$
חברה וסביבה

סין: הגשר הימי הארוך בעולם נפתח היום

הגשר שנבנה בעלות של 20 מיליארד דולר מחבר בין הונג קונג ומקאו ובין העיר ג'וחאי בסין והוא יקצר את זמן הנסיעה בין הערים משלוש לשעות ל-30 דקות בלבד. הגשר באורך 55 ק"מ היה אמור להיפתח ב-2016, אך עיכובים חוזרים ונשנים דחו את הפתיחה בשנתיים

שירות כלכליסט 13:3223.10.18
היום (ג') נפתח בסין הגשר החוצה ים הארוך ביותר בעולם. הגשר, שנבנה בעלות של 20 מיליארד דולר מחבר בין הונג קונג ומקאו ובין העיר ג'וחאי בסין. נשיא סין שי ג'ינפינג השתתף בטקס החניכה הרשמי, שהתקיים תשע שנים לאחר תחילת העבודות וממחר הגשר ייפתח לציבור. הגשר הוא באורך 55 ק"מ והיה אמור להיפתח במקור ב-2016, אך עיכובים חוזרים ונשנים דחו את הפתיחה בשנתיים, העיכובים נבעו בין השאר מבעיות בטיחות – 18 פועלים נהרגו תוך כדי העבודה על הגשר. הוא נחשב לחלק מרכזי בתכנית הפיתוח של סין המיועדת לאזור המקיף שטח של 56,500 קמ"ר בדרום סין וכולל 11 ערים, ביניהן הונג קונג ומקאו, שבהן מתגוררים 68 מיליון תושבים. לפי הרשויות בסין, הגשר יקצר את זמן הנסיעה בין הערים משלוש שעות ל-30 דקות בלבד.

 

הגשר הימי הארוך ביותר הגשר הימי הארוך ביותר צילום: איי פי

 

הגשר מורכב מ-40 אלף טונה של פלדה – פי 4.5 יותר מגשר שער הזהב בסן פרנסיסקו. הוא גם תוכנן כך שישרוד רעידות אדמה בעוצמה של 8 בסולם ריכטר, סופות חזרות ופגיעות של ספינות משא גדולות. הוא כולל גם מנהרה תת קרקעית באורך 6.7 ק", שמחברת בין שני איים מלאכותיים, כל אחד בגודל 100 אלף מ"ר.

 

על אף ההבטחה לקיצור זמני הנסיעה, בעלי מכוניות פרטיות מהונג קונג ידרשו להציג אישור מיוחד כדי לחצות את הגשר. באופן כללי, הפרויקט ספג ביקורת שלילית בהונג קונג, בעיקר בשל החשש מהצפה של תיירים מסין. חשש נוסף הוא שהגשר ישמש ככלי של הממשלה לחזק את השליטה על הונג קונג. "הגשר הזה מחבר את הונג קונג לסין כמעט כמו חבל הטבור. רואים אותו ויודעים שמחוברים למדינה", אמרה ל-CNN קלאודיה מו, מחוקקת מהונג קונג. היא ציינה גם את העובדה שהונג קונג שילמה מעל 9 מיליארד דולר להקמת הגשר, זאת על אף שהעיר מתמודדת עם מחסור חמור בדיור ציבורי ושיעורי עוני גבוהים. "הונג קונג מימנה חלק ניכר מהגשר, אבל אנחנו בכלל לא נהנה מההטבות", טענה.

 

 צילום: איי אף פי

 

ביקורת נוספת נשמעת מצד פעילי איכות הסביבה. באזור מפרץ הר הפנינה בו נבנה הגשר חיים דולפינים לבנים הנמצאים בסכנת הכחדה, והחשש הוא כי הגשר יוביל להכחדה מוחלטת של הזן. בהונג פעלו בתגובה להקמת שמורות ימיות להגנה על הדולפינים, אך המומחים טוענים כי הצעד הזה הגיע מאוחר מדי כדי להפחית את ההשפעה של הבנייה.

 

 

 צילום: איי אף פי

 

 

 צילום: איי אף פי

 

 

 צילום: איי אף פי

בטל שלח
    לכל התגובות
    x