• תפריט
תעשייה ופיננסים

המותגים עם השווי הגבוה ביותר בעולם: אפל, גוגל ואמזון

דו"ח המותגים הטובים בעולם של חברת אינטרברנד מצא כי אמזון היא הצומחת ביותר השנה. זאת בעוד שפייסבוק, שעד כה היתה הצומחת ביותר, ירדה למקום התשיעי

שירות כלכליסט 13:1704.10.18

אפל, גוגל ואמזון הם שלושת המותגים עם השווי הגבוה ביותר בעולם, כך לפי דו"ח המותגים הטובים בעולם, שמפרסמת חברת אינטרברנד (Interbrand) בכל שנה.

 

דירוג המותגים מתבסס על הצמדת שווי בדולרים לכל מותג לפי קטגוריות שונות, ביניהן ביצועים פיננסיים וחוזק המותג. בעקבות זאת, דורגה אפל במקום הראשון עם שווי מותג של 214 מיליארד דולר, שעלה בשנה האחרונה ב-16%. רק באוגוסט האחרון הפכה אפל לחברה הראשונה שמטפסת לשווי של טריליון דולר. שווי המותג של גוגל הסתכם ב-155.5 מיליארד דולר לאחר שעלה ב-10% לעומת השנה שעברה.

 

אפל וגוגל מחזיקות בשני המקומות הראשונים בדירוג כבר שש שנים רצופות. אמזון, היא המותג השלישי עם שווי של מעל 100 מיליארד דולר. ענקית המסחר המקוון דורגה שלישית עם שווי של 100.7 מיליארד דולר לאחר שזינקה ב-56%. עם זאת, פייסבוק ירדה השנה מקום אחד למקום התשיעי, לאחר התפוצצות פרשת קיימברידג' אנליטיקה והביקורת שהוטחה בחברה בעקבותיה. זאת לאחר שבחמש השנים האחרונות נהנתה מתואר המותג הצומח ביותר.

 

 

מנכ"ל אפל טים קוק. במקום הראשון מנכ"ל אפל טים קוק. במקום הראשון צילום: רויטרס

 

מיקרוסופט דורגה רביעית ואחריה קוקה קולה, סמסונג, טויוטה ומרצדס בנץ. פייסבוק ומקדונלד'ס סוגרות את העשירייה הראשונה.

 

מותגים שנפלו השנה מדירוג 100 המותגים השווים ביותר כוללים את טסלה, תומפסון רויטרס, יצרנית השמפניות Moët & Chandon וסמירנוף. מנגד, הרשימה כוללת גם שתי שחקניות חדשות: ספוטיפיי במקום ה-92 עם שווי מותג של 5.176 מיליון דולר וסובארו במקום ה-100 עם שווי של 4.2 מיליון דולר.

 

5 המותגים שרשמו את הצמיחה הגדולה ביותר השנה כוללים, כאמור, את אמזון עם זינוק של 56% בשווי, נטפליקס, שדורגה במקום ה-66 עם עלייה של 45%, גוצ'י (מקום 39) עם עלייה של 30%, סיילספורס (מקום 75) עם 23% וענקית האופנה לואי ויטון (מקום 18) עם עלייה של 23% לעומת השנה שעברה.

 

 

אמזון. הצמיחה הגדולה ביותר אמזון. הצמיחה הגדולה ביותר צילום: בלומברג

 

יותר ממחצית ממאה המותגים ברשימה מגיעים מחמישה סקטורים: רכב (16 נציגות), טכנולוגיה (13), שירותים פיננסים (12), יוקרה (9) ומוצרי צריכה (9).

לדבריו של צ'רלס טרבייל, מנכ"ל אינטרבנד, המותגים שהצליחו להגיב לצרכים ולציפיות המשתנות של הלקוחות, התגלו כמצליחים ביותר. "אנחנו חיים בעולם שבו לצרכנים יש יותר כוח מאי פעם, ומעצבים את המותגים האישיים שלהם בדרכים חדשות. מותגים כמו אמזון, ספוטיפיי ונטפליקס מובילים בעידן הזה משום שהם משפרים את חיינו בדרכים אישיות ביותר", הסביר.

 

השווי הכולל של 100 המותגים עבר לראשונה את רף 2 טריליון דולר, לאחר שעלה ב-7% לעומת השנה שעברה.

 

10 המותגים השווים ביותר בעולם

 

10. מקדונלד'ס: 43 מיליארד דולר

 

9. פייסבוק: 45 מיליארד דולר

 

 

מייסד ומנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג נחקר בבית הנבחרים מייסד ומנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג נחקר בבית הנבחרים צילום: ABC

 

8. מרצדס בנץ: 49 מיליארד דולר

 

7. טויוטה: 53 מיליארד דולר

 

6. סמסונג: 60 מיליארד דולר

 

5. קוקה קולה: 66 מיליארד דולר

 

4. מיקרוסופט: 93 מיליארד דולר

 

3. אמזון: 101 מיליארד דולר

 

2. גוגל: 155 מיליארד דולר

 

1. אפל: 214 מיליארד דולר

 

 

גוגל. באחד משני המקומות הראשונים כבר שש שנים גוגל. באחד משני המקומות הראשונים כבר שש שנים צילום: youtube

 

 

קבלו ניוזלטר יומי המסכם את חדשות היום ישירות למייל שלכם. לחצו להרשמה

בטל שלח
    לכל התגובות
    x