שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
חברה וסביבה

הקימונו של קים קרדשיאן הצליח להרגיז את היפנים

כוכבת הריאליטי השיקה מותג מחטבים והלבשה תחתונה וגרמה לרשתות החברתיות לגעוש בשל הטענה כי שם המותג, הרשום בסימן מסחרי, מזלזל בבגד המסורתי

שירות כלכליסט 14:3826.06.19
קים קרדשיאן הצליחה להכעיס את היפנים עם השקת מותג המחטבים וההלבשה התחתונה החדש שלה, קימונו אינטימטס (Kimono Intimates).

 

כוכבת הריאליטי המפורסמת טענה כי המותג שהושק אתמול (ג') הוא "כוללני, חוגג ומעצים את הצורה והקימורים של נשים". אולם, ביפן התמלאו הרשתות החברתיות בתלונות על כך ששם המותג, הרשום בסימן מסחרי, מזלזל בבגד המסורתי.

 

 

 

מקורו של הקימונו כבר במאה ה-15, והוא נחשב לבגד הלאומי של יפן. בימינו הוא נלבש בעיקר באירועים מיוחדים. "אנחנו לובשים קימונו כדי לחגוג את הבריאות, את הגידול של הילדים, מסיבות אירוסים, נישואים, טקסי סיום והלוויות. זהו בגד חגיגי שעובר בירושה במשך דורות של אותה המשפחה", הסבירה אחת היפניות הזועמות ל-BBC. "בגדי הספורט האלה בכלל לא מזכירים קימונו – היא סתם בחרה מילה שיש בה את המילה קים, בלי שום כבוד למה שהבגד הזה באמת מייצג בתרבות שלנו".

 

קימונו יפני מסורתי קימונו יפני מסורתי צילום: שאטרסטוק

 

המחטבים וההלבשה התחתונה, שעוצבו כך שלא ייראו את הקווים מבעד לבגדים, זמינים במספר צבעים. "כל כך הרבה פעמים לא הצלחתי למצוא מחטבים בגוון שיתאים לצבע העור שלי, ולכן חיפשתי פתרון לכל זה", כתבה קרדשיאן בחשבון הטוויטר שלה. לדבריה, המותג הוא מגוון גם מבחינת מידות, שמתחילות החל מ-XXS ועד ל-4XL. המוצרים זמינים גם בתשעה גוונים.

 

 

 

קרדשיאן רשמה בשנה שעברה את מותג קימונו כסימן מסחרי בארה"ב. היא הגישה בקשות לסימן מסחרי גם למונחים "קומונו בודי", "קימונו אינטמטס" ו"קימונו וורלד".

 

 

קים קרדשיאן קים קרדשיאן צילום: שאטרסטוק

 

 

הכעס על קרדשיאן נובע משתי סיבות עיקריות: העובדה שהיא רשמה כסימן מסחרי מילה בעלת חשיבות גדולה בתרבות היפנית, והעובדה שהבגד המסורתי חולק כעת שם עם מותג הלבשה תחתונה. התגובות נאספו תחת ההאשטאג #KimOhNo. יש גם שציינו כי זה אירוני שהמחטבים קרואים על שם בגד שהוא למעשה ההפך ממחטב. "האסתטיקה של הקימונו היא חיננית, אלגנטית ועדינה. אבל היא לא צמודה לגוף. היא עוטפת את הלובשת אותה כך שהגוף כלל לא חשוף", הסבירה פרופסור שילה קליף מאוניברסיטת הנשים ג'ומנג'י ביפן. "אם הייתי מייצרת חזייה וקוראת לה סארי, אנשים היו מתעצבנים. זה מבטא חוסר כבוד עצום. הקימונו הוא ביטוי לזהות היפנית. המילה הזו לא שייכת לקים קרדשיאן".

 

קבלו ניוזלטר יומי המסכם את חדשות היום ישירות למייל שלכם. לחצו להרשמה

בטל שלח
    לכל התגובות
    x