שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
חברה וסביבה

צפו: איך זה לנסוע במנהרה שחפר אלון מאסק?

חברת The Boring Company של מייסד טסלה וספייס X הציגה את המנהרה הראשונה שלה בהות'ורן, קליפורניה. מדובר בסנונית ראשונה של תחבורה תת קרקעית שמעלה מכוניות על מסילות, ויתכן שתשמש גם לרכבות ואקום

שירות כלכליסט 13:4519.12.18

אלון מאסק הציג את המנהרה הראשונה של חברת The Boring Company, מיזם החפירות שלו שהוקם לבניית תשתיות תחבורה חדשות.

 

המנהרה האמורה יוצאת מהמטה של ספייס X בהות'ורן שבקליפורניה ואורכה 3.2 ק"מ. דומותיה יוכלו לשמש בעתיד גם לתחבורה תת קרקעית רגילה, וגם למיזמי הייפרלופ - רכבת הוואקום שמפתחות חברות שונות, על פי חזון שהעלה מאסק לכותרות.

 

 

המנהרה של מאסק המנהרה של מאסק צילום: רויטרס

 

 

מלבד המנהרה הזו, החברה הוזמנה לבנות מנהרות דומות גם בשיקגו ובוושינגטון, ומתכננת לבנות רשת מנהרות גדולה יותר בלוס אנג'לס עצמה. המנהרה כוללת מערך מסילות, עליו יכולות לנסוע מכוניות באמצעות מתאם מיוחד. בצורה זו, נשמרת מהירות נסיעה גבוהה תוך התעסקות מינימלית מצד הנהג.

 

מכונית טסלה, עליה חיבור למסילת תנועה מכונית טסלה, עליה חיבור למסילת תנועה צילום: רויטרס

 

 

מכונית טסלה עולה על המסילה מכונית טסלה עולה על המסילה צילום: רויטרס

 

 

 

תנועה במסילה של מאסק תנועה במסילה של מאסק צילום: רויטרס

 

 

 

 צילום: רויטרס

 

 

 

מאסק באירוע הצגת המנהרה מאסק באירוע הצגת המנהרה צילום: רויטרס

 

 

החזון של מאסק הוא צמצום פקקי התנועה והורדת העומס בכבישים, אך הרעיון של בורינג מעלה לא מעט שאלות.

 

 

 

למשל, איך תתאפשר סלילת נתיבים מתחת לרכוש פרטי, כמה זיהום ורעש תייצר התשתית התת-קרקעית, והאם לא ישתלם יותר לערים להשקיע בשיפור התשתיות הקיימות מלחפור תשתית חדשה.

 

 

 

קבלו ניוזלטר יומי המסכם את חדשות היום ישירות למייל שלכם. לחצו להרשמה

בטל שלח
    לכל התגובות
    x