שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
קורונה

דיילת של קוריאן אייר נדבקה בקורונה: החברה: "עובדת על תוכנית למנוע התפשטות הנגיף"

החברה הודיעה היום כי עובדת שלה נדבקה בנגיף, אך לא פרסמה את המסלולים והטיסות בהם שהתה; כחלק מהתוכנית שלה, קוריאן אייר מחטאת מטוסים, שולחת דיילים להסגר, ומתקינה מצלמות. בנוסף, סגרה את משרדיה בסיאול, כך שיהיה ניתן לחטאם; לאחר ההודעה, רבים פנו לחברה דרך הרשת החברתית וביקשו לבטל את טיסותיהם

שירות כלכליסט 15:0025.02.20

דיילת בחברת התעופה קוריאן אייר (Korean Air) נדבקה בנגיף הקורונה, כך הודיעה היום (ג') חברת התעופה.

 

 

נציג החברה אמר ל-Business Insider, כי קוריאן אייר "עובדת על תוכנית בשיתוף המרכז הקוריאני לבקרת מחלות ומניעתן (CDCK), כדי למנוע את התפשטות הנגיף".

מטוס קוריאן אייר מטוס קוריאן אייר צילום: חגי דקל

 

כחלק מהתוכנית, חברת התעופה החלה לנקוט באמצעים הכוללים חיטוי מטוסים, שליחה של דיילים עם סימפטומים להסגר, והתקנת מצלמות במקומות הפעילות של החברה. בנוסף החליטה החברה לסגור זמנית את משרדיה הנמצאים בסמוך לשדה התעופה הבינלאומי אינצ'און, שהוא שדה התעופה הראשי של סיאול, כך שיהיה ניתן לחטאם.

 

לפי רויטרס, שדיווחה לראשונה על החדשות, המסלולים והטיסות בהם טסה הדיילת הנגועה לא פורסמו. ה-CDCK דיווח הבוקר (ג') על 60 מקרים מאומתים נוספים של נגיף הקורונה ומקרה מוות נוסף במדינה, מה שמביא את סך המקרים המאומתים בדרום קוריאה ל-892, ו-8 מתים.

 

"בהמתנה לנצח"

 

נכון להיום, דפי המדיה החברתית של קוריאן אייר מוצפים בתגובות של אנשים המנסים לבטל את טיסותיהם לקוריאה הדרומית ולמדינות אחרות באסיה. "הי, אני מנסה ליצור קשר עם מוקד השירות של קוריאן אייר על מנת לבטל כרטיסים לקוריאה", נכתב בתגובה אחת בפייסבוק. "אני לא יכול לתפוס את קוריאן אייר. בכל פעם שאני מתקשר יש צליל תפוס. מה המדיניות שלכם בנוגע להחזר כספי בעקבות הנגיף?", כך לפי תגובה אחרת. "אי אפשר ליצור קשר עם נציג השירות שלכם! הייתי בהמתנה לנצח ביומיים האחרונים", נכתב בשלישית. "יש לי הזמנה לטיסה לקוריאה בחודש מאי, ואני מודאג מאוד מהמצב הנוכחי". ועוד ועוד.

 

נכון להיום, חברת התעופה מציעה החזרים כספיים על כרטיסים לטיסות דרך סין, הונג קונג וטייוואן שנרכשו לפני ה-28 בינואר.

 

מטוס קוריאן אייר מטוס קוריאן אייר צילום: מור עידן, Ynet

 

בנוסף, מציעה החברה החזרים כספיים לנוסעים שהכרטיסים שלהם הם ליעדים בעלי "הגבלת כניסה בעקבות נגיף הקורונה חדש". לדוגמה, אם נוסע ביקר לאחרונה בסין, הוא יקבל החזר על הכרטיס שלו לארה"ב, זאת מכיוון שארה"ב מונעת כניסה של אנשים שביקרו בסין ב-14 הימים האחרונים. כרגע, קוריאן אייר אינה מחזירה כסף על טיסות שהוזמנו לקוריאה הדרומית.

 

אתמול פרסם המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) אזהרת נסיעה ברמה שלוש לדרום קוריאה, והמליץ לנוסעים להימנע מכל נסיעות לא חיוניות למדינה.

 

בסוף חודש ינואר הודיעה החברה כי הקימה צוות חירום שיטפל בהתפשטות נגיף הקורונה, תוך קביעת "הליך בסיסי" למניעת זיהום בין העובדים, כולל צוות הדיילים שעובד בתא הנוסעים במטוסיה. אז הודיעה החברה שהיא תנקוט גם באמצעי זהירות אחרים, כולל הגברת החיטוי של תא הנוסעים, שימוש בסכו"ם חד פעמי במסלולים העוברים דרך סין, והמלצה לדיילי אוויר וקרקע ללבוש מסכות וכפפות פלסטיק בכל המסלולים.

 

מלבד זאת, דרום קוריאה העלתה את רמת האיום הלאומי לרמה הגבוהה ביותר: "התראה אדומה", שהופעלה גם במהלך התפרצות שפעת שפרצה בה ב-2009.

x