תערוכת הרכב: מכוניות החלומות של ז'נבה
אחרי שחשף את המכוניות העממיות שיגיעו גם לישראל, מציץ "כלכליסט" ונפגע קשות מכלי הרכב שיוצגו בתערוכה ואפשר רק לחלום עליהם
בשבוע הבא תיפתח תערוכת הרכב הבינלאומית בז'נבה, וכמו תמיד יוצגו בה שלל דגמים עממיים חדשים, כאלה שכולם יכולים לרכוש עוד השנה. לחלקם יהיה ניתן אפילו להצמיד את התואר "הרפתקניים" או "נאים". אך כמו בכל שנה, לצד הלחם (המכוניות העממיות) תוצג גם החמאה - כל המכוניות שיגיעו רק לידיהם של העשירים באמת. והשנה תהיה בז'נבה הרבה חמאה: החל בבנטלי פתוחה חדשה וכלה בגרסה היברידית של מכונית ספורט קיצונית של פורשה.
מרצדס F800
מכונית המנהלים מרצדס CLS, שהוצגה בשנת 2004, נחשבה לפורצת דרך במונחים רבים. הסיבה לכך נבעה בראש ובראשונה מהעובדה שה־CLS היתה מכונית בעלת ארבע דלתות אשר עוצבה כמכונית קופה. כעת, אחרי שש שנות ייצור, מגיע תורה של המחליפה. מרצדס תציג בתערוכת ז'נבה את F800, מכונית קונספט שאמורה לרמוז על המראה הסופי של ה־CLS. כמתחייב כיום בקרב יצרניות מכוניות היוקרה, ה־CLS מצוידת במערכת הנעה היברידית המבוססת על מנוע בנזין בעל שש בוכנות ומנוע עזר חשמלי. בתא הנוסעים יש שפע מערכות המיועדות לסייע לנהג, למשל בהתגברות על פקקי תנועה או בהתרעה מפני קרבה של רכב אחר בעת נסיעה.

אאודי A1
יש מיתוס שגורס שמכוניות יוקרה חייבות להיות גדולות, אבל אאודי A1, שתיחשף בז'נבה בשבוע הבא, מנפצת אותו. מדובר במכונית היוקרה הקטנה הראשונה שאאודי מייצרת, ומתוקף כניסתה לפלח שוק חדש ותחרותי במיוחד החברה ציידה את ה־A1 במיטב הטכנולוגיה: תאורת LED בתא הנוסעים, נגן מוזיקה בעל קיבולת של 20 גיגה־בייט ומערכת סטריאו בעלת עשרה רמקולים. היצע המנועים של ה־A1 כולל מנועי בנזין בנפח 1.2 ו־1.4 ליטרים שמפיקים 86 ו־122 כוחות סוס. בניגוד לבנטלי או למכונית הקונספט של מרצדס, האאודי הקטנה צפויה להגיע לישראל השנה.

פורשה 911 GT3 הייבריד
במהלך לא שגרתי בחרה חברת פורשה הגרמנית להציג את גרסתה ההיברידית של מכונית הספורט 911 דווקא במכונית המיועדת למירוצי מסלול ולא לכבישים ציבוריים. ה־GT3 הייבריד היא מכונית מירוץ המבוססת על גרסת הכביש של ה־911, וכאן, על פי הצהרותיה של פורשה, המערכת ההיברידית נועדה לספק למנוע הבנזין עוד כוח זמין. למעשה, מבחינת נתוניה הרשמיים של פורשה מדובר בהמון כוח זמין. ה־GT3 מצוידת במנוע בנזין בנפח 4.0 ליטרים, אשר מפיק לבדו 480 כוחות סוס, שמועברים לגלגליה האחוריים של המכונית. לצדו פועל גם מנוע חשמלי שמפיק כ־160 כוחות סוס נוספים, המועברים ישירות לגלגלים הקדמיים כל אימת שהמכונית נדרשת לתאוצה חזקה.

בנטלי קונטיננטל
הנעה היברידית, פליטת מזהמים נמוכה או תחבורה ירוקה - כל אלה אינם מעניינה של חברת בנטלי הבריטית, שתציג בתערוכת ז'נבה את הקונטיננטל סופרספורט קונברטיבל. מדובר במכונית העשירים האולטימטיבית שנושאת את התואר "הבנטלי הפתוחה המהירה בעולם". היא מצוידת במנוע בנזין בנפח 6.0 ליטרים בעל 12 בוכנות וצמד מגדשי טורבו, אשר מפיק 621 כוחות סוס ומזניק את הבנטלי הפתוחה מ־0 ל־100 קמ"ש ב־4 שניות בלבד. ובל נשכח, על פי הודעתה של היצרנית, ניתן לתדלק את הסופרספורט גם בתערובת של דלק שמבוססת על אתנול, התרומה היחידה שלה לאיכות הסביבה.

ניסאן Z370
אנשי ניסאן כנראה רואים שחור בעיניים. כך עולה מהודעתם על הצגתה של גרסה חדשה למכונית הספורט ניסאן Z370, שהוצגה באופן רשמי בשנה שעברה. הגרסה החדשה, בלאק אדישן שמה, מצוידת במנוע זהה לזה של ה־Z370 הרגילה אשר מפיק 332 כוחות סוס, ורשימת האבזור משתרעת על עמודים רבים. בין האביזרים שרוכשי הניסאן, בצבע שחור כמובן, יוכלו להזמין במכוניותיהם ניתן למנות מושבי עור אדומים, מערכת ניווט לווייני עם מעבד פנימי, מערכת סטריאו מתוצרת Bose האמריקאית וחישוקים בקוטר 19 אינץ'. שחורים, כמובן.

יגואר XKR
יגואר XKR נמנית עם מכוניות הספורט היוקרתיות ש"מקננות" במגרשי החניה של המרינות ומועדוני הגולף הפזורים לחופי הריביירה הצרפתית, אך יש לקוחות של יגואר שאינם מסתפקים ב־XKR רגילה. בעבורם אלה שרוצים קצת יותר, נולדה ה־XKR ספיישל אדישן. דגם זה, שמצויד במנוע בעל 8 בוכנות בנפח 5.0 ליטרים ושני מגדשי־על, מסוגל להאיץ למהירות סופית של 280 קמ"ש, בהנחה שהלקוח יזמין את מה שביגואר מכנים "חבילת מהירות" - שדרוג המאפשר ללקוח הסרה של מגביל המהירות האלקטרוני, שמכויל ל־250 קמ"ש שמרניים.



