$
פנאי

פסקואלה נטוצי: "אנחנו מתמודדים עם משבר גדול"

נטוצי, המייסד והבעלים של מותג רהיטי היוקרה מאיטליה, הגיע לישראל להיפגש עם השותף המקומי לקראת שיווק הקו החדש והנגיש של החברה, Italian Attraction. ל"כלכליסט" הוא מספר על הקושי באירופה, השווקים החדשים במזרח, והעתיד - ייצור רהיטים לבתים קטנים יותר

רוני קציר 08:30 11.03.13

 

"הכלכלה במצב מזעזע. לכן עכשיו חשוב יותר מאי פעם להתמקד בייצור באיכות גבוהה, אבל במחיר נמוך יותר עבור הלקוח", מבהיר פסקואלה נטוצי (73), הבעלים, המנכ"ל והיו"ר של חברת רהיטי היוקרה נטוצי, שהגיע בשבוע שעבר לביקור בזק בישראל. בימים אלה מתכוננים בנטוצי להשקת קו חדש, Italian Attraction.

 

האיטלקי המחויך והצעיר ברוחו מספר שמטרת הקו היא להנגיש במעט את מוצרי העור של המותג, והמחיר, לדבריו, יהיה אטרקטיבי יותר. "אנחנו אמנם מותג מותרות, אבל מספר האנשים המחפשים מותרות הולך ופוחת", אומר נטוצי, ומוסיף: "המטרה היתה מוצר שיגדיל את הקהל הפוטנציאלי של המותג".

 

הצלחה בברזיל ובסין

 

הקו החדש יושק לראשונה בוועידה שמקיימת החברה לשותפיה ומשווקיה בעוד כשלושה שבועות, ולאחר מכן ביריד העיצוב במילאנו באפריל. הוא מצטרף לשלושה קווים קודמים של החברה, המזוהה עם ספות עור במראה יוקרתי ובעיצוב מודרני: נטוצי איטליה, הקו הקלאסי של החברה, המותג הצעיר איטלסופה, וקו ספות העור. מטה החברה נמצא בעיר סנטרמו אין קולה בדרום איטליה, שם גם מתגורר נטוצי עם אשתו וחמשת ילדיו. במטה ממוקם ה־Style Center, מרכז למחקר ופיתוח, הכולל 110 אנשי צוות, ביניהם מעצבים, מהנדסים וארכיטקטים, העובדים על פיתוח חומרים ועיצובים חדשים. נטוצי עצמו מבלה מחצית מזמנו במרכז, שאותו הוא מכנה "אוניברסיטה קטנה", ובמחצית השנייה הוא מטייל בין שלוחות החברה בעולם.

 

"הגעתי לבקר את השותף הישראלי שלי (רונן קאופמן, מבעלי נטוצי בישראל, ר"ק), בכדי להבין מה עלינו לעשות יחד על מנת לשפר את העסקים בישראל", אומר נטוצי. "אני אוהב לנסוע לארצות השונות, להכיר את האנשים ולהבין מה הם צריכים, את השותפים שלי אני בוחר רק אם אנחנו חולקים אותם ערכים".

 

כיצד מתמודד מותג יוקרה עם המצב הכלכלי?

"השנה שעברה לא היתה טובה, בלשון המעטה, עבור החברה שלנו באירופה, שמתמודדת עם משבר גדול. מצב המכירות בישראל טוב יותר ממה שמתרחש בשוק באיטליה, ספרד ויוון, למשל. לעומת זאת, היתה לנו עלייה גדולה במכירות בארה"ב, בברזיל ובסין".

 

מה מטרת הקו החדש?

