שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
תעשייה ופיננסים

כך פוגע הנגיף הסיני בתעשיית הרכב העולמית

תעשיית הרכב הגלובלית היא אחד המגזרים שנפגעו בצורה הקשה ביותר מהתפרצות הווירוס. הסיבה: ווהאן, העיר השישית בגודלה בסין, נחשבת לעיר רכב המרכזת מפעלי תעשייה של היצרנים הגדולים: ג'נרל מוטורס, ניסאן, רנו, הונדה ו-PSA, החברה-האם של פיג'ו. יצרניות הרכב אוסרות על בכיריהן לטוס לסין

תומר הדר 21:1725.01.20
תעשיית הרכב הגלובלית היא אחד המגזרים העיקריים שנפגעו כתוצאה מהתפרצות הווירוס בעיר ווהאן. בדומה לדטרויט, פרנקפורט או טורינו, גם ווהאן, העיר השישית בגודלה בסין, נחשבת לעיר רכב המרכזת מפעלי תעשיה של היצרנים הגדולים.  

תעשיית הרכב הסינית מסתמכת עדיין על מפעלים משותפים ליצרן מערבי וסיני. כך, בווהאן שוכנים מפעלים של ג'נרל מוטורס (GM), ניסאן, רנו, הונדה ו־PSA, החברה־האם של פיג'ו, כאשר רנו והונדה נסגרו לפעילות לרגל השנה הסינית החדשה. עבור חלק מהיצרניות שעשויות להשבית את הייצור בשל פגיעת הווירוס מדובר במכה קשה בשוק המידרדר ממילא.  

פס ייצור של ג'נרל מוטורס פס ייצור של ג'נרל מוטורס צילום: בלומברג

 

כך, שוק הרכב הסיני מהווה 5% ממכירות רנו, המייצרת בווהאן את הקאדג'אר והקולאוס, רכבי כביש שטח פופולריים בסין וגם בישראל (המשלוחים לישראל מגיעים מדרום קוריאה ואירופה). עבור PSA, שמכרה 117 אלף מכוניות בסין אשתקד, מדובר בפגיעה קשה במיוחד, במיוחד לנוכח העובדה שהעונה הלוהטת בשוק הרכב הסיני מתרחשת עם תחילת השנה החדשה.

 

יצרניות הרכב, ובהן GM ופורד, אוסרות בינתיים על בכיריהן לטוס לסין. "במידה ויש להגיע לווהאן, הדבר יתאפשר רק במקרי חירום ובהסכמת ההנהלה", כך בהודעת GM.

 

 

קבלו ניוזלטר יומי המסכם את חדשות היום ישירות למייל שלכם. לחצו להרשמה

x