$
עולם

אמזון שינתה את הלוגו שלה באפליקציה: "הזכיר את היטלר"

ענקית המסחר פרסמה בחודש שעבר את הלוגו שהחליף את דימוי עגלת הקניות הידוע, ששימש אותה במשך חמש שנים, וספגה ביקורת מהמשתמשים בטוויטר. כך, למעשה, המדיה החברתית מסייעת לחברות לשפר את תהליכי העיצוב שלהן

חדשות חוץ 11:3403.03.21

אמזון נאלצה לשנות את הלוגו המעודכן שלה, כיוון שלדעתם של כמה משתמשים הוא הזכיר את היטלר. כך פרסם אתמול (ג')  "הוושינגטון פוסט".

 

 

בעשור האחרון ספגו כמה חברות ביקורת בעקבות עדכון שעשו לסימן הגרפי שלהן: הלוגו החדש של AirBNB הושווה לישבן; ההאשטג המחודש של Slack הזכיר לאחדים צלב קרס; והיו שהתקוממו כאשר אינסטגרם שינתה את הלוגו שלה ממצלמת וינטג'לקווי מתאר מופשטים של מצלמה. וכעת אמזון נתקלה כאמור בבעיה דומה.

 

"האינטרנט יותר רגיש לדברים האלה"

 

בחודש שעבר פרסמה ענקית המסחר האלקטרוני עדכון לאפליקציית הקניות שלה, כולל לוגו חדש. היא הסירה את דימוי עגלת הקניות, ששימש אותה במשך יותר מחמש שנים, והחליפה אותו בחיוך-החץ המוכר שלה כשמעליו דימוי בצורת חתיכת סרט הדבקה כחול. בעקבות זאת ציינו משתמשי החברה בטוויטר שמיקום האלמנטים השונים מזכיר להם את פיו ושפמו האיקוניים של הדיקטטור הנאצי.

 

בעקבות זאת עדכנה השבוע אמזון את הלוגו שלה פעם נוספת, והוסיפה קיפול קטן לסרט ההדבקה שינטרל את הקונוטציה הבעייתית. דובר אמזון קרייג אנדרוז אמר: "עיצבנו את האייקון החדש כדי שיעורר ציפייה, ריגוש והנאה כאשר לקוחותינו מתחילים את מסע הקניות בטלפון שלהם, בדומה לאיך שהם מרגישים כשהם רואים את החבילות שלנו על מפתן ביתם".

 

המדיה החברתית מאפשרת לכל משתמש לבקר ולהעלות התנגדויות לדימויים שמעלות חברות, ובכך מסייעת למעשה לחברות לשפר את תהליך העיצוב שלהן, כך לדברי ג'ייסון פורסט, מנהל קריאייטיב בחברת העיצוב דיגיטל אינק. "אני חושב שהאינטרנט יותר רגיש לדברים האלה", אמר פורסט, שהוסיף שגם כאשר התגובות של משתמשי המדיה החברתית הן שליליות, הן עדיין מצביעות על מושקעות רגשית במותג, שהיא דבר חיובי.

 

לוגו אפליקציית אמזון - משמאל, דומה להיטלר, מימין - הלוגו המעודכן לוגו אפליקציית אמזון - משמאל, דומה להיטלר, מימין - הלוגו המעודכן

 

 

 

 

x