$
תעשייה ופיננסים

זהירות, שוטר מעליך: הכלי החדש של משטרת דובאי - אופנוע מרחף

לאחר שבשנה שעברה חתמה על העסקה, משטרת דובאי קיבלה לידיה את ה-Hoverbike ,שממריא ונוחת אנכית ומרחף בגובה של עד 4.8 מטרים במהירות של עד 96 קמ"ש. צפו בתמונות

שירות כלכליסט 22:2408.11.18

כשנה לאחר שחברת הסטארט-אפ האברסרף (Hoversurf) מקליפורניה הציגה את האופנועים המעופפים, הנקראים hoverbike, בעזרת השוטרים בדובאי, החברה שבה לנסיכות עם דגם חדש וראיות לכך שכלי הרכב שלה שממריא ונוחת אנכית (eVTOL), עומד במשימה.

 

 

בהתאם לעסקה שנחתמה ב-2017, החברה העניקה למשטרת דובאי במתנה את יחידות הייצור הראשונות של האופנועים מסדרת S3 2019 והחלה בהכשרת השוטרים כיצד להטיס אותם.

 

האופנועים אמורים לשמש בהגעה למקומות שהגישה אליהם בעייתית. בריגדיר חאליד נאסר אלראזוקי, שעומד בראש חטיבת האינטליגנציה המלאכותית במשטרת דובאי, מקווה שהאופנועים ייכנסו לפעולה עד 2020. "בשלב זה יש לנו 2 צוותים שמתאמנים כיצד להטיס את כלי הרכב, ואנחנו מעלים את המספר שלהם", אמר ל-CNN.

 צילום: Hoversurf

 

 צילום: Hoversurf

 

 צילום: Hoversurf

 

 צילום: Hoversurf

 

 

סמנכ"ל התפעול של החברה, ג'וזף זגורה-קון, הוסיף שהמועמדים האידיאליים להפעיל את האופנועים המעופפים הם בעלי רישיון לאופנוע וניסיון בהטסת רחפנים. לדבריו, למשטרת דובאי יש זכות בלעדית להזמין כמה יחידות שירצו. "בחודש או חודשיים הבאים הם יודיעו לנו אם הם רוצים עוד... אם הם ירצו 30 או 40 נגרום לזה לקרות", הודיע.

 

האופנוע המעופף שוקל בסביבות 115 ק"ג ויכול להגיע למהירות מירבית של 96 קמ"ש. הגובה שאליו הוא יכול להגיע בצורה בטוחה הוא 4.8 מטרים, וזמן הטיסה עם טייס נע בין 10 ל-25 דקות. העלות שלו עומדת על 150 אלף דולר והוא זמין למי שיש את הכסף גם אם אינו שייך למשטרת דובאי. עם זאת, זגורה-קון מציין כי הקונים עוברים בדיקות כדי לוודא שיוכלו להתמודד עם הטכנולוגיה החדשה. בארה"ב אין צורך ברישיון טייס כדי לתפעל את האופנועים.

 

"תקופה מרגשת לתעופה"

 

טים רובינסון, העורך הראשי של מגזין התעופה אירוספייס, אמנם התלהב מהדגם אך הוסיף כי הוא "מוגבל למדי", בעיקר בשל תוחלת החיים של הסוללה.

 

האופנוע הזה מצטרף לשורה של פרויקטים ליצירת כלי תעופה הממריאים ונוחתים אנכית. להערכתו של רובינסון יש כמאה פרויקטים שעובדים על בניית מכונית מעופפת. הוא משווה את התקופה הזו של פעילות ערה לרוח החלוציות שאפיינה את הימים הראשונים של התעופה. "יש צורות וקונפיגורציות שונות", הוא אומר. "אף אחד לא יודע בדיוק איך זה ייצא ומי יצליח". בכל מקרה, הוא מאמין שזו תקופה מרגשת במיוחד לתעשיית החדשנות בתעופה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x