קורונה

משבר הקורונה

הערכות בענף התעופה: הדרישות לריחוק חברתי יובילו לקריסת הלואו קוסט

לפי אלכסנדר דה-ז'וניאק, מזכ"ל איגוד התעופה הבינלאומי, אם חברות התעופה יידרשו לוודא שיש מרחק פיזי בין הנוסעים לפחות שליש מהמושבים בטיסות יוותרו ריקים - והחברות יצטרכו להעלות את המחירים ב-50% לפחות, אחרת יפשטו את הרגל

שירות כלכליסט 10:0622.04.20

הימים בהם יכולנו לטוס בזול יחסית כנראה כבר מאחורינו - בהנחה שחברות תעופה ידרשו לעמוד בכללי הריחוק החברתי הנובעים מהתפרצות מגיפת הקורונה; כך מזהירים בכירים בתעשייה.

 

מטוסים של איזי ג'ט ושל טואי מטוסים של איזי ג'ט ושל טואי צילום: שאטרסטוק

 

לפי אלכסנדר דה-ז'וניאק, מזכ"ל איגוד התעופה הבינלאומי (IATA), אם ממשלות יורו לחברות התעופה לוודא שיש מרחק פיזי בין הנוסעים במטוסים, פירוש הדבר כי לפחות שליש מהמושבים בטיסות יוותרו ריקים - והחברות יצטרכו להעלות את המחירים ב-50% לפחות, אחרת יפשטו את הרגל. "אם ימכרו כרטיסים באותם מחירים כמו מקודם, החברות יפסידו סכומי כסף אדירים, כך שיהיה זה בלתי אפשרי עבורן להמשיך ולטוס, במיוחד חברות הלואו קוסט", הסביר. "האפשרות השנייה היא להעלות את מחירי הכרטיסים ב-50% לפחות, וכך יוכלו להשיג רווח מינימלי. כלומר, אם יהיו דרישות לריחוק חברתי, לא יהיו יותר טיסות זולות".

 

באיגוד התעופה אף המשיכו והזהירו כי ההתאוששות תהיה איטית. אף שנתיבים בתוך המדינות ייפתחו מהר יותר מהטיסות הבינלאומיות, הירידה באמון הצרכנים בשל החששות ממיתון לא יאפשרו התאוששות מהירה. בריאן פירס, הכלכלן הראשי באיגוד, ציין כדוגמה את סין, בה חזרו הטיסות הפנימיות לפעול כבר באמצע פברואר, אך בשל הביקוש הנמוך כיום פועלות רק 40% מהטיסות שפעלו לפני התפרצות המגיפה. כמו כן, באוסטרליה פועלות רק 10% מהטיסות הפנימיות.

 

בעקבות זאת, באיגוד מעריכים כי ההכנסות השנה מטיסות נוסעים יהיו נמוכות בחצי לעומת השנה שעברה, כלומר - ירשמו הפסדים של 314 מיליארד דולר.

x