$
חברה וסביבה

רשת H&M מצטרפת לטרנד השכרת הבגדים

אחרי בננה רפבליק ואורבן אאוטפיטרז, גם קמעונאית האופנה השבדית השיקה שירות להשכרת בגדי מסיבות

שירות כלכליסט 23:1408.12.19

בתום שיפוץ שנמשך חודש, חנות הדגל של ענקית הביגוד H&M בשטוקהולם נפתחה מחדש לפעילות, אבל הפעם עם טוויסט. באחת הפינות של החנות מציעה הרשת ללקוחות את האפשרות לשכור פריט מתוך קולקציית בגדי המסיבה הפופולרית שלה.

 

 

זהו המהלך החדש ביותר שמבצעת H&M על מנת לתת מענה לסוגיית איכות הסביבה. היוזמה מגיעה ברקע ביקורת גוברת והולכת כלפי תעשיית האופנה, ובאופן מיוחד רשתות אופנה מהירה כמו זארה ו־H&M, בשל רמות גבוהות של פליטת גזי חממה ובזבוז מים. על כך מדווח ה"דויטשה וולה".

 

"כיום, כולנו מסכימים כי אופנה מהירה היא לא מודל עסקי בר־קיימא", כך לפי פסקל ברון, ראש מחלקת קיימות ברשת, שאמרה את הדברים לדויטשה וולה. "בדיוק משום כך אנחנו רוצים לקחת את עניין המיחזור לרמה הבאה. השכרת הביגוד תואמת למטרה הזו, וכבר זמן רב אנחנו רוצים לנסות את המודל הזה", ציינה.

 

השירות החדש מוגבל לפריטים מסוימים מקולקציית שמלות וחצאיות המסיבה וזמינה רק ללקוחות שהצטרפו למועדון החברים. לקוחות יכולים לשכור פריטים עבור כ־33 יורו בשבוע. חנות הקונספט מציעה גם שירותי תיקונים, בית קפה וסלון יופי.

פריטי השכרה בסניף H&M בשטוקהולם פריטי השכרה בסניף H&M בשטוקהולם צילום: ANNA RINGSTROM

 

 

במסגרת השינוי בתמהיל החנויות השיקה הרשת באוקטובר סניף בברלין, בעיצוב מינימליסטי עם תאורה רכה, המציע שיעורי יוגה, בית קפה וגם מותגים חיצוניים. "H&M נמצאת בשלב של ניסוי וטעייה ובבוא העת היא תתמקד באחד הקונספטים החדשים", כך לפי ריצ'רד צ'מברלין, אנליסט תעשיית קמעונאות ב־RBC, שאמר את הדברים במכתב למשקיעים. בכוונת הקמעונאית לבדוק את שירות ההשכרה במהלך שלושת החודשים הבאים לפני שהיא תציג אותו בשווקים אחרים. ברון אומרת כי התגובות היו עד כה "נפלאות", והקולקציה של בגדי ההשכרה הוזמנה כמעט במלואה לחודש דצמבר.

 

הפיילוט מתבצע בתקופה שבה רשתות האופנה המהירה מתמודדות עם תחרות קשה מול פלטפורמות להשכרה של ביגוד ואביזרים יד שנייה. שוויו של שוק האופנה יד שנייה, ללא השכרות ביגוד, הוערך ב־24 מיליארד דולר בשנה שעברה וצפוי לצמוח ל־64 מיליארד דולר עד 2028, כך לפי נתוני חברת גלובל־דאטה ופלטפורמת האופנה thredUp. לשם השוואה, שוק האופנה המהירה, ששוויו היה 35 מיליארד דולר בשנה שעברה, צפוי להגיע לשווי של 44 מיליארד דולר.

 

עבור 2018 דיווחה רשת H&M על עלייה של 5% במכירות ל־20 מיליארד יורו. בה בעת, הרווח הנקי צנח ב־22% ל־1.2 מיליארד יורו.

 

בבעלות H&M נתח שליטה בחברת Sellpy השבדית, פלטפורמה המאפשרת ללקוחות למכור ולקנות בגדים ואביזרים יד שנייה. המתחרות האמריקאיות של הרשת, בננה רפבליק ואורבן אאוטפיטרז כבר השיקו שירותי השכרת בגדים בחודשים האחרונים. כך למשל, בננה רפבליק שבבעלות גאפ השיקה בספטמבר שירות השכרת בגדים מקוון לנשים תמורת דמי מנוי חודשיים של 85 דולר, המאפשרים השכרה של שלושה פריטים בכל פעם. בכוונתה להשיק בעתיד שירות דומה גם לגברים. רשתות אמריקאיות אחרות שמציעות שירותי השכרה כוללות, בין השאר, את בלומינגדייל'ס, אן טיילור ואמריקן איגל.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x