$
עולם

אובמה: "תעשיית המכוניות מתחזקת ויוצרת מקומות עבודה"

הנשיא מבקר היום במפעלי קרייזלר ו-GM ומנסה לשכנע את משלמי המסים שההשקעה בשתיהן מניבה תשואה פיננסית וחברתית: "אומרי הלאו טעו - החילוץ היה הכרחי למניעת שוק ברוטלי לכלכלת ארה"ב"

סוכנויות הידיעות 20:51 30.07.10

 

נשיא ארה"ב ברק אובמה אמר היום לעובדי מפעל קרייזלר בדטרויט, כי החילוץ הפדרלי של תעשיית המכוניות במחיר של 60 מיליארד דולר היה הכרחי למניעת "שוק ברוטלי ובלתי הפיך" לכלכלת ארה"ב.

 

תחייתן של קרייזלר וג'נרל מוטורס "מוכיחה שאומרי הלאו טעו" והגידול בתעסוקה בענף המכוניות מראה, כי ההחלטה להאריך את הסיוע היתה נכונה, הוא אמר עוד.

 

"התעשייה הזו צומחת ומתחזקת, תוך יצירת מקומות עבודה", אמר הנשיא לאחר שסייר במפעל ג'פרסון נורת' של קרייזלר עם המנכ"ל סרג'יו מרצ'יוני ונציגי האיגוד.

 

המפעל הוסיף לאחרונה משמרת שניה של עובדים כדי לבנות את מודל הג'יפ גרנד צ'ירוקי. הנשיא יעצור מאוחר יותר במפעל GM המייצר את השברולט וולט החשמלית.

 

אובמה מסייר בלב תעשיית המכוניות בניסיון לשכנע את משלמי המסים שההשקעה שלהם בחילוצים של GM וקרייזלר תניב תשואה. זהו חלק מהקמפיין של הממשל לבחירות לקונגרס בנובמבר שבו הם ינסו להמחיש את ההשפעות (והתוצאות) של מדיניות הכלכלית של הנשיא.

 

בתוך כך, הערכות הן שנתוני מכירות הרכבים שיתפרסמו ביום שלישי הקרוב, יצביעו על כך שיולי היה החודש הטוב ביותר בתעשייה מאז תכנית הסבסוד הפדרלית לטרייד אין שהסתיימה בקיץ הקודם.

 

אנליסטים באתר Truecar.com, שחודש יולי ישקף מכירות שנתיות של 11.8 מיליון רכבים בארה"ב - עליה של 4% לעומת יולי 2009. באתר מעריכים עוד, כי הרכישה מבוססת התמריצים ירדה לעומת החודש הקודם ב-1% כך שהקונים מגיעים לאולמות התצוגה לא רק בגלל פיתיונות כספיים של היצרניות. ובכלזאת, קרייזלר מובילה את השיווק המבוסס על תמרצים, המוערך ב-3,741 דולר למכונית בודדת.

 

בפורד העריכו לפני שבוע, שהם מצפים לייצור של הרבעון השלישי לגדול לרמה של 126 אלף יחידות "על רקע הביקוש החזק למוצרינו, רמות מלאי תחרותיות ואי הישנות של צמצומי מלאי כפי שהיה בשנה שעברה".

x