מחקר בארה"ב: ההוצאות על קניות באינטרנט עלו ב-9% ברבעון השלישי
עמדו על 32.1 מיליארד דולר; מדובר ברבעון רביעי ברציפות של עליות וזאת דווקא על רקע ההרעה במצב הכלכלה האמריקאית
19:53
01.11.10
הוצאות על קניות באינטרנט בארה"ב עלו ב-9% ברבעון השלישי ל-32.1 מיליארד דולר, זאת בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, כך לפי מחקר חדש. זהו הרבעון הרביעי ברציפות של עליות, וזאת דווקא על רקע ההרעה במצב הכלכלה האמריקאית בשנים האחרונות.
מנהל חברת קום סקור שערכה את המחקר אמר שהמידע הוא "אינדיקטור חיובי לקראת עונת החגים", אבל הזהיר שאחוזי האבטלה הגבוהים עשויים לפגוע בקניות הצרכנים. "עד שהכלכלה תתחיל להוסיף משרות בקצב משמעותי, היעדר כח הקנייה בקרב הצרכנים ימשיך לפגוע בצריכה, כאשר צרכנים רבים מצביעים על כוונתם לחסוך על קניית מתנות בעונת החגים המתקרבת", הוא אמר.
הקטגוריות הרווחיות ביותר במהלך הרבעון היו ספרים ומגזינים, למעט הורדות דיגיטליות, מחשבים ומוצרי אלקטרוניקה.
בחודש האחרון צפתה חברת קום סקור שהמסחר באינטרנט יעלה בתקופת החגים ב-7% עד 9%, אם מצב האבטלה לא יורע. פדרציית הקמעונאות האמריקאית חזתה שהמכירות בעונת החגים, אשר לא כוללות מכירות באינטרנט, יעלו ב-2.3% ל-447.1 מיליארד דולר.
ענקיות האינטרנט אמזון ואיביי נלחמות על נתחי שוק עם אתרי קניות המנוהלים על ידי חנויות כמו וול מארט לקראת עונת החגים, שבמהלכה עשויות החנויות להגיע ל-40% ממכירותיהן השנתיות.
הצמיחה ההדרגתית בהוצאות הצרכנים הגדילה את התחרות, ונמצא ש-25 אתרי הקניות המובילים באינטרנט גרפו 70% מהכסף שהוציאו האמריקאים על קניות ברשת ברבעון האחרון.


