$
תעשייה ופיננסים

הרכבת המהירה ביותר בהודו נתקעה, יום אחרי השקתה

רכבת ונדה בהראט אקספרס שנבנתה בהודו נתקעה בדרכה חזרה לניו דלהי מהעיר ואראנסי בצפון, כ-200 ק"מ מהבירה. לדברי הנהלת הרכבת התקלה נוצרה בשל "החום הקיצוני"

שירות כלכליסט 15:2617.02.19
הרכבת המהירה ביותר בהודו נתקעה יום אחרי השקתה בטקס חגיגי בהשתתפות ראש הממשלה נרנדרה מודי.

 

רכבת ונדה בהראט אקספרס (Vande Bharat Express) היתה שלשום (ו') בדרכה חזרה לניו דלהי מהעיר ואראנסי בצפון, כשנאלצה להפסיק את הנסיעה בתחנת צ'מרולה המרוחקת כ-200 ק"מ מהבירה. נסיעת הבכורה של הרכבת מניו דלהי לוואראנסי עברה בשלום.

 

ראש ממשלת הודו משיק את הרכבת המהירה בהודו, ביום חמישי שעבר ראש ממשלת הודו משיק את הרכבת המהירה בהודו, ביום חמישי שעבר צילום: רויטרס

 

 

לפי הודעה שפרסם אתמול משרד הרכבות ההודי, היו בעיות תקשורת בין 4 הקרונות האחרונים לשאר הרכבת בשל "החום הקיצוני". בעקבות זאת, הופעלו הבלמים "והרכבת נבדקה למציאת כשלים לפני שהועברה לדלהי", נכתב בהודעה.

  

הרכבת, שנבנתה בעיר הדרומית צ'נאי, יכולה להגיע למהירות מקסימאלית של 160 קמ"ש. היא יכולה להסיע עד 1,128 נוסעים. המסע בין ניו דלהי וואראנסי אורך 8 שעות (כ-750 ק"מ). לרכבות אחרות הפועלות במסלול הזה נדרשות יותר מ-11 להשלים את המסע.

 

הייצור המקומי שלה הוא חלק מתוכניתו השאפתנית של מודי לעידוד תוצרת הודו על מנת להפוך את המדינה למרכז ייצור עולמי. "זה החוזק האמיתי של הודו. זה החוזק של ונדה בהראט אקספרס. חברים, בארבע וחצי השנים האחרונות, באמצעות עבודה קשה וכנות, ניסינו לשנות את מערכת הרכבות של הודו. ונדה בהראט מהווה הצצה לעבודה הזו. בשנים האחרונות, הרכבות נשארו בסקטור שתחת יוזמת תוצרת הודו רשם התקדמות גדולה", הצהיר מודי בטקס חנוכת הרכבת ביום חמישי שעבר.

 

על אף התקלה, שר הרכבות, פיוש גויל, צייץ ביום ראשון כי כל הכרטיסים לנסיעות של הרכבת בשבועיים הקרובים כבר נמכרו.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x