סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
ביל גייטס הודו
ביל גייטס עם ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי (צילום: לינקדאין )

ביל גייטס מספר: כך מצאתי השראה בהודו

מפגשים עם ראש הממשלה ואושיית רשת מקומית, ביקור בפסל הגבוה בעולם ושיחה עם סטודנטים - בפוסט בלינקדאין שיתף המיליארדר בחוויותיו מביקורו בהודו, שנמשך ארבעה ימים: "אני לא יכול לחכות עד הביקור הבא"

״לעולם יש הרבה מה ללמוד מהרעיונות שיוצאים מהמדינה" - כך סיכם ביל גייטס את הביקור שלו בהודו בשבוע שעבר. בפוסט ארוך בלינקדאין, שיתף גייטס בחוויותיו מהביקור שנמשך ארבעה ימים, לאחר שהוזמן להשתתף במסיבת טרום החתונה של בנו של מוקש אמבאני, האיש העשיר ביותר באסיה.
בערך בתקופה הזו לפני שנה פרסמתי פוסט שהתחיל במשפט: 'בדיוק חזרתי מביקור בהודו, ואני מצפה כבר לחזור לשם, כתב גייטס בתחילת הפוסט. בשבוע שעבר התגשמה המשאלה שלי ושבתי להודו, ועכשיו כשאני שוב בבית אני לא יכול לחכות עד הביקור הבא.
מטרת הביקור הייתה להתעדכן בכמה מהרעיונות והחידושים המהפכניים שמגיעים מהודו, וזה בדיוק מה שהשגתי. ביליתי שם ארבעה ימים, פגשתי מנהיגים פוליטיים, בכירים בממשלה, מדענים, נדבנים, נשים שמחלצות את הקהילות שלהן מעוני ורבים אחרים. עמותת גייטס מממנת יותר עבודה בהודו מאשר בכל מדינה אחרת מלבד ארה"ב, וזו תמיד חווייה מרוממת ומשכילה להיות שם פיזית ולראות את ההשפעה של המאמצים שאנחנו תורמים להם.
היה לי העונג לבלות שעה עם ראש הממשלה מודי וחלק משרי הקבינט שלו. ניהלנו שיחה טובה על האופן בו עמותת גייטס תוכל להמשיך ולתמוך ביעדים של הודו בנוגע לטכנולוגיה דיגיטלית, פיתוח בהובלת נשים וחדשנות בחקלאות, בריאות ושינויי אקלים.
התחלתי את הביקור שלי בהידרבאד, שם פגשתי את אושיית הרשת המקומית דולי צ'איוואלה, שהכין לי "כוס טעימה של צ'אי. זו הייתה התרופה הטובה ביותר לג'ט לג". במפגש השתתפו גם דקס שפרד ומוניקה פדמן, המגישים של הפודקאסט Armchair Expert, שהצטרפו לחלקים מהטיול.
בהידרבאד פגשתי גם את נאנדן נילקאני, ממייסדי חברת ה-IT אינפוסיס, ומומחים נוספים איתם שוחחתי על ההתפתחויות האחרונות בתשתיות הדיגיטליות הציבוריות (DPI). זו המערכת שמאפשרת להשתמש בטכנולוגיה דיגיטלית עבור מגוון של שירותים כמו תשלומים דיגיטליים, ייעוץ לחקלאים, חינוך ועוד. ההתקדמות של הודו בתחום מהווה מודל למידה עבור מדינות אחרות.
בהמשך ביקרתי בבהובנשוואר שם למדתי על התוכנית הממשלתית שמספקת לתושבים בקהילות הנחשלות של מדינת אוריסה דברים כמו חשמל, כבישים סלולים וגני שעשועים. דיברתי עם מספר נשים מקומיות, שהוכשרו בהנדסה ובמיומנויות נוספות, ומובילות את פרויקטי הבנייה כדי לספק את השירותים הללו לקהילות שלהן. נהניתי מאוד לשמוע את הסיפורים מעוררי ההשראה שלהן על האתגרים עליהם התגברו, זה סיפור מהפך מדהים.
