדשים עשינו דברים מטורפים לחלוטין, כמו בדגם Hi Brow, שהוא ביטוי למה היה קורה אילו מישהו היה נותן לנו לצייר על הפנים שלו בטוש באמצע מסיבה". את הדגמים ניתן להשיג, בין היתר, באתרים net-a-porter.com ו־en.colette.fr, ומחיריהם נעים סביב 100 דולר.

 

"העבודות של קארל וקרייג תמיד משכו את תשומת לבי מכיוון שהגישה שלהם היא כל כך עכשווית", אמר מעצב הבית של לה ספקס האמיש טיים בעת ההשקה. "זו גישה שמזוהה באופן מיידי, ויש בה מהאטיטיוד הנועז של Tongue-in-cheek (חוצפה משעשעת - ת.ו) כמו למותג שלנו".

 

יצירות של קארל וקרייג
יצירות של קארל וקרייג

 

קרייג רדמן וקארל מאייר החלו לעבוד כצמד עוד בזמן לימודי האמנות במולדתם אוסטרליה. את הסטודיו שלהם, שמתמחה במגוון עצום של תחומים - איור, טיפוגרפיה, פיסול, מיתוג, עיצוב תעשייתי, אפליקציות ועוד - הם מתפעלים משני עברי האוקיינוס האטלנטי: רדמן מניו יורק ומאייר מלונדון. "אחרי שעבדנו זה לצד זה כמעט עשור, המרחק כבר לא היווה בעיה", מספר רדמן. "אנחנו מבינים זה את זה באופן אינסטינקטיבי, מה שהופך את האופרציה משני עברי האוקיינוס לאפשרית. בסופו של דבר המרחק הפך אותנו להחלטיים ויעילים יותר, והחיים בערים הגדולות רק הרחיבו את המחשבה".

 

יצירות של קארל וקרייג
יצירות של קארל וקרייג

 

בשנים האחרונות מחוזרים השניים ללא הרף על ידי חברות ומותגים מהשורה הראשונה, שמבקשים לעצמם משהו מהאסתטיקה המהדהדת המזוהה עם הצמד. הרשימה הארוכה כוללת את אפל, נייקי, לואי ויטון, גוגל, סוני, "הניו יורק טיימס" ועוד. שיתוף הפעולה שסימן את הדחיפה המשמעותית של השניים למרכז הבמה היה זה שבין בלוג הקאלט שעליו חתום רדמן לבדו, Darcel Disappoints, לבין חנות הבוטיק הידועה "קולט" בפריז. בבלוג, שאותו הקים עם המעבר לניו יורק, מתוארים חיי היומיום המוזרים ורצופי המבוכות של דארסל, דמות ציקלופ ביצתית שהיא האלטר־אגו של רדמן בכרך הגדול. שרה אנדלמן, המייסדת והמנהלת הקריאייטיבית של "קולט", נתקלה בבלוג בראשית דרכו, ומאז הפיקו השניים שיתופי פעולה רבים בפורמטים משתנים. חודשים ספורים לפני שיצרו את הקולקציה עבור לה ספקס, למשל, העניקו השניים את זריקת המרץ הדרושה למותג מוצרי העור היוקרתי MCM.

 

דגם Houdini
דגם Houdini

 

לשאלתי לגבי הקריטריונים להיענות לשיתופי פעולה עונה רדמן: "לרוב זה כרוך במידת ההיכרות שלנו עם אותו מותג ובשאלה אם הם יבינו את מה שנרצה לעשות". עולמות ההשראה שלהם מורכבים, לדברי רדמן, "מקומפוזיציות של ציורי הרנסנס ועד משפט שנאמר בריאליטי 'עקרות בית אמיתיות'". כך מצליחים הוא ומאייר, באמצעים שנעים בין פופ

ארט לניו ווייב, דרך דוגמאות גיאומטריות וצבעים בוהקים, לזקק מסרים פשוטים ומשעשעים שיש בהם אותו רכיב יקר ערך - קוּליות.

 

 

x