בזק: הרווח הנקי זינק ברבעון הראשון של 2010 ב-5.6%
עומד על 642 מיליון שקל; ההכנסות גדלו ב-4.4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ועמדו על כ-2.9 מיליארד שקל; פלאפון מדווחת על זינוק של 13% ברווח הנקי ל-259 מיליון שקל; yes הפסידה 8 מיליון שקל
ברבעון הראשון של השנה רשמה קבוצת בזק הכנסות בהיקף של 2.92 מיליארד שקל, עלייה של כ-4.4% לעומת הרבעון הראשון של 2009, כך עולה מהדו"חות שפרסמה הערב (ג'). הרווח התפעולי עלה בכ-9.4% ל-874 מיליון שקל, וה-EBITDA עלה בכ-4% והגיע ל-1.22 מיליארד שקל, אולם שיעורו מסך ההכנסות, שעמד ברבעון הראשון על כ-41.7%, הציג ירידה מינורית לעומת שיעור של 41.9% ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי ברבעון עמד על 642 מיליון שקלים, עלייה של 5.6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
תזרים המזומנים החופשי נחתך בכ-41.7% ועמד על 452 מיליון שקלים, ובחברה מסבירים כי מדובר בתוצאה של הפרשים בתזמון ההון החוזר בקבוצה.
את הגידול העיקרי בהכנסות משייכים בקבוצה לצמיחה של 10.1% בהכנסות פלאפון וגידול של 5.7% בהכנסות בזק בינלאומי, לעומת ירידה של כ-1.7% בהכנסות הפעילות הקווית של בזק. נציין כי החל מהרבעון האחרון של שנת 2009 לא מכלילה בזק בדו"חותיה את פעילות חברת yes, בה היא מחזיקה כ-49.8%.
נכון לסוף הרבעון עמד החוב הפיננסי המאוחד של החברה על 3.88 מיליארד שקל, לעומת כ-4.53 מיליארד בסוף הרבעון המקביל אשתקד (לא כולל החוב של yes). עם זאת, לכך מיתווסף גיוס חוב שביצעה הפעילות הקווית של בזק לפני כשבועיים בהיקף של 1.5 מיליארד שקל, באמצעות הלוואות מבנקים שזהותם לא נחשפה. החזרו הממוצע יארך כארבע וחצי שנים.
בזק קווי: פעילות האינטרנט ממשיכה לצמוח
הפעילות הקווית של בזק המשיכה להציג ירידה בהכנסות, שעמדו ברבעון על 1.3 מיליארד שקל, לעומת 1.326 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד ו-1.316 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2009. הפעילות רשמה EBITDA שיא בשיעור של 50.6% מההכנסות, וצמיחה של כ-12% ברווח התפעולי ל-490 מיליון שקל. הרווח הנקי של הפעילות עמד על כ-360 מיליון שקל, גידול של 7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ההשקעות ההוניות (capex) עמדו במהלך הרבעון על 223 מיליון שקל, עלייה של כ-18%, המיוחסת בעיקר להשקעות ברשת ה-NGN.
בזק חושפת כי ברבעון הראשון של השנה העבירה לחברות הסלולר דמי קישוריות בהיקף כולל של כ-194 מיליון שקל משיחות שביצעו לקוחותיה לטלפונים סלולריים. סכום זה נכלל בהכנסות של 1.3 מיליארד שקל שקיבלה החברה, אך כאמור היא מעבירה אותו לחברות הסלולר.
בסוף הרבעון הראשון היו לבזק כ-2.458 מיליון מנויי טלפוניה, ירידה של כ-29 אלף לקוחות מסוף שנת 2009, וגם ההכנסה הממוצעת למנוי ירדה מ-81 שקלים לחודש ברבעון המקביל אשתקד ל-80 שקלים לחודש ברבעון הראשון של השנה. מספר מנויי ה-ADSL של החברה צמח בכ-10,000 מנויים ונכון לסוף הרבעון הראשון הוא עומד על כ-1.045 מיליון לקוחות, המשלמים 75 שקלים בחודש (לעומת 72 שקלים ברבעון האחרון של 2009 ו-68 מיליון שקלים ברבעון הראשון של 2009). החברה מסרה כי כ-69% מכלל לקוחותיה מחוברים במהירויות של 2 מגה ומעלה.
