$
חברה וסביבה

צפו: פרסומת הסופרבול סוחטת הדמעות של גוגל

במהלך משחק הגמר שודרה פרסומת שמראה איך הטכנולוגיה של גוגל יכולה לעזור לזכור את האנשים היקרים לנו, גם אחרי לכתם. את ההשראה היא לקחה מסבו של אחד מעובדיה. "בגיל 85, בפני קהל של מיליונים, הוא יעשה את הבכורה שלו. אנחנו מאושרים בשבילו"

שירות כלכליסט 09:5003.02.20

הפרסומת סוחטת הדמעות של גוגל שהופיעה בסופרבול, מראה כיצד הטכנולוגיה יכולה לעזור לזכור את האנשים היקרים לנו אחרי לכתם. הפרסומת של ענקית הטכנולוגיה שכותרתה "לורטה" מראה איש בערוב ימיו מבקש מגוגל אסיסטנט להציג זכרונות של אשתו שהלכה לעולמה. "היי גוגל, הראי לי תמונות שלי ושל לורטה", קורא קולו למיקרופון החכם. "וזכרי שלורטה שנאה את השפם שלי," הוא מורה למחשב בעודו נסחף עם הזיכרונות. התוכנה של גוגל עונה: "בסדר, אזכור זאת".

 

 

 

 

 

ענקית הטכנולוגיה קיבלה את ההשראה מסיפורו של סביו של אחד מעובדיה. "בגיל 85, בפני קהל של מיליונים, הוא יעשה את הבכורה שלו. אנחנו מאושרים בשבילו", כך כתבה גוגל בפוסט שפרסמה.

 

מתוך הפרסומת מתוך הפרסומת צילום: מתוך יוטיוב

 

עד לשעה 21:00 אתמול הפרסומת הזו נצפתה יותר מ-11 מיליון פעמים ביוטיוב. היא מדגימה כיצד הטכנולוגיה יכולה להעצים את האופן בו אנו זוכרים את יקירינו. אנשים זוכים לאיזכור בציוצים, סטטוסים בפייסבוק, תמונות אינסטגרם וסרטוני יוטיוב לנצח – כל עוד הפלטפורמות האלה לא מורידות אותם. ניתן גם להעביר את הזיכרונות היקרים ביותר לאסיסטנטיות קוליות כדי שהם יישמרו בענן, בו הם תמיד יהיו נגישים כשאנחנו חפצים בהם. ותמיד ניתן למחוק אותם אם רוצים.

 

על מנת לגרום לגוגל לזכור דברים, פשוט אומרים "היי גוגל, זכרי את (כך וכך)." ניתן להיכנס לזיכרונות השמורים אם אומרים למכשיר של גוגל איפה או מהו הדבר בו מעוניינים. אפשר לומר למשל "היי גוגל, איפה המפתחות החלופיים שלי?", וגוגל תדע.

 

"זוכרת, לורטה אהבה לנסוע לאלסקה ולאכול צדפות", אומר קולו של האיש המבוגר לגוגל אסיסטנט בפרסומת הסופרבול. "זכרי, אני האיש בר המזל ביותר בעולם".

 

x