"עבדנו במשך שנה שלמה עם צוות העיצוב, המחקר והפיתוח שלנו, במטרה להציע ללקוח שלנו מוצר במחיר יותר אטרקטיבי. מצב הכלכלה היום פשוט נורא בכל העולם, צרכנים ואזרחים משלמים מסים מאוד גבוהים, עלויות הייצור עולות ולאנשים יש הרבה פחות כסף לבזבז. זה מתבטא גם בעולם הריהוט. זו גישה כללית בעולם בימים אלה, ויש לנו אחריות לעשות כמיטב יכולתנו כדי להוריד את המחירים, והכל כמובן יחסי, כי אסור להתפשר על האיכות. זה האתגר - להוריד מחירים זה קל, וזה פותר את הבעיה באופן זמני, אבל כשפוגעים באיכות נגרם נזק לשם המותג, וממותג יוקרה כמו נטוצי יש ציפיות, וחשוב לנו לכבד אותן. שם המותג חשוב הרבה יותר ממכירות בשנת עסקים אחת".

 

מעצבים רבים דוגלים בעיצוב אקולוגי ודמוקרטי, כלומר עיצוב איכותי במחירים לא גבוהים, שיהיה גם ידידותי לסביבה. מה עמדתך בנושא?

"מקובל לחשוב שעור הוא לא אקולוגי, אבל זה בעצם תלוי באופן העיבוד שלו. אנחנו עושים את התהליך בתוך החברה, ואף עומדים בתקני איכות ובתקנים סביבתיים מחמירים. אני גם דוגל בעיצוב דמוקרטי, אם כי מה שעושה את המוצרים יקרים הוא לאו דווקא העיצוב, אלא איכות החומרים, ואז המושג יקר הופך יחסי. אני מאמין שכאשר קונים רהיט נשארים איתו לנצח, זה לא טי־שרט שמחליפים כל עונה".

 

לאן פניו של עולם העיצוב, תחת התמורות הכלכליות?

"אני לא יודע איך זה בישראל, אבל בארה"ב ובאירופה התולדה של המשבר הכלכלי היא שאנשים מבלים הרבה יותר זמן בבית ולא במסעדות ומקומות בילוי, והבתים נעשים קטנים יותר ויותר. האתגר שלנו הוא לייצר ריהוט קטן מידות ונוח".

 

פסקואלה נטוצי. "להוריד מחירים זה קל, אבל כשפוגעים באיכות נגרם נזק למותג"
פסקואלה נטוצי. "להוריד מחירים זה קל, אבל כשפוגעים באיכות נגרם נזק למותג"צילום: עמית שעל

 

עדיין משפחתיים

 

כשאני שואלת מה התוכניות לעתיד של נטוצי, התשובה ברורה מאוד: "התוכנית העיקרית שלי היא להיות רווחיים שוב! ב־2009 העולם ספג משבר נוראי, הגדול ביותר בשנים האחרונות, וכחברה גלובלית הרגשנו את הסיטואציה על בשרנו. אנחנו חברה בריאה עם אפס חובות, אבל נכון לעכשיו אנחנו לא חברה רווחית ובשנה שעברה לא הרווחנו. הצפי לשנה זו הוא שנשוב להיות רווחיים. התוכנית היא לפתוח שמונה חנויות חדשות בברזיל וחנויות נוספות בפלורידה, מישיגן, סינגפור, מלזיה ועוד".

 

מה מניע אותך להמשיך ולעבוד בכל בוקר?

"תשוקה. תשוקה יכולה לחולל נסים, זה הסיפור בפשטותו. אחרי 53 שנים אני עדיין נהנה ללכת למפעל ולעקוב מקרוב אחרי תהליך העיצוב. אני מעורב בחברה שלי במאה אחוז. למרות שאנחנו נסחרים בוול סטריט, אנחנו מתנהלים כחברה משפחתית לכל דבר".

 

לדברי רונן קאופמן, מבעלי נטוצי בישראל, קו Italian Attraction צפוי להגיע לישראל כבר במהלך חודש מאי, וטווח המחירים יהיה מ־15 אלף שקל למערכת ישיבה, הכוללת ספת דו־מושבית וספה תלת־מושבית.

 

נטוצי במספרים

 

  • החברה הוקמה ב־1959 בידי פסקואלה נטוצי
  • לדברי נטוצי, החברה מגלגלת מחזור מכירות של כ־500 מיליון יורו בשנה
  • מוצרי החברה נמכרים ב־123 מדינות מחוץ לאיטליה
  • נסחרת בוול סטריט מ־1993 (אחת החברות הזרות הראשונות להצטרף למסחר)

x