$
תעשייה ופיננסים

ענקית החיפוש הסינית באידו תייצר כלי רכב חשמליים

בכך גוברת התחרות בין חברות טכנולוגיה על ייצור מכוניות חכמות. ענקית החיפוש הסינית שוקלת להיכנס לייצור חוזי או להקים מיזם בשותפות יצרניות רכב

שירות כלכליסט 22:2715.12.20

התחרות בין חברות טכנולוגיה על ייצור מכוניות חכמות מתרחבת. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי ענקית החיפוש הסינית באידו שוקלת ליצור כלי רכב חשמליים וכבר מנהלת מגעים בנדון עם יצרניות רכב.

 

באידו, מהחברות המובילות בתחום מנועי החיפוש שפתחת גם טכנולוגיית נהיגה אוטונומית ותשתית לאינטרנט, שוקלת להיכנס לתחום כמיקור חוץ או להקים ישות משותפת עם יצרניות רכב שתהיה בשליטתה.

 

היוזמה של באידו שאפתנית יותר מזו של מתחרות מקבילות כמו טנסנט הולדינגס הסינית, ואמזון ואלפאבית האמריקאיות, שכבר פיתחו טכנולוגיה בתחום או השקיעו בחברות סטארט־אפ לרכבים חכמים.

 

בין יצרניות הרכב שעימן קיימה באידו מגעים נמנות ז'ה־ג'יאנג ג'ילי הולדינג גרופ, גואנגז'ו אוטומוביל גרופ (GAC) ו־FAW Group Corp המייצרת את רכב היוקרה הונגצ'י.

 

 

דגם הרכב האוטונומי של באידו דגם הרכב האוטונומי של באידו צילום: בלומברג

 

באידו הקימה את יחידת הנהיגה האוטונומית אפולו בשנת 2017. היחידה שמספקת בעיקר טכנולוגיה המופעלת על ידי בינה מלאכותית, עובדת עם יצרניות רכב כמו ג'ילי, פולקסווגן, טויוטה ופורד.

 

באידו מפעילה את שירות המוניות האוטונומי גו רובוטקסי המופעל יחד עם נהגי בטיחות בבייג'ינג, צ'אנגשה וקנגז'ו, ומתכננת להתרחב ל־30 ערים בתוך שלוש שנים. היא קיבלה בשבוע שעבר אישור לבדוק חמש מכוניות בבייג'ינג ללא נהגי בטיחות. שיחותיה בנושא ייצור מכוניות התקיימו לאחר שחברת השכרת הרכב הסינית דידי צ'ושינג השיקה בחודש שעבר טנדר ייעודי לשירותי הסעה פרטית יחד עם יצרנית הרכב BYD. חברת סוני חשפה בינואר מכונית קונספט חשמלית לנהיגה עצמית.

 

ייצור מכוניות הוא התפתחות דרמטית במאמצי באידו לגוון את הכנסותיה, בשעה שההכנסות שלה בתחום החיפוש גדלו בשנה שעברה רק ב־2%.

 

במסגרת מאמצים אלה נמסר שלשום כי באידו גם רוכשת את שירות הסטרימינג בשידור חי YY של חברת ג'וי הסינית תמורת 3.6 מיליארד דולר. מדובר בפרויקט השאפתני ביותר של באידו בתחום הווידאו סטרימינג מסר העיתון האינטרנטי TechCrunch. סגירת העסקה צפויה להתרחש במחצית הראשונה של שנת 2021.

 

 

x