פלאפון: המשך הצמיחה ברווח הנקי, הלקוחות דיברו פחות
בפלאפון ממשיכים לקצור את פירות ההשקעה ברשת ה-HSPA החדשה, והחברה רושמת הכנסות של 1.393 מיליארד שקל ברבעון הראשון של 2010, עלייה של 10% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי צמח ב-13% ועמד על 259 מיליון שקלים. ה-EBITDA הסתכם ב-471 מיליון שקלים, ושיעורו מסך ההכנסות עמד על 34%.
החברה גייסה כ-23 אלף לקוחות חדשים ברבעון, ובסופו עמד מספר מנויי החברה על כ-2.8 מיליון, כאשר כל אחד מהם שוחח בממוצע כ-336 דקות (עלייה לעומת 323 דקות ברבעון המקביל אשתקד, אך ירידה לעומת הרבעון הרביעי ב-2009, בו עמד מספר דקות השיחה הממוצע על 339 דקות) ושילם בממוצע 133 שקלים (לעומת 128 שקלים ברבעון המקביל ו-132 שקלים ברבעון האחרון של 2009).
ההכנסות משירותי ערך מוסף (הכנסות שאינן משיחות, כדוגמת SMS, גלישה ותוכן) עמדו ברבעון על כ-22.6% מכלל ההכנסות, לעומת 18.5% ברבעון המקביל אשתקד. החברה מדווחת כי נכון להיום מצויים כ-900 אלף מלקוחותיה ברשת החדשה. נכון לסוף הרבעון הראשון עמד מספר מנויי הדור השלישי על כ-1.61 מיליון לקוחות (כ-57% מכלל הלקוחות).
בזק בינלאומי: הרחבת הפעילויות הגדילה ההוצאות אך גם הרווח גדל
הכנסות החברה צמחו בכ-6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והגיעו ל-343 מיליון שקל. הרווח התפעולי עמד ברבעון על 62 מיליון שקל, גידול של כ-2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. החברה הגדילה את הוצאות ההפעלה והכלליות שלה בכ-7%, ואלו הגיעו ל-282 מיליון שקל - בחברה מסבירים כי הגידול בהוצאות נגזר מהרחבת תחומי הפעילות והיקפם. הרווח הנקי עמד על 46 מיליון שקל, לעומת 44 מיליון שקלים ברבעון הראשון אשתקד (גידול של 5.4%).
בזק בינלאומי רשמה EBITDA בהיקף של 84 מיליון שקל (24.5% מההכנסות), גידול מינורי לעומת נתון מקביל של 80 מיליון שקלים ברבעון הראשון של 2009.
yes: לראשונה קיפאון בגיוס המנויים
מספר לקוחות yes בסוף הרבעון הראשון זהה למספר המנויים שלה בסוף 2009, כך עולה מדו"חות החברה שצורפו לדו"חות בזק. מדובר בנקודת מפנה מטרידה מצד החברה, שבאופן היסטורי הצליחה ברבעונים האחרונים לגייס אלפי מנויים חדשים, בעוד המתחרה HOT מאבדת מנויים בתחום הטלוויזיה. גם התשלום הממוצע למנוי נותר זהה לרבעון הקודם, והוא עומד על 229 שקל.
הכנסות החברה הסתכמו ברבעון הראשון ב-391 מיליון שקלים, לעומת 390 מיליון שקל ברבעון האחרון של 2009 ו- 384 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, אך הכנסות הרבעון המקביל כוללות גם הכנסות ממכירת חיבורי ADSL בשיתוף עם בזק, ובניכוי הכנסות אלה עמדו ההכנסות באותו רבעון על 381 מיליון שקלים.
הרווח התפעולי ירד מ-66 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד ו-63 מיליון שקל ברבעון האחרון של 2009 ל-59 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2010. גם הרווח לפני הוצאות מימון ומיסים, שעמד על 35 מיליון שקל, ירד לעומת הרבעון המקביל אשתקד (40 מיליון שקלים) אך עלה בהשוואה לרבעון האחרון של 2009 (28 מיליון שקלים).
החברה עדיין רושמת הפסד נקי בסך 8 מיליון שקל, לעומת הפסד של 38 מיליון שקל ברבעון האחרון של 2009 והפסד של מיליון שקל ברבעון הראשון של 2009. ה-EBITDA ברבעון ירד במעט מ-126 מיליון שקל ברבעון האחרון של 2009 ל-122 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2010.
הוצאות המימון ברבעון עמדו על 67 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל אשתקד, ולעומת 100 מיליון שקל ברבעון האחרון של 2009.


