חג שמח בארה"ב: מכירות החגים צפויות להסתכם ב-451.5 מיליארד דולר
מדובר בעלייה של 3.3% לעומת השנה שעברה. העלייה צפויה להיות הגדולה ביותר מאז 2006, וסכום המכירות הגבוה ביותר מאז שהמכירות הגיעו לשיא של 452.8 מיליארד דולר ב-2007. אנליסט אופנה: זה "Fantastic Friday"
בהלת הקניות של חג המולד בארצות הברית היתה היום (ו') בעיצומה. אנשים שחיכו לרגע האחרון עם הקניות לחג הציפו את החנויות המלאות ולתפוס סוודרים בהנחה ושוברי מתנה בטוחים.
בשביל החנויות, הבהלה של הרגע האחרון סוגרת את עונת החגים הטובה ביותר מאז 2007, ואולי אי פעם. חג המולד נופל על שבת השנה, ושישי הוא יום חג לרוב העובדים בארה"ב. כך הקונים יכולים להגיע לחנויות כבר בבוקר.
"אני קורא לזה Fantastic Friday, כי אני באמת חושב שזה יהיה אחד מהימים העמוסים השנה", אמר מרשל כהן, אנליסט אופנה ראשי בחברת המחקר NPD גרופ.
ערב חג המולד חזק יסגור עונת חגים מוצלחת במפתיע לקמעונאים. פדרציית הקמעונאות הלאומית צופה שהמכירות בחג יגיעו ל-451.5 מיליארד דולר השנה, עלייה של 3.3% מהשנה שעברה. העלייה צפויה להיות הגדולה ביותר מאז 2006, וסכום המכירות הגבוה ביותר מאז שהמכירות הגיעו לשיא של 452.8 מיליארד דולר ב-2007. סיום חזק עשוי להעניק ל-2010 את הבכורה.
אף ששניהם ימי קניות כבדים, ערב חג המולד מושך קהל שונה מ-Black Friday, היום שלאחר חג ההודיה והפתיחה הבלתי רשמית של עונת הקניות לחגים.
"אלה שקמים ונאבקים בקור ב-Black Friday בדרך כלל מחפשים פריטים מבוקשים, לא רק לקנות מתנות, אלא גם למצוא משהו לעצמם", אמרה קאת'י גרניס, דוברת מטעם פדרציית הקמעונאות הלאומית. "הם מתכננים, הם ממפים את מה שהם רוצים לקנות".
מאידך, הקונים של ערב חג המולד חיכו להנחות הגדולות ביותר, או שלא היה להם הכסף לבזבוזים קודם לכן, היא אמרה. או שהם פשוט דחיינים.


