$
פנאי

קונסיירז' עברי בניו יורק

עמית נוי נבו ושרון עיני הקימו את Get It Done, חברה שמציעה לישראלים המבקרים בעיר או עוברים לגור בה כל שירות כמעט: בייביסיטר בעברית, המלצות למסעדה, כרטיסים מוזלים למופעים או עזרה בביורוקרטיה. "זה כאילו שיש לך משפחה פה", הן אומרות. אבל בתשלום

טלי שמיר, ניו יורק 08:26 07.12.11

 

יום אחרי החתונה שלה עלתה עמית נוי נבו על מטוס ונחתה בניו יורק. מאז היא פה, כבר 13 שנה. היא עבדה בקונסוליה הישראלית, ניהלה את מערך השיווק של ערוץ הטלוויזיה הישראלי בארצות הברית, הקימה את האתר Imaleusa לאמהות ישראליות בארצות הברית, והיום מנהלת את התוכנית הישראלית במתנ"ס היהודי 92Y.

 

שומרת על קשרים

 

בין לבין, כמו הרבה ישראלים ותיקים בניו יורק, הפכה נבו (42) למעין תחנת מודיעין עבור ישראלים שמחפשים את דרכם בתפוח הגדול. "אני במקום מרכזי מאוד בקהילה", היא אומרת, "ואני גם שומרת על קשרים, כך שאני מקבלת המון פניות מאנשים שמגיעים לעיר: אחד מחפש דירה, אחר רוצה המלצות למסעדות. תמיד עזרתי בשמחה, והייתי מריצה רשימות של המלצות - הכל בהתנדבות. כך זיהיתי שיש פה פוטנציאל עסקי מדהים".

 

עמית נוי נבו ושרון עיני
עמית נוי נבו ושרון עיני צילום: נטלי עיני

 

ביולי האחרון היא חברה לשרון עיני (38), ישראלית אמריקאית שנולדה בניו יורק, חזרה לגור בה אחרי שירותה הצבאי, ועד לאחרונה ניהלה את מחלקת תרומת הביציות של אוניברסיטת קולומביה. יחד הן הקימו את גט איט דאן ניו יורק (Get It Done New York) - חברה שמטרתה לעזור לישראלים בניו יורק בכל דבר בעצם. מהזמנת מקום למסעדה ובייביסיטר ישראלית, דרך רילוקיישן ועד הקמת עסק. תמורת התשלום הנכון, אין הרבה דברים שהן לא יעשו. פעם, למשל, הן השיגו למישהו עץ להסקה באמצע הלילה, בפעם אחרת עזרו ללקוח לאתר את תעודת הנישואים של הוריו ושלחו לו אותה הביתה בתוך יום. והתשלום? בהתאם למשימה: מ־100 דולר ועד כמה אלפים.

 

בימים אלה עובדות נבו ועיני, בין השאר, על הפקת אירוע של חברת ביטוח הבריאות דיוויד שילד, עוזרות לחברת תיקים ישראלית (מורשודה עיצובים) להשתלב בשוק האמריקאי, ומתכננות את הביקור הקרוב של משה גאון בעיר. "הזמנתי לו חדר במלון אייס", מספרת נבו בפגישה עם "כלכליסט" במסעדת הגריל של מלון סטנדרד במתחם המיטפאקינג במנהטן (אחד המקומות המומלצים שלהן). "סידרתי לו גם כניסה לבום־בום רום פה למעלה במלון. זה אחד הקלאבים הכי חמים בעיר, ומאוד קשה להיכנס אליו".

 

לצד גאון, רשימת הלקוחות של גט איט דאן כוללת גם את ניר גלבוע - הבעלים של חברת השמירה צוות שלוש, ואתי ברקין - בעלת חברת Wow.

 

אתם עובדים גם עם אנשים בעלי תקציב עממי?

נבו: "בטח! אני יכולה לשלוח אותך למקומות קוליים וזולים ואת תיהני בטירוף. אנחנו מתאימות את השירות לצרכים וליכולות של כל אחד. לדוגמה, מסעדת Joe's Shanghai מגישה מרק דאמפלינגס מפורסם ומאוד זול בצ'יינה טאון. כשהילדים שלי מגיעים מישראל זה המקום הראשון שהם רוצים ללכת אליו".

 

עיני: "זה גם חוסך כסף, בגלל הקשרים הנכונים שיש לנו. לא מזמן, למשל, קנינו למישהי כרטיסים ל'באבל שואו', מופע לילדים קטנים עם בועות סבון ענקיות. אם תנסי לקנות לבד זה יעלה לך 50 או 70 דולר, אנחנו השגנו את זה ב־30 דולר, וגם בשלושה דולר".

 

נבו: "אנחנו בעצם קונסיירז' עברי בארצות הברית".

 

עיני: "זה כאילו שיש לך משפחה פה. זה חבר".

 

חבר בתשלום?

"בדיוק".

 

עורך דין לוויזה

 

בעוד נבו מתמקדת בנופשים ובהזמנות, מטפלת עיני בעסקים שרוצים להשתלב בשוק האמריקאי ובמשפחות שעושות רילוקיישן. "אני מבינה את הביורוקרטיה האמריקאית ויודעת להתמודד איתה", היא אומרת. "למשפחה שעושה רילוקיישן אעזור בתהליך הקבלה לבית הספר, שהוא מורכב. השירות העסקי שלנו מיועד לחברות ישראליות שמעוניינת שמישהו פה יהיה האוזניים, העיניים והרגליים שלהן. אנחנו, למשל, נחפש לחברה משרד, נשיג את האישורים הנכונים, נסדר עורך דין לוויזה, נברר אם המוצר ידבר לאמריקאים".

 

מה היתרון שלכן על פני חברות ניהול נכסים או ייעוץ עסקי, שכמוהן יש המון בניו יורק?

נבו: "אנחנו מדברות עברית, אנחנו זמינות באופן מאוד אישי, אינטימי. הרעיון הוא לדעת שיש מישהו שסומכים עליו בניו יורק. מי שמעדיף לפנות לחברת ניהול גדולה, אז בכיף. אבל מפני שישראל כל כך קטנה והכל בה מתנהל מפה לאוזן, האמון והשירות האישי שאנחנו מציעות אין להם מתחרים, לדעתי.

 

"אמנם יש חברות גלובליות שעושות לעובד את הרילוקיישן מבחינת ויזה ומשלוח החפצים, אבל להגיע לשכונה ולדעת איפה הסופר הטוב, איפה להסתפר ואיפה לשתות קפה - אף חברה או אתר המלצות לא יוכל לעזור בזה. אנחנו מלוות את הלקוח עד שהוא מרגיש בבית. הגיעה, למשל, לקוחה שהטריד אותה איפה היא עושה ציפורניים ומסדרת שיער. אני לא חושבת שחברות גדולות מתעסקות ברובד הזה".

 

מה לא תעשו?

נבו: "בגדול, נעשה הכל. אבל אם יש משהו שאנחנו מרגישות שאינו מתאים לנו, נפנה את הלקוח לגורם הנכון. יש גם דברים קלים מדי, ואז אנחנו אומרות ללקוח: 'זה מה שנעשה וככה זה יעלה לך. אבל אם אתה רוצה, אתה יכול לעשות את זה בעצמך'”.

 

"אנחנו מסוקרנות, פתוחות ומתלהבות", מסכמת נבו, "זה גמיש מאוד ויכול להתפתח להמון כיוונים".

x