$
קורונה

הקמעונאים בהונג קונג יילחמו בווירוס הסיני עם חנויות פופ־אפ

התפרצות הקורונה היא המהמורה האחרונה ברצף האתגרים של הקמעונאים בטריטוריה, שמתמודדים עם צניחה חדה בתנועת התיירים ומקומיים שנרתעים ממקומות הומי אדם מחשש להידבקות. כדי לצמצם הפסדים הם מחפשים פתרונות שכירות גמישים וזולים

שירות כלכליסט 20:2403.03.20

מלחמת הסחר עם ארה"ב, הפגנות מתמשכות נגד הממשל וכעת גם נגיף הקורונה גורמים לצלילה בהוצאות הצרכנים בהונג קונג, מגמה שמדאיגה את הקמעונאים. כעת, כדי לצמצם נזקים, הם מבקשים לשנות את מודל השכירות ומעדיפים לפעול כחנויות פופ־אפ או השכרה לטווח קצר. על כך דיווח ה"סאות' צ'יינה מורנינג פוסט".

 

 

 

נגיף הקורונה המשתולל בעולם גבה עד כה את חייהם של יותר מ־3,000 בני אדם ומספר מקרי ההידבקות עולה על 92 אלף. 100 חולים שאובחנו בהונג קונג ושני מקרי מוות בעיר־מדינה הובילו לירידה חדה בכמות המבקרים בטריטוריה. בנוסף, המקומיים מעדיפים להימנע משהייה במקומות הומי אדם, מחשש להידבקות. מספר המבקרים הנכנסים להונג קונג מדי יום צנח מ־200 אלף ביום ממוצע ב־2019, ל־100 אלף בינואר, ול־3,000 בלבד בחודש שעבר. נתונים אלה גררו שיבושים כבדים בענפי הקמעונאות והמלונאות בהונג קונג.

 

 

 

המכירות הקמעונאיות צנחו ב־21.4% בינואר לעומת החודש המקביל אשתקד, צלילה חדה אף יותר מ־19.4% שנרשמה בדצמבר. במטרה לצמצם הפסדים, קמעונאים דורשים כעת מבעלי הנכסים להפחית מדמי השכירות. על רקע זה שבתו לפני שבועיים ב־70% מהקניונים בהונג קונג.

 

לאחר שמאמצים אלה לא הניבו פרי, קמעונאים החלו לשכור חנויות פופ־אפ קטנות וחללים קמעונאיים בשכירות קצרת־טווח, שיגדילו את הגמישות עבורם. "אנחנו צופים שהביקוש להשכרת חללים קטנים וחוזי שכירות קצרים יעלה כיוון שהם מספקים יותר גמישות ויעילות מנקודת המבט של הקמעונאים" טען לורנס וואן, מנהל בכיר בפירמת ההשקעה והנדל"ן CBRE.

 

רוב חנויות הפופ־אפ מאופיינות בסגנון שנצמד לאירוע מסוים או טרנד. הן פועלות לתקופת זמן קצרה ובעלות שכירות נמוכה משמעותית מהתעריף הרגיל. הן מאפשרות לקמעונאים להציע חווית קניות המשלבת טכנולוגיה ובידור, שמושכת את הקונים למרכזי הקניות ומעודדת הוצאות. שימוש נוסף בחנויות פופ־אפ הוא בחינת מוצרים חדשים בשוק, לפני שהקמעונאים מתחייבים לשכירות ארוכת טווח.

 

סיכון נמוך לטווח הרחוק

"הפופ־אפים מאפשרים למותגים צעירים או זרים להשיק במקומות איכותיים או בעלי מוניטין תוך סיכון נמוך לטווח הרחוק, במיוחד בזמנים של חוסר וודאות". אמר לעיתון פרדיננד צ'אונג, מנהל בפירמת האדריכלות ההונג־קונגית LWK+PARTNERS.

 

בעלי הנכסים צפויים להיענות לביקוש הגובר לחנויות פופ־אפ ולהקצות יותר שטחים לטובתן. זאת, משום שהן מאפשרות להם לגוון בשוכרים ובכך להגדיל את הסיכויים לתנועה קבועה של קונים, גם בתקופה שבה מספר התיירים וההוצאות על שופינג בירידה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x