מותג המשקפיים האקסטרווגנטי תיאו: כל מה שצריך זו אהבה
תיאו, שאלטון ג'ון הוא אחד מלקוחותיו הנאמנים, משיק קולקציה חדשה בישראל. "אנחנו עובדים רק עם אנשים חיוביים ובעלי הומור ורצון לשמח", אומר מיק סאמרס, בנו של המייסד ואחד המעצבים בחברה
אם אפשר היה לצרף פסקול לשיחה שלי עם מיק סאמרס, בנו של מייסד מותג המשקפיים הבלגי תיאו (Theo), היה זה ללא ספק השיר "Shiny Happy People" של להקת R.E.M.
המילים "חיובי", "שמחה" ו"אהבה" על הטיותיהן השונות היו ללא ספק כוכבות השיחה, ובמקרה של סאמרס נראה שלא מדובר בתרגיל שיווקי, אלא בגנטיקה מחויכת. עם לקוחותיו נמנים אלטון ג'ון, ביל גייטס, ג'סיקה אלבה וספייק לי, הוא עובד עם 1,200 חנויות בעולם ולא מוכן למכור את דגמיו למי שלא חולק עמו חוש ההומור והרצון לשמח.

את המותג תיאו, שמשיק בימים אלה קולקציה חדשה בישראל, הקימו לפני 25 שנה אביו, ווים סאמרס, ופטריק הואט. "כשאבי הקים עם פטריק את העסק ונדרש לתכתובות רשמיות מול לקוחות וספקים, הוא שנא את הסיומות המשמימות השגורות של 'בברכה' או 'בכבוד רב' וחיפש חתימה מקורית משלו", מספר סאמרס. "כך נולד המשפט 'Theo Loves You', שהפך לחתימתו".
המשפט הזה, לדברי סאמרס, מתמצת את הרוח והפילוסופיה שבבסיס המותג. "אפשר לומר שאנחנו סלקטיביים באשר ללקוחות שלנו ושלא נעבוד עם כל בעל חנות שפונה אלינו", הוא מסביר. "הם חייבים להיות אנשים חיוביים. אחד המעצבים שלנו אמר פעם בראיון לעיתון בלגי כי לא היה מוכר ממוצרינו לפוליטיקאי קיצוני שאינו מסכים עם דעותיו. מובן שהדברים עוררו מהומה לא קטנה".

עם השנים הצטרפו לעבודה בתיאו כל בני משפחת סאמרס - מיק, שני אחיו ואמו. "הרבה מהעוסקים באופטיקה מצרפים לעסק את הדור הבא, כדי להכניס רוח רעננה. זה צעד חשוב לשימור המותג ולהצעדה שלו לעבר העתיד. זו לא משימה פשוטה 'להצעיר' מותג שיוחס לדור אחר, אך למדנו שדווקא המבוגרים מעזים יותר, כי פחות חשובה להם דעת הסובבים אותם. צעירי דור ה־Y לעומתם רוצים להיות מיוחדים, אבל כמו כולם. הם מחפשים גזרות רטרו וקלאסיות, בעוד המבוגרים יעזו להתנסות יותר בגזרות ובצבעים".
דגמי תיאו נמכרים בארץ בלעדית בחנות ורובל אופטיק בוטיק בתל אביב. את המגמות המרכזיות בקולקציה החדשה מחלק סאמרס לשלוש תמות השראתיות: הראשונה מיועדת לצעירים שמחפשים גזרות שמתכתבות עם קלאסיקות עבר, והטוויסט העיצובי בהן לא בולט אלא מופיע בדפנות הפנימיות ובמוטות הצד; לשנייה ניתנה הכותרת "שלושת המוסקטרים", ובה שלושה דגמים שהם פרשנות לצורה הראשונית של משקפי הראייה - מוט קדמי ישר ואליו מחוברות עדשות בעלות צורות השונות והצבעוניות בלתי שגרתית; ומשקפי השמש, שהמוטיב המובהק בהן הוא הצבעוניות הזרחנית שנולדה מהתבוננות ביצורים תת־ימיים.
כשסאמרס נשאל על מותג משקפיים אחר שהוא מעריך, הוא מציין את pq של רון ארד. "מי שחושב רק על הכסף לא יוכל לעולם להעז ולעשות את מה שבאמת מרגש", הוא אומר, "העיצוב של רון פורץ דרך, מהגאוניים שראיתי".


