$
תעשייה ופיננסים

היום בביהמ"ש בלונדון: אובר תנסה לקבל בחזרה את הרישיון שנלקח ממנה

רשות התחבורה של לונדון הודיעה בספטמבר אחרון שלא תחדש את הרשיון של החברה בטענה ל"עבירות פליליות חמורות". אובר הגישה ערעור לבית המשפט

שירות כלכליסט 09:2425.06.18

ניסיונה של אובר להמשיך לפעול בעיר הגדולה ביותר באחד מהשווקים החשובים ביותר שלה - לונדון, נכנס לשלב ההכרעה. נציגי החברה יופיעו היום (ב') בבית משפט בווסטמינסטר וינסו לשכנעו שהחברה "מתאימה וראויה" לפעול בעיר.

 

 

 

רשות התחבורה של לונדון - ה-TFL - סירב לחדש את רשיון ההפעלה של שירות שיתוף הנסיעות של אובר בספטמבר האחרון. העובדה שהחברה לא דיווחה על "עבירות פליליות חמורות" שביצעו נהגיה, ושימושה בטכנולוגיית מעקב חשאית, היו בין הסיבות לאי חידוש רשיונה. לאובר יש כ-3.5 מיליון משתמשים בלונדון, וכ-40,000 נהגים. כיום היא מורשה לפעול באופן זמני עד לתאריך הדיון המשפטי בעניינה.

 

 

 

מנכ"ל אובר, דארה קוסרשאהי מנכ"ל אובר, דארה קוסרשאהי צילום: בלומברג

 

על מנת לזכות בערעורה, על אובר להוכיח שהיא ביצעה שינויים משמעותיים באופן פעולתה אחרי ששנת 2017 רצופת השערוריות, הסתיימה בכך שמייסד החברה והמנכ"ל שלה טראוויס קלניק הוחלף ע"י המנכ"ל לשעבר של אקספדיה, דארה קוסרשאהי (Khosrowshani).

 

 

אובר בלונדון אובר בלונדון צילום: .the memo

 

בשנה החולפת עבד חוסרוושאני כדי לשנות כמה מהדברים שפגעו בחברה, כמו הכנסה לשימוש של אמצעי בטיחות חדשים עבור נוסעים, הסרת חובת השתיקה בנוגע לטענות להטרדה מינית בחברה, והתחייבות לדווח על עבירות שמבוצעות ע"י נהגי החברה למשטרה.

 

אך לא בטוח שהצעדים האלה יספיקו עבור המחוקקים. השימוע של החברה צפוי להימשך שלושה ימים, וניתן יהיה לערער על ההחלטה שתתקבל לבית המשפט העליון.

 

אם אובר לא תורשה עוד לפעול בלונדון, יהיה לך השלכות קשות על עתיד החברה. בעודה מתקדמת אל עבר הנפקה ציבורית עתידית, אובדן השוק האירופי הגדול ביותר שלה עלול להרתיע משקיעים פוטנציאליים, וגם רגולטורים נוספים במדינות אחרות שעשויים לשקול מחדש את יחסיהם עם נותנת השירות הבעייתית.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x