יצא לי לראות את התשתיות הדיגיטליות של הודו בפעולה כשסיירתי במרכז לניטור חקלאות בבהובנשוואר. במתקן הזה, מומחי חקלאות מטעם הממשלה מייעצים ומעדכנים בזמן אמת את 6.5 מיליון החקלאים באמצעות הטלפון. מאז נפתח המרכז, החקלאים המקומיים מאבדים 90% פחות מהיבול שלהם בשל מזיקים מכפי שהיה לפני.
3 צפייה בגלריה
ביל גייטס הודו
ביל גייטס הודו
גייטס במרכז לניטור חקלאות בבהובנשוואר. "החקלאים המקומיים מאבדים 90% פחות מהיבול שלהם"
(צילום: לינקדאין )
גייטס פגש גם את קרתיקאיה פנדיאן, שסיפר לו על שתי יוזמות ממשלתיות שהוא מנהל באוריסה: "הראשונה נועדה לשפר את שירותי הממשל ואת השירותים הציבוריים, והתוכנית השנייה מספקת לתושבי הכפרים מתקני אינטרנט, מגרשי ספורט, הכשרות, שירותי בנקאות וחיבורים דיגיטליים".
במהלך 24 השנים שלו כמושל אוריסה, נאבין פאטניק הוביל למהפך מרשים במדינה - הכלכלה שלה צומחת ושיעורי העוני בצניחה. שוחחנו על ההישגים של אוריסה בחקלאות, סניטציה ובתחומים נוספים.
למדתי על החידושים האחרונים בהזרעה מלאכותית, הרבעת תאו, זרעים ידידותיים לסביבה ועוד הרבה". בביקורו עסק גייטס גם בנושאי תזונה, והשתתף באירוע של שרת הנשים ופיתוח ילדים סמריטי איראני שעסק בבעיה של תת-תזונה: השרה הזמינה אותי ל'פסטיבל תזונה' שאורגן לרגל ההוצאה לאור של ספר חדש על התזונה ההודית. קיימנו גם דיון נהדר על הדרך שבה עמותת גייטס יכולה לתמוך במאמצי המשרד שלה לשפר את החיי הנשים והילדים ברחבי המדינה.
3 צפייה בגלריה
ביל גייטס הודו
ביל גייטס הודו
גייטס במכון ההודי לטכנולוגיה. "חידושים שיעזרו לפתור חלק מהבעיות הגדולות בעולם"
(צילום: לינקדאין )
על הביקור שלו בקמפוס בניו דלהי של המכון ההודי לטכנולוגיה כתב גייטס: "הסטודנטים וצוות ההוראה היו מלאים ברעיונות והפגינו אופטימיות לגבי החידושים שיעזרו לפתור חלק מהבעיות הגדולות בעולם".
ביום שישי בעקבות המלצתו של ראש הממשלה מודי ביקרתי בפסל האחדות בגוג'אראט. הפסל הוא מחווה לוואלאבאי פאטל, אחת מדמויות המפתח בתנועה לעצמאות הודו. זהו אתר מרשים ביותר – בגובה של 182 מטרים הוא נחשב לפסל הגבוה בעולם – אבל אני התרשמתי באותה מידה מהמאמצים של הממשלה לפתח סביבו כלכלה המבוססת על תיירות, שמטיבה עם האוכלוסייה המקומית. בשיא עונת התיירות, יותר מ-60 אלף אנשים מבקרים בפסל בכל יום.
3 צפייה בגלריה
ביל גייטס ביקור בהודו
ביל גייטס ביקור בהודו
גייטס בפסל האחדות. "כלכלה המבוססת על תיירות שמטיבה עם האוכלוסייה המקומית"
(צילום: Linkedin)
חזרתי הביתה עם הבנה עמוקה יותר על מערכת החדשנות השוקקת של הודו, והדרך שבה היא פועלת למען הבריאות, מיגור העוני, שיפור השירותים הדיגיטליים ועוד הרבה. לעולם יש עוד הרבה מה ללמוד מהרעיונות הללו שיוצאים מהמדינה.