$
עולם

קורונה סטייל: רשת האופנה היפנית יוניקלו החלה למכור מסכות מעוצבות

יוניקלו מצטרפת לשורה של חברות בהן גאפ ואדידס שהחלו להציע מוצרים ושירותים חדשים בעקבות משבר הקורונה ששינה את אורחות החיים ברחבי העולם. החברה הודיעה כי ההחלטה למכור מסכות נבעה מהרצון לעמוד בביקוש הצרכנים

שירות כלכליסט 12:4415.06.20
רשת האופנה היפנית יוניקלו מקווה להחזיר את הלקוחות לחנויות על ידי כך שתציע את הפריט הכי מבוקש בימים אלה: מסכות.

 

פאסט ריטיילינג, החברה האם של יוניקלו, הודיעה כי תתחיל השבוע למכור ביפן מסכות רב פעמיות. המסכות ימכרו באריזות של שלושה במחיר של 990 ין (9 דולר). החברה תציע 3 מידות, כולל מסכות המתאימות לילדים. לפי הודעת החברה, המסכות אמורות לספק מראה אופנתי ונוחות.

 

יוניקלו. ביקוש ל"אופנת קורונה" יוניקלו. ביקוש ל"אופנת קורונה" צילום: Nikkei

יוניקלו מצטרפת בכך לשורה של חברות שהחלו להציע מוצרים ושירותים חדשים בעקבות משבר הקורונה ששינה את אורח החיים של אנשים ברחבי העולם, כולל שינוי בצורת העבודה, בבגדים ובאוכל. לפי פאסט ריטיילינג, ההחלטה להתחיל למכור מסכות נבעה מהרצון לעמוד בביקוש הצרכנים.

 

בשלב זה המסכות יימכרו רק בסניפים ביפן, אך בהמשך מתכננת החברה למכור את המוצר גם במדינות אחרות. ליוניקלו מעל 2,000 חנויות ברחבי העולם ומכירות שנתיות של 20 מיליארד דולר, כך שהיא תהפוך להיות אחת הקמעונאיות הגדולות שמוכרת מסכות, בדומה לחברות כמו גאפ ואדידס שגם הודיעו לאחרונה על מהלך דומה.

 

התוכנית של פאסט ריטיילינג היא לייצר 500 אלף מסכות ביום מהבד הנושם שפיתחה, AIRism, שמשמש בעיקר לייצור בגדי קיץ. למסכות אמורה להיות יכולת סינון של 99% מהבקטריות, יכולת עליה תשמור גם לאחר 20 כביסות, כך לפי הודעת החברה. המסכה תהיה גם בעלת מסנן קרינה UV.

 

מסכות הפנים שנפוצות למדי ביפן ובמדינות אחרות באסיה, נחשבות לאחת הסיבות לשיעור ההדבקה הנמוך יחסית של קורונה בהן.

 

x