$
המזרח התיכון

מכירות אמזון ועלי אקספרס מזנקות בזכות חודש הרמדאן

ענקית המסחר המקוון השיקה גרסה של האתר בערבית ומתחרתה הסינית שדרגה יעילות של משלוחים. גם חברות מקומיות מתחרות על כיסי החוגגים

שירות כלכליסט 18:2702.06.19

חודש הרמדאן שיגיע לסיומו ביום רביעי עם חגיגות העיד אל פיטר צפוי להיות אחד החודשים המוצלחים של השנה עבור חברות מסחר מקוונות, בהן גם אמזון ומתחרתה הסינית עליבאבא. על כך מדווח "הוול סטריט ג'ורנל".

 

 

 

במהלך החג המוסלמי שבו צמים המאמינים בשעות היום, נהוג להעניק מתנות לקרובים, מה שמביא קמעונאיות רבות להציע הנחות מפליגות על שלל מוצרים - החל מטוסטרים ועד כלי רכב. בעוד באופן מסורתי החגיגה הצרכנית יוחסה לשווקים ערביים ולקניונים הנוצצים של המפרץ הפרסי, נראה שהשנה גם הקמעונאיות המקוונות התאמצו לגזור קופון.

 

 

בחודש שעבר השיקה אמזון גרסה של האתר בשפה הערבית. באתר הזמין באיחוד האמירויות הוקצה אזור מיוחד לרמדאן, שבו מוצעים נורות צבעוניות ועוד פריטים רבים המעוטרים בסמלי החג המסורתיים.

 

עלי אקספרס, אתר הקניות המקוון של עליבאבא במזרח התיכון, שדרג את מערך המשלוחים שלו בסעודיה ובאיחוד האמירויות כדי להבטיח משלוחים מהירים ויעילים יותר. "אנחנו חווים עלייה משמעותית במכירות הרמדאן", אמר מאט ז'אנג, ראש חטיבת התפעול של עלי אקספרס, "בעיקר בסעודיה, עומאן ומרוקו".

 

העלייה במכירות מגיעה על רקע קמפיינים שיווקיים נרחבים שהשיקו אמזון ועליבאבא לקראת הרמדאן. עד כה המכירות המקוונות באפריקה והמזה"ת בחודש הרמדאן הוכפלו בהשוואה לפרק זמן זהה חודשיים לפני החג. כך לפי ראש חטיבת אפריקה והמזה"ת בקריטרו, פלטפורמת פרסום מקוונת. ב־2018 המכירות המקוונות בחודש הרמדאן זינקו ב־98% לעומת חודש רגיל באותה השנה. זוהי קפיצה ביחס לעלייה של 70% שנרשמה ב־2017 באותה התקופה.

 

כמה קמעונאיות מקוונות מקומיות התאמצו גם כן לנגוס בנתח השוק של צרכנות החודש הדתי. בהן Noon.com שהשיק המיליארדר מוחמד אלאבר ב־2017 בתמיכת קרן העושר הסעודית. רשתות הקמעונאות מתחרות ביניהן על משיכת קהל הצרכנים באמצעות הנחות ענק על פריטים כמו תמרים מסוכרים, בגדים ומוצרי אלקטרוניקה. עלי אקספרס הציעה הנחות גם על מוצרים כמו מחזיקי ספרים עבור הקוראן ואורות חג מנצנצים.

 

ב־2021 צפוי היקף המכירות המקוונות באזור להגיע ל־48.8 מיליארד דולר, בהובלת איחוד האמירויות. אף כי מדובר בהיקף קטן ביחס לשוק האירופי, שרשם מכירות מקוונות של 535 מיליארד דולר ב־2018, המזה"ת הוא השוק עם קצב הצמיחה המהיר בעולם. כך על פי אנליסט באיקומרס פאונדיישן ההולנדית, שציין כי פוטנציאל ההתרחבות בשוק זה עוד רב.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x