לומדים דרך הרגליים
תחרות הריצה על עקבים בהולנד ותחרות הנעל המצחינה בארצות הברית ממחישות שההבדל בין גברים לנשים עובר גם דרך כף הרגל
שתי תחרויות שבמרכזן נעליים ייערכו בחודש מרץ, והנעליים הן בעצם המכנה המשותף היחיד בין שני האירועים הגלקטיים הללו. התחרויות, שייערכו בשני צדיו של האוקיינוס האטלנטי, יכולות לחסוך אלפי מחקרים בדבר השוני המובנה בין המוח הגברי לזה הנשי.
ב־9 במרץ יזנקו מאות נשים למירוץ באמסטרדם הנקרא Stiletto Run. סטילטו, לאלה שהרימו גבה, הם אותם עקבים דמויי עיפרון שגובהם כעשרה סנטימטרים, וכל תכליתם היא להגביה את קרסולי האשה אל על ולגרום לה להלך כטווס עם בעיות קשות בגב. מירוצי סטילטו נערכים בערים הגדולות בעולם, והגיעו אפילו לתל אביב לפני כשנתיים. כמעט תמיד הם מעוררים סביבם מחלוקת בנוגע לשאלה האם מדובר באירוע קליל של השתטות או במפגן של שנאת נשים וסיכון בריאותן.
המירוץ באמסטרדם, במסלול שאורכו בסך הכל 100 מטר, נערך, איך לא, במעוז השופינג היקר, הרחוב הכי סטייליסטי בעיר - P.C Hooftsratt. לאורכו של הרחוב פזורות חנויות של בתי האופנה המפורסמים לואי ויטון, דולצ'ה וגבאנה, הרמס ודומיהם. האבא הגאה של האירוע הוא הסניף ההולנדי של מגזין "Glamour", שעניינו מן הסתם הוא אופנה, סטייל ובזבוז כסף. להגנתן של המתחרות יש לומר שהן לא רצות בחינם. המגזין מעניק 10,000 יורו (לקניות) למנצחת שתחצה ראשונה את קו הסיום עם עקבים שלמים. תנאי ההשתתפות פשוטים בתכלית: על העקבים להיות באורך של תשעה ס"מ לפחות וברוחב שלא יעלה על סנטימטר וחצי בקצה המחודד שלהם.

שש שעות טיסה מאמסטרדם, מוכיחים הגברים אניני הטעם והמיושבים בדעתם בארה"ב שגם להם לא חסר סטייל. ב־27 במרץ ייפתח במונפלייה, ורמונט, שלב הגמר בתחרות הנעל המצחינה: Rotten Sneaker Contest. התאריך, אם כבר שאלתם, לא נבחר סתם כך - מדובר בשבוע הראשון של האביב. כשמסביב ניחוחות פריחת העונה המשכרים, יעלו ויבואו אחר כבור בעלי הסניקרס המצחינות ביותר שיש לחצי הכדור המערבי להציע, כדי לזכות בתואר הנכסף של הבואש האנושי המצטיין. ואל יקל הדבר בעיניכם. אל שלב הגמר מגיעים המשתתפים אחרי סבבים מתישים של תחרויות מקומיות (הפרס בכל תחרות הוא 200 דולר למנצח) הנערכות בכל המדינה.
כבוד למתחרים הוא אחד מהמסורות היפות של התחרות, וכך נוהגים צמד המתחרים בכל שלב להסיר זה את נעלו של זה. לאמור: "אתה יריבי, אבל אני מכבד אותך ומה לעזאזל אתה אוכל כדי להגיע לצחנה הזאת?!". תחרות הסניקר המצחין באה לעולם בשנת 1975 כשחנות נעליים במסצ'וסטס החליטה לפרסם את עצמה בדרך זו. בשנת 1988 לקחה חסות על האירוע חברת Odor Eaters, שמתגאה בליין מוצרים לטיפוח כף הרגל. אם שאלתם את עצמכם איך נקבעת הנעל המנצחת ומי בשם אלוהים מוכן לשפוט ולהסניף נעליים מצחינות במשך שעות? גם אנחנו שאלנו.


