$
חברה וסביבה

כך הצליחו 6 מהנדסים למנוע סגירת אחד מקווי הרכבת התחתית העמוסים בניו יורק

המהנדסים פיתחו תוך זמן קצר תוכנית עבודה שתמנע סגירת מנהרה המחברת בין מנהטן וברוקלין בקו בו נוסעים 250 אלף נוסעים מדי יום. על פי התוכנית המקורית של רשות התחבורה המטרופולינית, שנידונה במשך שנתיים, היה צורך לסגור את המנהרה למשך 15 חודשים

שירות כלכליסט 21:4907.01.19
קבוצה קטנה של מהנדסים מאוניברסיטאות קולומביה וקורנל הצליחו לפתור בתוך שבועות ספורים את בעיית סגירת קו הרכבת L בניו יורק, שהעסיקה את רשות התחבורה הגדולה בארה"ב במשך שנים והכעיסה את התושבים, כך מדווח הוול סטריט ג'ורנל.

 

ששת המהנדסים הצליחו לפתח בתוך 26 ימים בלבד בדצמבר תוכנית עבודה שתמנע סגירה מוחלטת של חלק עמוס במיוחד בקו הרכבת התחתית, זאת בניגוד לתוכנית המקורית שנידונה ונדחתה במשך שנתיים על ידי רשות התחבורה המטרופולינית (MTA) וחברת הייעוץ WSP. על פי אותה תוכנית, היה צורך לסגור את המנהרה המחברת בין מנהטן וברוקלין למשך 15 חודשים.

 

אחד הקווים העמוסים בניו יורק אחד הקווים העמוסים בניו יורק צילום: בלומברג

 

 

סגירת המנהרה, שתוכננה לצאת לפועל ב-27 באפריל, הייתה מחייבת את 250 אלף האנשים שנוסעים בכל יום ברכבת L למצוא נתיבים חלופיים לחצות את איסט ריבר. בעקבות זאת, בעלי בתים הורידו את השכירות בחלק מהשכונות, בעלי העסקים התכוננו לירידה בהכנסות וחלק מהתושבים אף חיפשו עבודה חדשה שתחסוך מהם את הנסיעות המתישות. אולם, הודות לפתרון המוצע, עבודות תיקון המנהרה יתבצעו בלילות ובסופי שבוע, אז הרכבות יכולות לפעול במתכונת מצומצמת. העבודות נדרשו בין השאר לתיקון נזקים מסופת ההוריקן סנדי שפגעה בחוף המזרחי ב-2012.

 

במסיבת עיתונאים מזורזת שקיימו ביום שישי, הסבירו המהנדסים כי הפתרון שלהם התבסס על טכנולוגיה ורעיונות שבשימוש ברכבות תחתיות, גשרים, מנהרות ותשתיות אחרות ברחבי העולם. לא היה רגע אחד של הארה, אלא שורה של הצעות שהתאחדו, הסבירה מארי בויס, דיקנית הפקולטה להנדסה באוניברסיטת קולומביה בניו יורק.

 

"אנחנו שמחים שהפתרון המוצע ימנע סגירה מוחלטת של קו הרכבת", נמסר בתגובה ממשרד המושל אנדרו קואמו. הוא בעצמו זה שפנה ללאנס קולינס, דיקן הפקולטה להנדסה באוניברסיטת קורנל ולבויס בתחילת דצמבר וביקש עזרה. לדבריו של קואמו, הוא הבין את חומרת העניין בשנה שעברה כשתושב כועס של ברוקלין פנה אליו והסביר לו את ההשלכות ההרסניות של הסגירה על העסקים המקומיים. קואמו העניק לדיקנים את תמיכתו המלאה ואף ארגן להם סיורים ליליים במנהרה. הם הוסיפו לצוות מומחים במנהרות, בשיקום אחרי אסונות טבע, במערכות חשמל וסיבים אופטיים ובטכנולוגיית לייזר שתאפשר לנטר את העבודות.

 

 

עומסים ברכבת עומסים ברכבת צילום: בלומברג

 

 

חברי הצוות השקיעו ביחד מאות שעות, כולל טלפונים בערב חג המולד ופגישות עם האחראים ב-MTA. בתחילת החודש הם הציגו לוח זמנים לעבודות, שאמורות להימשך בין 15-20 חודשים. עם זאת, התוכנית החדשה מתבססת על טכנולוגיה שעוד לא נוסתה בארה"ב, וכבר יש שטוענים שמדובר בעבודת טלאים בלבד ולא בפתרון קבוע. הטכנולוגיה, שלדבריו של קואמו כן הייתה בשימוש בלונדון ובהונג קונג, משתמשת בשיטת אחסון של הכבלים על קירות המנהרה במקום לאפסן אותם במבנה נפרד. במהלך סופת סנדי המבנים הללו נפגעו ממי המלח.

 

בכל זאת, ראש העיר ביל דה בלאסיו מעוניין להמשיך בהכנות לסגירה ליתר ביטחון. "לדעתי אנחנו לא צריכים לבטל לחלוטין את התכניות הקודמות לקראת סגירה עד שנהיה בטוחים ב-100% לגבי מה שקורה", אמר.

ו

בטל שלח
    לכל התגובות
    x