$
חברה וסביבה

מדוע אנשים מצליחים לובשים את אותם בגדים?

המיליארדר ריצ'רד ברנסון מעדיף ג'ינסים כחולים וחולצות לבנות, צוקרברג הולך על חולצת טריקו אפורה ולאובמה יש חליפות בצבעים אחידים. מה עומד מאחורי ההיצמדות לאותם בגדים?

שירות כלכליסט 22:1610.06.19
ריצ'רד ברנסון הוא אמנם מיליארדר, אבל הוא לא זקוק לארון גדול במיוחד, שכן המלתחה שלו מורכבת מכמה זוגות של ג'ינס כחולים וכמה חולצות לבנות. "אני פשוט לובש את אותו זוג ג'ינס בכל יום", אמר לניו יורק פוסט, והסביר כי הג'ינס מתאים לכל אירוע. "לא משנה מה אני עושה, בין אם מדובר בנאום או בפגישה עם המלכה, לא משנה מה".

 

לדבריו, ההחלטה הזו ללבוש כל יום אותו הדבר פשוט מקלה על חייו, במיוחד כשהוא בנסיעות. "אני לא צריך לארוז יותר מדי", סיכם.

 

ריצ'רד ברנסון. תמיד עם ג'ינס וחולצה לבנה ריצ'רד ברנסון. תמיד עם ג'ינס וחולצה לבנה צילום: גטי

 

ברנסון אינו איש העסקים המצליח היחיד ששומר על ארון מינימליסטי. איתו חברים במועדון הלובשים כל יום אותו הדבר בין השאר גם מארק צוקרברג, ג'ון פול דז'וריה וברק אובמה.

 

ההיצמדות הזו למעין מדים אחידים עוזרת להם להימנע מתופעה הנקראת תשישות מקבלת החלטות (decision fatigue), המתארת את האופן בו קבלת החלטות הופכת קשה יותר ויותר ככל שהיום מתמשך ומאגרי האנרגיה שלנו הולכים ואוזלים.

 

צוקרברג, מייסד פייסבוק, שנוהג ללבוש את אותה חולצת טריקו אפורה, הסביר כבר ב-2014: "אני מעוניין לסדר את החיים שלי כך שאני צריך לקבל כמה שפחות החלטות בכל מה שלא קשור לשיפור חיי הקהילה...אני מרגיש כאילו איני עושה את העבודה שלי אם אני מבזבז אנרגיה על דברים מטופשים או שטחיים".

 

מרק צוקרברג חלצה אפורה מרק צוקרברג חלצה אפורה צילום: youtube

 

בדומה, נשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה מעדיף את החליפות שלו בצבעים אחידים. "אם תשימו לב תראו שאני לובש רק חליפות בצבע אפור או כחול", אמר בריאיון לואניטי פייר ב-2012. "אני מנסה לצמצם את מספר ההחלטות, אני לא רוצה לקבל החלטות על מה שאני אוכל או לובש, כי יש לי הרבה יותר מדי החלטות אחרות שאני צריך לקבל. צריך למקד את אנרגיית קבלת ההחלטות", הוסיף. "צריך להיכנס לשגרה, אי אפשר שהפרטים הקטנים יסיחו את דעתנו כל היום".

 

ברק אובמה ברק אובמה צילום: גטי

 

 

הטריק הזה של צמצום המלתחה על מנת לבטל קבלת החלטות ולפנות חלל מנטאלי מתאים לכולם, לא רק לאנשים מצליחים. כך למשל, מטילדה קאהל שמשמשת כמנהל קריאייטיב בסוני מיוזיק, לבשה את אותו שילוב של חולצה לבנה ומכנסיים שחורים לעבודה במשך ארבע שנים.

 

"עשיתי את זה כי הבנתי כמה זמן ואנרגיה אוכל לחסוך בימי העבודה בכך שאנטרל את אספקט בחירת הבגדים", אמרה קאהל בראיון ל-CNBC. במאמר שפרסמה במגזין הרפר'ס באזאר כתבה: "ההחלטה הפשוטה של לבישת מדים לעבודה חסכה לי שעות של שעות מבוזבזות על מחשבות כמו 'מה לעזאזל אני אלבש היום?' ולמעשה המכנסיים השחורים האלה והחולצות הלבנות הפכו לתזכורת יומית חשובה שאני בעצם בשליטה".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x