$
פנאי

המעצב יוסף פרץ: "החנויות עשו לי רעש בראש"

פרץ סגר שתי חנויות בתל אביב, אבל שוקד על שואו רום שיציע גם קו רהיטים וחולם על פריצה לחו"ל. ל"כלכליסט" הוא מספר על החזון, מכחיש שמועות על קשיים כלכליים ומסביר שהחנויות הפריעו ליצירתיות שלו

לרה רוטר 10:09 20.09.11

 

נראה שיוסף פרץ, מעצב המותג יוסף, מחפש לו דרך חדשה. הוא סגר לפני מספר שבועות את חנותו במתחם התחנה ואת חנות העודפים ברחוב בעלי המלאכה, שתיהן בתל אביב, ובמקומן הוא שוקד כעת על שואו רום וסטודיו חדש במתחם הדואר בשדרות ירושלים ביפו.

 

בחלל שגודלו 210 מ"ר ואשר משתרע על שתי קומות הוא רוקם את חלומו החדש - להגיע לקהל בינלאומי ולהשיק בעוד כחצי שנה קו רהיטים בעיצובו תחת שם המותג יוסף. כמו כן, חוזר יוסף העונה לעצב קו קז'ואל, גם הוא תחת שם המותג יוסף, אך הפעם מדובר, לדבריו, ברמה גבוהה יותר. החל מעונת הקיץ הנוכחית שילב פרץ בעיצוביו טקסטילים מודפסים שעיצבה המאיירת מיקי אבני - שינוי שעל פי הגדרתו גרם לו להיוולד מחדש.

 

יש הטוענים שסגרת את החנויות בגלל קשיים כלכליים.

"את החנויות סגרתי כי הן עשו לי יותר מדי רעש בראש. הרגשתי שאני לא יכול לספק את הדרישות של הקהל שהגיעו דרכן ובו בזמן להתפתח הלאה. הקהל של מתחם התחנה הוא לא הקהל שלי. זה מתחם שאתה מצליח בו או לא, ועוד מעצבים חווים שם קשיים. הדרישות שהגיעו מהחנות לטווח מידות רחב יותר ולדגמים שקטים יותר רק כבלו את היצירתיות שלי. הרגשתי שאני עונה על צרכים במקום לעצב. בבעלי המלאכה סגרתי מסיבה דומה. זה אזור מת בסופו של יום, וגם אין לי עודפים. זה לא מתאים לדרך החדשה שלי. השואו רום ביפו מתוכנן לשמש בעתיד גם כחנות, כך שלא היה לי עוד צורך בזו שבבעלי מלאכה. לגבי קשיים כלכליים, אני לא יודע במה מדובר. עברתי מהסטודיו בדיזנגוף שבו שילמתי שכירות חודשית של 3,000 שקל על 30 מ"ר לסטודיו בן 210 מ"ר שעליו אני משלם כיום 11 אלף שקל לחודש. מחזור המכירות בחנות בדיזנגוף גדל בקיץ 2011 ב־150% לעומת קיץ 2010. וישנם גם כל הפרויקטים שאני עושה מלבד העיצוב למותג יוסף, כמו חמשת הדגמים שעיצבתי בהשראת דגמי מכוניות של פיאט, ועליו קיבלתי 55 אלף שקל. יש לי חלומות, והשינויים נעשו כדי לאפשר לעצמי לממש אותם".

 

פרץ טוען כי מהמכירות בארץ הוא מרוויח מספיק, וכי המכירות בחו"ל אמורות להיות האקסטרה. "בימים אלה אני במגעים עם רהב זוטא, שאחראי לכל המערך של המותג IRO (מותג צרפתי של קז'ואל גבוה שמשווק גם בארצות הברית – ל"ר)", הוא אומר, "הוא התלהב מהקולקציה שלי, ומציג כרגע בשואו רום שלו לקניינים כ־60 דגמים לקיץ 2012 שהעברתי לו".

 

יוסף פרץ. "הרגשתי שאני עונה על צרכים במקום לעצב"
יוסף פרץ. "הרגשתי שאני עונה על צרכים במקום לעצב"צילום: עמית שעל

 

"שרה ג'סיקה פרקר בשמלה של יוסף"

 

פרץ מדווח גם על שיתוף פעולה עם חלי אבו ודניאל רוזנטל, שהחליטו בעקבותיו לפתוח את Dr. Colaborations - חברה שתייצג ותשווק פיזית ובאמצעות האינטרנט פריטים של מעצבים ישראלים בחו"ל. "דניאל הוא חבר", מסביר פרץ, "ואני הלקוח הראשון שלהם. התחלנו את המהלך הזה לפני כחמישה חודשים, ואני כבר נמצא באתרים ETSY ו־polvre.com. הם גם הצליחו להכניס אותי ל־Another Mag, דרך פניות לבלוגרים בניו יורק. דרכם קיבלנו כבר הזמנות מחדרי תצוגה בליטא, בבריטניה ובקוריאה. כרגע מדובר בהזמנות של עשרות פריטים, אך עד סוף השנה הם מקווים להקים מערך שיתוף פעולה עם כ־50 אתרים נוספים".

 

את ההחלטה על השינוי בתוכנית העסקית עשה פרץ, לדבריו, בעקבות שיחה עם המעצב ששון קדם, שהפציר בו להתחיל להתמקד בחו"ל. "היום העולם בגודל של כדור אקמול", מסביר קדם, "אבל מעצבים ישראלים לא מבינים את זה. יוסף הוא לא מעצב צעיר שזה עתה החל את דרכו. מאחוריו כבר כ־11 שנות ניסיון, והוא מוכן למהלך הזה. אני חושב שיש לו שפה כנה וייחודית, ואני בהחלט יכול לדמיין את שרה ג'סיקה פרקר בשמלה שלו. יוסף הוא אמן במלוא מובן המילה, ולכן הוא צריך אנשים אחרים שינהלו לו את העסק. צריך להיעזר ביועץ עסקי, כי זה מאפשר לנהל עסק וגם לעצב את החלומות שלך".

x