$
תעשייה ופיננסים

אמזון תמשוך לקוחות להול פודס עם שירות איסוף עצמי

לקוחות אמזון Prime Now מוזמנים לבצע הזמנה במרכול האורגני דרך האפליקציה ולהגיע לסניף בתוך חצי שעה. עובדי החנות יעמיסו את המוצרים למכונית. היתרון: מהיר וזול יותר מהמשלוחים הרגילים. המתחרה וולמארט מפעילה שירות דומה

שירות כלכליסט 09:2309.08.18

ענקית המסחר המקוון אמזון ממשיכה להרחיב את דריסת הרגל שלה בשוק הקמעונאות הפיזי.

 

 

 

אתמול השיקה החברה שירות חדש במספר סניפי רשת הול פודס בארה"ב, זאת בניסיון למשוך קונים נוספים לרשת המרכולים המתמחה במזון בריא ואורגני.

 

במסגרת השירות, שזמין בשלב זה למנויי מועדון אמזון פריים בלבד בסקרמנטו ובווירג'יניה ביץ', יוכלו הלקוחות לבצע הזמנה דרך האפליקציה של אמזון פריים נאו (Prime Now). כאשר יגיעו לסניף הפיזי, עובדי החנות ימתינו להם בחוץ עם המוצרים ויעמיסו אותם על המכונית. בכוונת אמזון להרחיב את השירות בהמשך גם לערים נוספות.

 

שירות האיסוף העצמי יהיה זול יותר מהמשלוחים הקיימים, ואמור אף להיות חסכוני יותר עבור הרשת עצמה. בהול פודס מתכוונים לייעד מקומות חנייה מיוחדים עבור הלקוחות שיבחרו בשירות. האפליקציה אף מאפשרת ללקוחות להודיע לחנות שהם בדרך, זאת כדי להבטיח שלא יצטרכו להמתין להזמנה.

 

לפי הודעה שפרסמה אמזון, שירות האיסוף העצמי בתוך שעה יוצע חינם עבור הזמנות בסכום של 35 דולר ומעלה. מתחת לסכום זה ישלמו הלקוחות 1.99 דולרים עבור השירות. איסוף בתוך חצי שעה יעלה 4.99 דולרים.

 

"שירות האיסוף העצמי מחנויות הול פודס הוא מושלם עבור לקוחות שרוצים לקנות מוצרי מזון בריאים ואורגניים בשעה הנוחה להם ומבלי שיצטרכו אפילו לצאת מהמכונית", מסרה סטפני לנדרי, סגנית נשיא באמזון.

 

עובד של הול פודס מעמיס שקיות אמזון לרכב עובד של הול פודס מעמיס שקיות אמזון לרכב צילום: רויטרס

 

הול פודס מפעילה 497 סניפה ברחבי ארה"ב וחולשת על כ־1% ממגזר המרכולים האמריקאי שהיקפו מוערך ב־800 מיליארד דולר. אמזון רכשה את הרשת בשנה שעברה תמורת 13.47 מיליארד דולר. כצעד ראשון היא הורידה מחירים והציעה הנחות מיוחדות למנויי אמזון פריים. בפברואר האחרון היא השיקה שירות משלוחים במספר ערים, ביניהן דאלאס וסינסינטי, כשהתוכנית היא להתרחב לערים נוספות בהמשך השנה. בשירות זה מגיעים המשלוחים בתוך שעתיים.

 

השירות המהיר אמור לסייע להול פודס בתחרות מול היריבות המסורתיות, כולל וולמארט וקרוגר שמציעות שירות דומה כבר מספר שנים. בוולמארט, שירות האיסוף העצמי זמין ב־1,800 סניפים בארה"ב, כשהתוכנית היא להתרחב ל־2,200 סניפים עד סוף השנה.

 

בנוסף לשירות העצמי אמזון משיקה שימוש חדש בעוזרת הקולית אלכסה לביצוע קניות בהול פודס. מנויי אמזון פריים באזורים נבחרים יוכלו להורות לה למשל, "אלקסה, הוסיפי ביצים לעגלה שלי בהול פודס". אלקסה תבחר את המותג המתאים בהתבסס על היסטוריית ההזמנה של הלקוח והתנהלות לקוחות אחרים.

 

ענקית הפארם CVS תציע ביקורי רופא בווידיאו

 

רשת חנויות הפארם האמריקאית CVS תאפשר ללקוחות לבקר במרפאות שבסניפיה בלי לעזוב את הבית. החברה הודיעה כי עד סוף השנה היא תשיק שירות רפואה בווידיאו בשיתוף עם חברת Teladoc Health. בכך מבצעת CVS מהלך נוסף בענף שירותי הבריאות.

 

היא הקימה את המרפאות בתוך החנויות שלה בשנת 2000, והן נותנות מענה לתופעות קלות יחסית כמו צינון, פריחה ושיעול. השנה רכשה CVS את ענקית הביטוח הרפואי אתנה ב־69 מיליארד דולר, מה שאמור להפוך את המרפאות למשמעותיות הרבה יותר עבור המודל העסקי שלה.

   

המרפאות משמשות עבור CVS אמצעי לשמר את תנועת הלקוחות בחנויות, בעידן בו יותר ויותר צרכנים מעדיפים להזמין מוצרים דרך אתרי קמעונאות מקוונים ובראשם אמזון. שירות הרפואה מרחוק נועד לתת מענה ללקוחות שלא יכולים להגיע לאחת מ־1,100 המרפאות של CVS. אמזון, שדריסת הרגל שלה בענף שירותי הבריאות הולכת ומעמיקה, הודיעה השנה על הקמת חברת ביטוח בריאות משותפת לה, לבנק ג'י.פי מורגן, ולענקית האחזקות של וורן באפט, ברקשייר הת'אוויי. הגוף החדש אמור לספק ביטוח בריאות לעובדי שלוש החברות, אך הוא עשוי להשתלב גם במודל העסקי של אמזון.

   

קמעונאית אחרת שנמצאת בתהליכי התרחבות לשירותי הבריאות היא וולגרינז, שחשפה ביולי פלטפורמה שמאפשרת ללקוחות לאתר מוקד שירות רפואי ולהתחבר אליו כדי לקבל טיפול מרחוק.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x