שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
חברה וסביבה

ממשלת בריטניה תסייע ליגואר לעבור לעידן החשמלי

ייצור רכב חשמלי הוא הכרחי להישרדות יגואר לקראת הצגת תקנות זיהום חדשות באירופה. גם פורד, ב.מ.וו וניסאן המייצרות בבריטניה נערכות למעבר

תומר הדר 09:1217.07.19

ממשלת בריטניה תעביר הלוואה בגובה 500 מיליון ליש"ט ל־JLR, החברה־האם של יגואר ולנד רובר. על כך דיווח אתמול (ג') "הגרדיאן" הבריטי.

 

 

 

ההלוואה נועדה למימון הקמתם של פסי ייצור להרכבת מכוניות חשמליות, כאשר בכוונת JLR להשקיע את כספי הסיוע במפעלי החברה בברומוויץ', ברמינגהאם. החלטתה של ממשלת בריטניה להעמיד ל־JLR את ההלוואה התקבלה לאחר שראשת ממשלת בריטניה היוצאת תרזה מיי קיימה בימים האחרונים פגישות עם נציגי יצרני רכב המרכיבים מכוניות או רכיבי הנעה בבריטניה, ביניהם בכירים מפורד, ב.מ.וו, ניסאן, והחטיבה הבריטית של אופל, ווקסהול. גם נציגים של ענקיות האנרגיה BP ושל נכחו בפגישות.

 

פס ייצור של יגואר בבריטניה פס ייצור של יגואר בבריטניה צילום: בלומברג

 

החברות הללו הסכימו להקים מועצת מעבר לתחבורה ירוקה שתהיה המתאמת הרשמית בין גורמים בממשלה ובתעשייה ופעילים למען הסביבה, כל זאת כדי לזרז את המעבר לכלי רכב חשמליים.

 

לפי הערכות בענף הרכב העולמי, החלטת בריטניה להעביר סיוע פיננסי ל־JLR, שנמצאת בשליטת התאגיד ההודי טאטא, התקבלה בין השאר לנוכח העובדה ש־JLR הודיעה מוקדם יותר החודש כי תציג גרסה חשמלית של יגואר XJ בשנה הבאה. זאת לצד שורה של דגמים חשמליים של JLR שיוצגו בעתיד הקרוב.

 

בפועל, תוכניתה לייצר את דגמי העתיד החשמליים של יגואר, וכמובן העיתוי הנוח שבו הוצגה, סמוך להחלטת הממשלה על מתן ההלוואה, היא הקונקרטית ביותר מבין התוכניות שהוצגו בפני מיי על ידי יצרניות הרכב, ולכן ההגיונית ביותר מבחינת השקעה.

 

"עתיד התחבורה הוא חשמלי, וכחברה בריטית בעלת חזון עתידי ברור, אנו מחוייבים לייצר את הדור הבא של הרכבים החשמליים בבריטניה", כך לפי מנכ"ל יגואר ראלף ספת'.

 

תעשיית הרכב העולמית נערכת למעבר להנעה חשמלית, זאת לקראת כניסתן לתוקף של תקנות איכות סביבה חדשות ב־2021. התקנות - Clean Air for Europe - מקציבות ממוצע פליטת מזהמים של 95 גרם פחמן דו־חמצני לק"מ ליצרן. עבור JLR המייצרת רכבי שטח, הצגת רכב חשמלי היא תנאי להישרדותה.

 

במאה הקודמת נחשבה תעשיית הרכב הבריטית לאחת המשגשגות בעולם. רובר, סטנדארד, טריומף ו־BMC נהנו מתור זהב עד שנות השבעים, אז הוכרעו על ידי בעיות איכות, ניהול כושל, שביתות, ולבסוף חדירה של מותגי רכב יפניים כמו ניסאן וטויוטה שהקימו מפעלים בבריטניה.

 

כיום, לאחר קריסתם של המותגים הבריטיים הללו, מתקיים בבריטניה קומץ מותגי יוקרה כמו בנטלי, רולס רויס, יגואר ולנד רובר שרובם שייך לתאגידי רכב זרים.

 

 

קבלו ניוזלטר יומי המסכם את חדשות היום ישירות למייל שלכם. לחצו להרשמה

בטל שלח
    לכל התגובות
    x