ארקייד פייר הקנדית: מחכים לפעימה הסופית
קמפיין הגרילה להשקת האלבום של להקת ארקייד פייר הקנדית, "Reflektor", נמשך מאוגוסט והיה עתיר גימיקים. בעוד שבוע יגיע הדיסק עצמו לשיפוט הקהל
09:36
22.10.13
זה התחיל באוגוסט, כאשר לוגו מוזר ובו המילה "Reflektor" החל לצוץ כגרפיטי וציורי גיר בערים שונות בעולם. התופעה לוותה בחשבון אינסטגרם שתיעד אותה, ובחרושת שמועות שקישרו אותה לאלבום החדש של להקת־העל הקנדית ארקייד פייר, שאת קיומו חשפה הלהקה כמה ימים לפני כן בציוץ בטוויטר.
אחרי שקמפיין הגרילה הוויזואלי צבר מאות עוקבים הפילה הלהקה את הפצצה ב־9 בספטמבר: קליפ אינטראקטיבי פורץ דרך של הבמאי וינסנט מוריסט לשיר הנושא מהאלבום, שהועלה לרשת בכתובת justareflektor.com והוסיף על גבי הווידיאו המקורי שכבה של אפקטים פסיכדליים, שהצופה שולט בהם בזמן אמת באמצעות העכבר או הסמארטפון.
שלושה שבועות לאחר מכן היכה הקמפיין שוב, והפעם עם סרט הומוריסטי למחצה באורך 22 דקות שביים רומן קופולה, הבן של פרנסיס פורד קופולה, בהשתתפות בונו (בתפקיד עצמו), בן סטילר, מייקל סרה בליהוק אירוני של ברמן מקסיקאי שונא היפסטרים, ג'יימס פרנקו, זאק גאלפיניאקיס בתפקיד אסטרונאוט סטלן ותוקפני ועוד אושיות תרבות. הסרט עקב אחר הלהקה בעיצומה של מסיבה שהופכת לטריפ ביזארי במיוחד, ושימש פלטפורמה לחשיפת שלושה שירים נוספים מהאלבום: "We Exit" האייטיזי, קטע הדיסקו האפל "Here Comes the Night Time", ו־"Normal Person" הרוקנרולי האדיר.

ארקייד פיירצילום: אי פי איי
בסוף השבוע המעגל הושלם, כאשר המסיבה מהסרט הועתקה לעולם האמיתי בהופעה סודית למחצה של הלהקה בהאנגר בברוקלין, שהתארח בה ג'יימס מרפי מ־LCD Soundsystem, האחראי להפקת האלבום. האורחים התבקשו להגיע בתחפושות, ושלושה מחברי הלהקה נתנו מעין חימום בעודם לבושים במסכות ראש מעיסת נייר ומתחזים ללהקה הפיקטיבית הריפלקטורס. ההרכב הבדוי כיכב בסרטון חידתי נוסף שעלה לרשת ב־9 בספטמבר - שתי דקות וחצי בשחור־לבן שתיעדו שלושה גברים בחליפות לבנות, פסי ניאון וכיסוי ראש משובץ ואטום, שנשאו טייפים מיושנים מצופים גם הם בניאונים.
זו הפעם הראשונה שארקייד פייר מלווים אלבום בקמפיין גרילה שלם מהסוג הזה, אבל הפקות תיאטרליות, קליפים ניסיוניים ומהלכים שיווקיים לא שגרתיים הם חלק מהתנהלות הלהקה מאז הקמתה ב־2003. האלבום הקודם, "The Suburbs" מ־2010, לווה בקליפ אינטראקטיבי לשיר "We Used To Wait", שהפיק הבמאי כריס מילק תוך שימוש בחומרים מגוגל סטריט וויו שנבחרו לפי כתובת שהמשתמש הקליד. את "Black Mirror", הסינגל הראשון מתוך "Neon Bible" מ־2007, שחררה הלהקה באמצעות מספר טלפון שאליו אפשר היה להתקשר כדי להאזין לשיר, ולאחר מכן הוציאה גם לו קליפ אינטראקטיבי (בכתובת beonlineb.com) שבו מתפעל הצופה את הפנים והידיים של ווין באטלר, מנהיג הלהקה.
ואחרי הגימיקים, מיזמי האינטרנט ותרגילי השיווק המתחכמים, איך האלבום? מבקר "רולינג סטון" נתן ל"Reflektor" ארבעה כוכבים וחצי מתוך חמישה, השווה אותו ל־"Kid A" של רדיוהד ול"Achtung Baby" של U2 (כצעד נועז של להקה מבוססת שלא חוששת להסתכן כדי לפתח את חזונה האמנותי), וכינה אותו "האלבום הטוב ביותר שארקייד פייר הוציאה". "האינדיפנדנט" אמנם שיבח את האומץ ואת הדרך הקשה שבה הולך האלבום, אבל ציין שאינטנסיביות הסאונד האלקטרוני גורמת לעתים לגעגועים לפולקיות הפסטורלית של האלבומים הקודמים. ה"Q" התלהב פחות, נתן לו שלושה כוכבים בלבד וסיכם במשפט "טעות בשיפוט שאפשר היה להימנע ממנה". את התשובה האמיתית נקבל בעוד שבוע, ב־28 באוקטובר, כאשר "Reflektor" ישוחרר לקהל הרחב.


