$
פנאי

תערוכה: "מן המוכן" - 100 שנה לרדי־מייד

מוזיאון חיפה לאמנות מציג תערוכה הבוחנת את הגלגולים שעבר מושג הרדי־מייד מאז ועד היום

יעל סובינסקי 10:2709.09.13

ב־1913 יצר מרסל דושאן את עבודת הרדי־מייד הראשונה, כאשר חיבר גלגל אופניים לשרפרף, ובכך הגדיר התייחסות חדשה ואף מהפכנית ליצירת האמנות. במלאות 100 שנים ליצירתו, מוזיאון חיפה לאמנות מציג תערוכה הבוחנת את הגלגולים שעבר מושג הרדי־מייד מאז ועד היום.

 

קהל היעד: חובבי אמנות מודרנית ועכשווית, כולל קהל צעיר וסקרן ואף ילדים.

 

דבר המבקרת: יצירותיהם של קרוב ל־40 אמנים מוצגות בתערוכה, המתפרסת על כל קומות המוזיאון: מרפליקות של "גלגל האופניים" ויצירות אחרות שיצר דושאן ב־1964, דרך העתק של "גלגל אופניים" שיצר אריה ארוך בסוף שנות השישים, ועד למיצב של דניאל דוידובסקי, ההופך את האופניים לחלק ממנגנון ההשמעה של רשמקול. 

 

יצירתו של צחי חכמון. 40 אמנים שמציעים את פרשנותם למושג רדי־מייד יצירתו של צחי חכמון. 40 אמנים שמציעים את פרשנותם למושג רדי־מייד

 

כל היצירות בתערוכה, פרט לאלה של דושאן ושל ארוך, נוצרו בידי אמנים ישראלים עכשוויים, שחלקם מביעים בעבודותיהם מחווה לרוח הרדי־מייד, בעוד אחרים מציגים פרשנות מתריסה החותרת תחת המושג. עבודתו של צחי חכמון מ־2012 מציגה "מנהרה" עשויה מזרני קפיצים שנמצאו ברחוב וחוברו יחדיו. מנגד, הפרויקט המרשים של קבוצת ארט אספיונאז' מציג כ־1,000 ציורי שמן על בד של קטעי נוף שונים בישראל, שצוירו ב"מפעל ציור" בסין והפכו את הנופים בעלי המשמעות לעוד חפץ סחיר, מייד אין צ'יינה. ההקשר המקומי בולט בחלק גדול מהיצירות בתערוכה, שמנגישות את מושג הרדי־מייד גם לקהלים חדשים.

 

שורה תחתונה: תערוכה מסקרנת ומעוררת מחשבה, שמציעה פרשנויות חדשות לשאלה מהי אמנות במאה ה־21.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x