סגור

חקלאות מדייקת: כשעובדים עם הטבע, החיים שלנו תותים

חקלאות מדייקת המשלבת טכנולוגיות מתקדמות רותמת את הטבע לצידנו במקום להילחם בו, ומאפשרת לקבל תוצרת חקלאית יותר איכותית, במינימום מאמץ ובהרבה פחות כסף


שמעתם על חקלאות שמשתמשת ברובוטים מעופפים, אפליקציות שהופכות פועלים לפסיכולוגים של צמחים ותוכנות שיודעות לדבר עם הטבע? למהפכה הטכנולוגית הזאת קוראים חקלאות מדייקת!
חקלאות נחשבת המקצוע הכי נפוץ בעולם - 28% מהאנושות עוסקת בה, אבל רק 5% מכלל המוצרים הם חקלאיים. כיום, יש בעולם מעל 8 מיליארד אנשים להאכיל, רק שלמדנו שהשיטות החקלאיות המיושנות פחות יעילות. אם פעם ריססנו מזיקים בחומרי הדברה, גילינו שאנו פוגעים בבעלי חיים חפים מפשע. אם חפרנו והסטנו נהרות כדי לספק מים, גילינו שאנו מזיקים לסביבה.
אז מה עושים כדי להאכיל את העולם? עוברים לחקלאות מדייקת. החידושים הטכנולוגיים עובדים בשיתוף עם הטבע, תוך שהם מדייקים ומלמדים את החקלאי איך להפיק יותר תוצרת חקלאית איכותית בפחות מאמץ, פחות נזק סביבתי - והכי חשוב בזול.
קבלו כמה דוגמאות לחקלאות חדשנית. יש היום חיישנים שמקשיבים לטבע ולומדים מה חסר בכל חלקת יבול, דשן? מים? על פי הנתונים תוכנה בונה תוכנית דישון ותוכנית השקיה מותאמת אישית, והשדה כולו פועל בצורה אוטומטית.
מצלמות סורקות את הצמחים ומזהות מחלות, סיכונים והזדמנויות. חלק מהמצלמות אפילו עובדות על כל סמארטפון מצוי, ובעצם הופכות כל פועל לפרופסור לחקלאות. חקלאות מדייקת מאפשרת למלא דשן רק איפה שחסר, ורחפנים רובוטיים מזהים רק את המקומות בהם צריך לרסס נגד טפילים.
נשמע מדהים? אנחנו מסכימים! ככל שהעולם יעבור להשתמש בחקלאות מדייקת, כך נוכל להתמודד טוב יותר עם משבר האקלים ועוד תופעות טבע, ולהאכיל מיליארדי אנשים בפירות וירקות טריים ומובחרים, במחיר זול ונגיש.