$
משבר האקלים
גג עמוד משבר האקלים

משבר האקלים

הפחתת פליטות הפחמן: 15% מכלי הרכב באירופה יהיו חשמליים ב-2021

כך לפי הערכות שפורסמו בפיננשל טיימס. לפי הנתונים, 1 מתוך 10 מכוניות שיימכרו השנה תהיה חשמלית או היברידית נטענת; "מכירות המכוניות החשמליות באירופה פורחות הודות לתקני הפליטות של האיחוד"

עומר כביר 10:0014.10.20

אחת מכל 10 מכוניות שנמכרת השנה באירופה תהיה מכונית חשמלית או היברידת נטענת, והיקף המכירות שלהן יהיה גדול פי שלוש לעומת 2019 - כך לפני הערכות של קבוצת הלובינג הירוקה Transport & Environment, שפורסמו בפיננשל טיימס.

 

 

בנוסף, המאמצים המתמשכים של האיחוד האירופי ושל יצרניות רכב באירופה להגביל את פליטות הפחמן ביבשת יגדיל את נתח המכוניות החשמליות מכלל כלי הרכב שנמכרים ל-15% ב-2021. "מכירות המכוניות החשמליות באירופה פורחות הודות לתקני הפליטות של האיחוד", אמרה לפייננשל טיימס מנהלת ארגון Clean Vehicle, ג'וליה פוליסקנובה. "בשנה הבאה, אחת מכל שבע מכוניות שיימכרו באירופה תהיה נטענת".

רנו חשמלית רנו חשמלית קרדיט: רנו

 

לפי כללי האיחוד, יצרניות רכב מחויבות להפחית את ממוצע הפליטות של כלי הרכב שהן מוכרות ל-95 גרם פחמן לקילומטר, או לספוג קנסות של מיליארדי יורו. בחציון הראשון של 2020, הפליטות ירדו מ-122 ל-111 גרם – הנפילה החצי-שנתית הגדולה ביותר בעשור האחרון.

 

עם זאת, פוליסקנובה התריעה שהאיחוד צריך לקבוע דרישות מחמירות יותר בתחום: "יצרניות רכב באיחוד האירופי חזרו למרוץ הרכבים החשמליים, אבל בלי יעדי פליטות שאפתניים יותר ל-2025 ו-2030 שידרבנו אותן להמשיך לפעול, ייגמר להן הקיטור כבר ב-2022".

 

בכמה מדינות באירופה, נותר ליצרניות רכב רק כעשור על מנת להשלים את המעבר למכירת רכבים חשמליים בלבד. בריטניה מתעדת להקדים בעשור, ל-2030, את האיסור על מכירת רכבים שמונעים בדלקי מאובנים. זאת, בדומה לגרמניה, אירלנד והולנד שקבעו לו"ז דומה, ולפני צרפת שם ייכנס האיסור לתוקף רק ב-2040. איסור דומה בנורבגיה ייכנס לתוקף בעוד חמש שנים".

x