$
פנאי

"מיקסר הוא כמו שף כריזמטי"

המעצב אלסנדרו פינטו הגיע לארץ לפתיחת חנות קיצ'נאייד חדשה, שתציע לראשונה בישראל מוצרי חשמל גדולים של המותג. הוא מספר ל"כלכליסט" על התוכניות למטבח העתיד והעצות שנותן לו השף גורדון רמזי

דקל גודוביץ 11:15 01.12.10

 

"בעתיד יהיו למכשירים במטבח מסכי מגע שקופים שיגידו לך מה לעשות", מספר אלסנדרו פינטו (Alessandro Finetto), המעצב האיטלקי שאחראי לליין מכשירי החשמל הגדולים של חברת Whirlpool, שמגיע לישראל לחנוך את חנות הדגל החדשה של המותג קיצ'נאייד שנפתחת היום ברחוב מדינת היהודים בהרצליה פיתוח. "המכשירים יאמרו לך כשהאוכל עומד להתקלקל, ייתנו מתכונים לילדים ויעזרו בדיאטה. חוץ מזה, כבר בעוד כמה שנים תוכל להתקשר עם הסלולרי שלך למכשירי החשמל ולבדוק מה נגמר במקרר, לעצור בדרך הביתה ולקנות מה שחסר".

 

פינטו (51) הוא מנהל העיצוב בסניף האירופי של חברת Global Consumer Design, האחראית לעיצוב עבור Whirlpool האמריקאי, יצרן מכשירי הקיצ'נאייד. "בכל תוכנית טלוויזיה תמיד תראה את המיקסר של קיצ'נאייד. המיקסר הוא גם קצת שואו־אוף", מספר בחיוך פינטו. "הוא דוגמה לכך שעיצוב טוב הוא על־זמני".

 

גם הצרכן הישראלי כבר נשבה בקסמו של המיקסר האיקוני, וכמו בטלוויזיה, בכל דירה ישראלית מעוצבת נמצא על משטח העבודה את הקיצ'נאייד. "אנשים מפחדים מעודף צבע במטבח. מחפשים צבעים וחומרים רגועים כמו נירוסטה, עץ וגוונים בהירים. על רקע שקט כזה, אתה רוצה לבטא את עצמך בצבעים משחקיים דרך מוצרי החשמל", מסביר פינטו את ההצלחה. "כל שנה אנחנו מוציאים צבעים חדשים שאת ההשראה להם אנחנו שואבים מאוכל, מעיצוב אופנה וממכוניות. המיקסר באדום מטאלי, למשל, מושפע מעולם המכוניות".

 

מקרר של קיצ'נאייד. מחיר: 29,900 שקל
מקרר של קיצ'נאייד. מחיר: 29,900 שקל

 

בחנות החדשה יימכרו לראשונה בארץ גם מכשירי החשמל הגדולים של החברה, כמו מדיחים, מקררים ותנורים. פינטו, שמגיע לפתיחה, מספר על העבודה שמאחורי העיצוב: "אנחנו מתייעצים עם שפים גדולים מהעולם שנותנים לנו טיפים לעיצוב ושימוש בחומרים, וגם מתנסים בהם לפני ייצור. כל אבטיפוס נבדק בידי שף בבית הספר הקולינרי אלברג'יירו שבאיטליה, שקיים כבר 200 שנה. המטרה היא שהמוצרים לא רק יפעלו בצורה טובה, אלא גם תהיה להם הופעה מרשימה, כמו שף כריזמטי שמשלב עשייה עם שואו".

 

רומנטי במקרר

 

את דרכו כמנהל עיצוב מוצרי החשמל למטבח בחברה התחיל פינטו בכלל כאדריכל בוגר הפוליטכניק במילאנו. שנה אחרי סיום לימודיו כבר עיצב מוצרים, הראשון שבהם כיסא משרדי לחברת ICF האיטלקית. ב־1989 הצטרף כמעצב לחברת פיליפס, ושם עיצב את הפריט הראשון שלו למטבח - תנור מיקרוגל. ב־2004 היה למנהל העיצוב ב־Global Consumer Design.

 

כיום פינטו צופה לעתיד, ומשתף בתכנונים: "אנחנו עובדים על מקרר עם תאורת לד צבעונית שתתחלף בהתאם לאופי הארוחה, מכחול וירוק לאדום רומנטי. אנחנו גם מפתחים מקרר גמיש, עם מחיצה שתאפשר לחלק את החלל בין הקפאה לקירור בהתאם לעונה. למשל, אנשים ירצו תא הקפאה גדול יותר בקיץ".

 

פינטו: "אנחנו שואלים את עצמנו אם המטבח של היום עם מקרר side by side ותנור, ייראה כך גם בעתיד"
פינטו: "אנחנו שואלים את עצמנו אם המטבח של היום עם מקרר side by side ותנור, ייראה כך גם בעתיד"

 

"השף גורדון רמזי, שמייעץ לנו, אמר שהוא לא יכול לדמיין את המטבח העתידי כי אין לו מטבח בבית והוא אוכל רק בחוץ", צוחק פינטו ומיד מרצין. "גם אנחנו שואלים את עצמנו אם המטבח של היום, עם מקרר Side by Side ותנור, ייראה כך גם בעתיד".

 

כרגע הוא עובד בווירלפול על מטבח "ירוק", שיפחית את צריכת האנרגיה ב־70%, ועליו זכתה החברה בפרס העיצוב IF. בביקורו בארץ מתכוון פינטו לבדוק אפשרות לעבוד גם עם מעצבים מקומיים. "באיטליה אני שומע שיש עלייה עצומה בעיצוב מוצר ואופנה בישראל", מספר פינטו ומוסיף: "עבדתי עם רון ארד, ואני אוהב מאוד את עבודותיו של המעצב פיני ליבוביץ'".

 

x