$
עולם

יפן: עלייה חדה במכירות הקמעונאיות בפברואר

המכירות רשמו זינוק של 4.2% בעקבות תמריצים ממשלתיים אשר עודדו את התושבים להוציא כסף. עם זאת, אנליסטים בטוקיו סבורים כי ההתאוששות עדיין רחוקה

סוכנויות הידיעות 10:10 29.03.10

 

המכירות הקמעונאיות ביפן זינקו בחודש פברואר ב-4.2% לעומת החודש המקביל אשתקד, זאת בעקבות תמריצים ממשלתיים אשר עודדו את התושבים להוציא כסף. המכירות עקפו את התחזיות האנליסטים ומסמנות כי פן נלחצת מהמיתון העמוק בו הייתה שרויה.

 

המכירות הקמעונאיות עלו למרות המגמה הכללית של ירידת מחירים במדינה. בדרך כלל בתקופות כאלה הצרכנים נמנעים מביצוע עסקאות תוך שהם ממתינים לרגע בו המחירים יגיעו לשפל.

 

אבל יש אנליסטים המטילים ספק לגבי ההתאוששות גם לנוכח הנתונים החיוביים. "בשל המיתון בו יפן עדיין נמצאת, עלייה גדולה זו במכירות היא טובה מדי מכדי להיות אמיתית", אומר סייג'י שירשי, אנליסט בכיר בחטיבת ניירות ערך של HSBC בטוקיו. הוא מזכיר שחלק מתוכניות התמריצים של הממשלה ימשכו עד אפריל וחלק עד ספטמבר. אבל לאחר שהתוכניות יסתיימו, מעריך האנליסט כי יתרחש תיקון שלילי במכירות קמעונאיות.

 

מנתונים שפורסמו בשבוע שעבר ביפן עלה כי בפברואר ירדו המחירים הקמעונאים ב-1.2% לעומת החודש המקביל אשתקד. על פי הערכות כלכלנים, יפן נכנסת לתקופה ממושכת של ירידות מחירים והבנק המרכזי יתקשה לבלום את הדפלציה. הם חוששים מחזרה למציאות של שנות ה-90 במאה הקודמת, תקופה המכונה "העשור האבוד", על רקע המאבק הכושל של הרשויות באינפלציה שלילית.

x