$
עולם

דיווח: גזענות ואפליה בטסלה כלפי יותר מ-20 עובדים שחורים

תלונות העובדים נחשפו בתחקיר שערך הניו יורק טיימס על המתרחש במפעל טסלה בקליפורניה. התלונות כוללות טענות קשות על שפה גזענית על רצפת הייצור. עובדים אחרים העלו טענות כי לא קודמו בעבודה, על רקע צבע עורם

שירות כלכליסט 21:5330.11.18

יותר מ-20 עובדים בהווה ובעבר בטסלה בעלי גוון עור כהה טוענים לאפליה גזעית בחברה - זאת במסגרת תחקיר שמפרסם היום "ניו יורק טיימס" שבחן את הפרקטיקות המקובלת במפעל החברה בפרמונט, קליפורניה.

 

 

 

התלונות נעות מטענות על אי-קידום של עובדים שחורים, דרך טענות על עובדים שאולצו לקרצף את מרצפות המפעל וטענו כי הממונים עליהם הפנו כלפיהם קללות גזעניות. הטענות מבוססות על מגוון רחבים של מרואיינים, תכתובות פנימיות של טסלה ומסמכים משפטיים שנאספו על ידי הטיימס הנוגעים לפרשה.

 

אולם תצוגה של טסלה בשנגחאי אולם תצוגה של טסלה בשנגחאי צילום: בלומברג

 

 

טסלה מכחישה את ממצאי התחקיר וטוענת כי במפעל לא נרשמה אפליה על רקע גזעי. לטענת החברה, "אין דפוס של אפליה או של הטרדה במפעל בפרמונט. טסלה מתנגדת לכל צורה של אפליה, הטרדה ויחס בלתי הוגן. אנו חותרים לספק סביבת עבודה מכבדת עבור כל עובדינו ועושים את המיטב כדי למנוע התנהגויות פסולות", מסרה החברה.

 

בשנה שעברה שלושה עובדים לשעבר של טסלה הגישו תביעה נגד החברה, שבה טענו כי היו נתונים באופן תדיר לקללות על רקע גזעי גם מהממונים עליהם וגם מעמיתים ברצפת הייצור. באותו זמן, דובר של טסלה מסר כי אף אחד מהתובעים לא העלה בזמן אמת טענות כלפי הממונים עליו.

 

מה דעתך על מניית TESLA INC:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
קנייה חזקה קנייה המתן מכירה מכירה חזקה

על רקע זה, טען אחד התובעים, דמטריק דיאז, כי תגובת החברה שקרית וכי הוא העלה את נושא השפה הגסה והגזענית שהופנתה כלפיו בפני הממונה הישיר עליו, אך שום צעד לא ננקט בנושא.

 

אילון מאסק, מייסד ומנכ"ל טסלה, היה מודע לפחות לשני מקרים של אפליה על רקע גזעי במפעל. בתביעה המקורית, לפי הטיימס, מאסק שלח מייל בתפוצה רחבה לעובדים בחברה, שבו דרש מהעובדים לא להתנהג כ"דבילים". עם זאת, הוסיף כי "אם מישהו מתנהג בצורה טיפשית כלפיך, אך מתנצל בכנות, חשוב להיות עם עור עבה ולקבל את ההתנצלות".

 

מקרה אחר שהוזכר בתחקיר של הטיימס נגע לעובד שחור בשם דוויט למברט, שעבד כפועל ייצור בטסלה. עמיתים של אותו עובד לעגו באופן מתמשך למבטא הדרומי שלו והשתמשו בשפה גזענית כלפיו. הוא ניסה לעבור מקום כדי לחמוק מהיחס שלו זכה, אך לטענתו אותם עובדים רדפו אחריו.

 

למברט שלח וידיאו המתעד את אירועי ההטרדה שחווה לממונים עליו והגיש תביעה נגד טסלה על כך שנמנעה מלטפל בנושא. טסלה הציעה להתפשר איתו ולשלם לו 100 אלף דולר, אך למברט סירב להצעה על מנת להמשיך עם התביעה. היועץ המשפטי של טסלה מסר לטיימס כי מאסק התנצל על כך שלא טיפל באירוע בחומרה מוקדם יותר.

 

טסלה מסרה כי שיתפה פעולה עם ממצאי התחקיר כדי לספק תשובות "בהירות המבוססות על עובדות" להאשמות. טסלה מסרה כי התנהגות שלילית מסוג זה עלולה להתרחש בחברה "בגודל של עיר קטנה" וכי שיעור התלונות בחברה זהה לכל חברה בגודל דומה.

 

"מה שבאמת משנה בטסלה הוא ההתנגדות הברורה שלנו לכל סוג של אפליה, הטרדה ויחס בלתי הוגן", מסרה החברה. "כאשר מודיעים לנו שמישהו לא נוהג על פי סטנדרטים אלה, אנחנו מטפלים בנושא באופן מיידי, כפי שמצופה מכל חברה טובה".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x