שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
עולם

טויוטה תייצר מכונית פריוס סולארית בהשראת לווינים

המהנדסים של יצרנית הרכב היפנית התאימו פאנלים סולארים דקים במיוחד כמו של לווינים בגג המכונית, במכסה המנוע, בשמשה האחורית ובכנף - כך שביום טוב של שמש, תוטען הפריוס לנסיעה של עד 56 ק"מ

שירות כלכליסט 10:3815.09.19
בהשראת פאנלים סולארים דקים במיוחד שפותחו עבור לווינים, יצרנית הרכב היפנית טויוטה מתכוונת לייצר מכונית פריוס סולארית, כשהתקווה היא שבהמשך היא אפילו לא תזדקק להטענה.

 

 

במסגרת הפרויקט, הממומן גם על ידי ממשלת יפן, המהנדסים של טויוטה התאימו פאנלים סולארים שתוכננו על ידי שארפ בגג, במכסה המנוע ובשמשה האחורית והכנף, זאת על מנת לראות כמה אנרגיה השמש תוכל לייצר.

 

טויוטה פריוס סולארית טויוטה פריוס סולארית צילום: טויוטה

 

החשמל המיוצר מהפאנלים עובר ישירות לבטריה, כך שהפריוס תוכל להטעין עצמה בזמן נהיגה ואפילו כשהיא חונה.

 

לפי מחקר שערכה עמותת AAA לבטיחות בדרכים (AAA Foundation for Traffic Safety), ביום טוב ההטענה יכולה להספיק לנסיעה של עד 56 ק"מ. לשם השוואה, האמריקאי הממוצע נוסע ביום 47 ק"מ.

 

עם זאת, הביצועים מדרדרים במהירות אם מדובר ביום מעונן או אפילו קריר. בתנאים מסוג זה, יהיה צריך להטעין את הפריוס בעמדת טעינה.

 

התאים הסולארים המשמשים לפרויקט הם דקים במיוחד – 0.03 מ"מ בלבד, כך שהם גמישים מספיק שניתן להתאים אותם בקלות לגוף המכונית. המהנדסים יצרו חוצץ בין המכונית והתאים על מנת להגן עליהם, כך שבפועל העובי שלהם הוא קרוב יותר לסנטימטר.

 

תא המטען של המכונית מלא בסוללות המיועדות לפאנלים הסולארים, מה שמוסיף משקף של בסביבות 80 ק"ג למכונית. לפיכך, סאטושי שיזוקה, המהנדס הראשי של הפרויקט מטעם טויוטה, הסביר כי האתגרים העיקריים שעומדים בפניהם הם הפחתת המשקל והעלויות. לדבריו, הפיכת המכונית למסחרית רחוקה "במספר שנים".

 

קבלו ניוזלטר יומי המסכם את חדשות היום ישירות למייל שלכם. לחצו להרשמה

בטל שלח
    לכל התגובות
    x