$
פנאי

מלון מביא מלון

הסטראט־אפ רומיקסר, המקשר בין בתי מלון ומעביר ביניהם לקוחות, הושק ב־70 מלונות באמסטרדם ובכמה בישראל. לירן יעקב רוזנפלד מספר ל"כלכליסט" איך הגה את הרעיון ולמה כולם מרוויחים ממנו: הוא, הלקוח והמלון

תמר וילרפורט 09:3021.08.13

החל מהחודש שעבר 70 בתי מלון באמסטרדם משתמשים מערכת Roomixer - מעין רשת המקשרת בין בתי מלון שמאחוריה עומד סטראט־אפ ישראלי באותו שם, רומיקסר. מייסדי החברה הם לירן יעקב רוזנפלד וסאלי קוגן, שגייסו השנה 470 אלף דולר לטובת המיזם, שהחודש החל לפעול גם בישראל. בשבוע שעבר הצטרפו המלונות בראון, שינקין וגורדון בתל אביב למערכת, והשבוע נחתמה העסקה הראשונה בין בתי המלון באמצעות מערכת ההפעלה של הסטראט־אפ - בראון העבירו לשינקין אורח. 

 

לירן יעקב רוזנפלד וסאלי קוגן לירן יעקב רוזנפלד וסאלי קוגן צילום: עמית שעל

 

דירה להשכיר

 

מדובר ברעיון פשוט: לקוח שמתקשר למלון שלא יכול לארח אותו מסיבות שונות כמו מחיר או זמינות יכול להשאיר את מספר הטלפון שלו. המלון מעלה את ההזמנה העודפת למערכת של רומיקסר, ומלונות אחרים שרואים את עצמם מתאימים לדרישות מציעים לו אירוח אצלם. המלון המקורי מקשר בין הצדדים כדי לא ליצור עומס על הלקוח. בהנחה שההזמנה יוצאת לפועל, כולם מרוויחים. המלון שהעביר את ההזמנה מקבל 4% משווייה, ורומיקסר מרוויחה 1%.

 

הרווח הממוצע של רומיקסר מעסקה במלון בישראל הוא 17 דולר, לדברי רוזנפלד, ועסקה בדירת נופש אמורה להכניס 24 דולר.

 

רוזנפלד (32) טס לפני כעשור לארגנטינה כדי ללמוד ספרדית, שם הוא התחיל את צעדיו הראשונים בתחום התיירות. בבואנוס איירס פתח גסטהאוס שבנה מאפס, Back In BA, עם תשעה חדרים ו־35 מיטות, ומכר אותו מאוחר יותר. בהמשך הוא שכר מלון קטן במרכז העיר שפשט את הרגל, ובשנת 2007 הקים את האתר minihostels.com, שמאגד אכסניות והוסטלים לצעירים. "ב־2007 היו הרבה פחות מערכות להזמנות אונליין כי היתה הרבה פחות מודעות לכך", אומר רוזנפלד. "זה לא היה פופולרי. יצרתי קשר עם חברת טכנולוגיה בישראל והתחלתי למכור מערכות לניהול הזמנות למלונות בדרום אמריקה. הסתובבתי ברחבי היבשת ורשמתי מלונות למערכת, ומאוחר יותר עשיתי זאת גם בארצות הברית. בינתיים היתה לי דירה בישראל שהשכרתי לתיירים בחודשי הקיץ.

 

כשהתקשרו אליי והדירה לא היתה פנויה, הפניתי את המתקשרים לחבר, שגם הוא השכיר את הדירה שלו בתל אביב, וכך הפכתי לסוג של מתווך לדירות נופש. כך עלה לי הרעיון לרומיקסר".

 

חולמים על ניו יורק

 

כמו כל סטארט־אפ בתחילת דרכו, רומיקסר מבקשת לגייס מימון כדי להתרחב. את הגלגול הקודם שלה מימנו רוזנפלד וקוגן מכיסם. "התחלנו להריץ את רומיקסר בישראל באוקטובר 2012, אך אז פרץ מבצע עמוד ענן והכל השתבש. גייסנו 470 אלף דולר ויצאנו עם הרעיון לאמסטרדם, שם השקנו את רומיקסר בחודש יולי בכ־70 מלונות. הרעיון בשלבי הרשמה לפטנט, ובינתיים אנחנו רוצים לגייס עוד מיליון דולר כאשר המטרה שלנו היא לכבוש את ניו יורק".

 

מיהו בעצם הוא קהל היעד שלכם?

"מלונות וסוכנים. אנחנו עובדים על בסיס המידע של אופטימה, תוכנה לניהול מלונות הכוללת כ־300 בתי מלון. הלקוח למעשה לא חשוף למה שקורה. הוא מתקשר למלון בראון, למשל, ושם אומרים לו שיתווכו בינו לבין מלון אחר. מכיוון שרק מלון אחד יכול ליצור קשר עם האורח, הלקוח לא יקבל פתאום 300 טלפונים ממלונות שונים. רק אחד יכול למשוך את ההזמנה.

 

ויש נישה מסוימת שאתם מעדיפים, כמו מלונות בוטיק?

"לא, המטרה היא להגיע למקסימום מלונות. קל להתחיל במלון בוטיק שיש בו פחות חדרים, כי הוא מתמלא מהר יותר וגם הקהל שלו צעיר ברוחו, לא מקובע על המלון שהתקשר אליו ומוכן לקבל הצעות ממקומות אחרים".

 

שני דברים, לטענתו, עומדים לנגד עיניו של רוזנפלד. האחד הוא כלכלה שיתופית, והשני הוא האירוח. "אירוח חכם מייצר מקורות הכנסה נוספים גם כשהלקוח בכלל לא שלך", הוא אומר.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x