לגלוש בפנים ובחוץ
חברת HP ממשיכה לשתף פעולה עם מותגי אופנה, והפעם עם מותג הסקי רוסיניול. כתבת "כלכליסט" מביאה רשמים מאירוע ההשקה המושקע
אן קתרין אולמן, מנהלת מוצר בתחום הניידים ב־HP לאירופה, המזרח התיכון ואסיה, עולה לבמה במלון וולדהאוס באתר הסקי פלימס בשוויץ ופונה ל־60 בלוגרים שהגיעו מכל רחבי אירופה לצפות במוצרים החדשים של החברה. “אתמול לא היה כאן שלג, אבל הזמנו לכם - והוא הגיע", היא מתבדחת. הבלוגרים לא צוחקים. אולי מפני שזה נשמע להם הגיוני. גם המפונקים שבהם הודו, אחרי יומיים במחיצת אולמן והקולגות שלה, ש־HP בהחלט יודעת להרים אירועים. “חדר האמבטיה היה מלא בתכשירי טיפוח של ל'אוקסיטן, והאוכל בבופה היה פשוט מצוין”, התלהבה איבונה, בלוגרית טכנולוגיה אוסטרית, בפוסט שהעלתה לסיכום האירוע.
ואכן, האוכל תפס מקום מרכזי מאוד באירוע. המטבח השוויצרי מיועד לתחזק רמות אנרגיה גבוהות במזג אוויר קר, והוא עושה זאת באמצעות שילוב בלתי אפשרי כמעט של פחמימות (בצקניות שקוראים להן שפצלי) ושומנים (שמטוגנות בתועפות של שומן אווז). אבל עבור בלוגרים שמסתובבים מרבית היום במלון פאר ממוזג, האוכל העשיר הזה הוא פחות צורך קיומי ויותר פינוק.
מתברר שאני לא הייתי היחידה שהתרשמה מאיכות האוכל. מרבית העיתונאים והבלוגרים העלו במהלך היום הראשון טוויטים ופוסטים המהללים דווקא את האוכל - לא את הסיבה האמיתית להתכנסות.

אופנה וטכנולוגיה
הסיבה לחגיגה היתה השקת שני דגמי מחשבים ניידים חדשים שפיתחה החברה בשיתוף פעולה עם מותג הסקי רוסיניול - HP Pavillion dv6 Rossignol edition.
שני הדגמים החדשים, לגבר ולאשה, מצטיינים בעיצוב התואם לקו מוצרים מקביל שמציעה רוסיניול. שניהם מעוטרים במוטיבים מעולם הגלישה והסקי: הגברי בדמות דמיונית מעבודותיה של האמנית האמריקאית קאיה קופמן, והנשי במוטיבים מקולקציית מגלשי הסקי החדשה של רוסיניול.
עולם הסקי מקושר יותר ויותר לעולם האופנה, והחיבור עם עולם הטכנולוגיה נראה כמו צעד מתבקש. שלומי פרייס, מנכ"ל חטיבת המחשוב האישי של HP בישראל, מציין כי החיבור למותג רוסיניול הוא שלב נוסף של החברה בשילוב אמנים, מעצבי אופנה חשובים ומובילי דעה בעיצוב קווי מחשבים ייחודיים של החברה. “HP לא חושבת על 'מחשבים' אלא על 'אנשים'. אנחנו מבינים שיש קהלים שונים, בעלי העדפות אחרות ורצון להתבדל. לכן אנחנו יוצרים מוצרים שמאפשרים לאנשים להתחבר אליהם ברמה הרגשית והשימושית גם יחד".

סקס, העיר והמחשב
לשיתוף הפעולה הנוכחי קדמו פרויקט משותף של החברה עם מעצבת־העל האמריקאית ויויאן טאם ויצירת דגמי מחשבים מעוצבים פרי עבודתה. מחשבי החברה הופיעו גם בסרט "סקס והעיר הגדולה 2”, ובתוכנית הטלוויזיה "פרויקט מסלול", שם השתמשו המתמודדים במחשבי HP Touch Smart לעיצובם ויצירתם של בדים בטקסטורות מיוחדות.
"המעבר ממחשב שולחני ללפטופ הפך את המחשב לסמל סטטוס שמסתובבים איתו כל היום", אומרת אולמן, שמגדירה את קהל היעד של המחשבים החדשים כצעירים המזדהים עם תרבות הסקי. “יש לי שתי בנות בגיל ההתבגרות, וכשהן רוכשות מחשב הן מקפידות נוסף על הטכנולוגיה גם על הסטייל".
באילו ארצות הדגמים הנשיים מבוקשים?
אולמן: “במזרח אירופה, בספרד ובדובאי".
סביב השולחן, לעומת זאת, מעדיפים את המחשב הגברי, כפי שמסבירה מאריה כריסטינה גבריאל, בלוגרית ועיתונאית לייף סטייל מברלין: “הוא מאוד יוניסקס. הנשי מכוון יותר לנשים שאוהבות ורוד, לא בדיוק אני".
בבהין קלי, בלוגרית אופנה מאירלנד שחיה כבר שבע שנים בדובאי, מייצגת כנראה את קהל היעד המושלם לליין הנשי. הסלולרי שלה ורוד, המצלמה שלה ורודה, וכך גם המחשב הנייד שלה (של סוני, היא לוחשת לי בשקט).
יש לך הסבר לכך שהמחשב המוזהב של ויויאן טאם מצליח בדובאי?
קלי: “המזרח התיכון מתחבר לטכנולוגיות, אבל לנשים אצלנו חשוב גם הלוק של המוצרים. הוא נמכר מצוין גם בלבנון. אלה ארצות שמחפשות תמיד את החדש ביותר, וברגע שחברה מוציאה דגם חדש ומעוצב שיכול לשמש סמל סטטוס, הוא נחטף".
בסיום יומיים במחיצת המחשבים החדשים, הרבה שפצלי ופונדו - ובעבור הספורטיביים שבין המשתתפים גם במחיצת מגלשי הסקי החדשים של רוסיניול - הבלוגרים מתחילים להתפזר לארצותיהם. חלקם מקווים להיתקע בגן העדן האבוד הזה בשל השלג, שכן מגרמניה ומצרפת זורמות ידיעות על שדות תעופה מושבתים וביטולי טיסות. “פווף...” נושף בבוז קורנליוס, מנהל הקבלה במלון, שנשאל על הטיסות היוצאות משוויץ. “בצרפת ובגרמניה מבטלים טיסות בגלל כמה פירורי שלג. לא אצלנו. אנחנו רגילים לחיות במזג אוויר כזה".
* הכותבת היתה אורחת HP בשוויץ


