$
תעשייה ופיננסים

חדש ב-H&M: מראה חכמה תציע ללקוחות בגדים שמתאימים להם

המראה משלבת זיהוי פנים וקול כדי לתקשר עם הלקוחות. הלקוחות יוכלו לצלם סלפי כשהם לבושים בפריטים של H&M ולקבל טיפים. הסניף בניו יורק הוא הראשון לאמץ את הפיתוח. מה היו התוצאות?

שירות כלכליסט 13:1504.06.18
האם גימיק חדש יציל את H&M ממשבר? רשת האופנה השוודית מציעה ללקוחותיה חווית קנייה חדשה שתשלב מראה חכמה ותציע להם פריטים מותאמים מתוך קטלוג החברה.

 

המראה שפותחה על ידי מיקרוסופט וסוכנויות הדיגיטל השוודיות ויז'ואל ארט ואומברי משלבת זיהוי פנים וקול כדי לתקשר עם הלקוחות. חנות הדגל של חברת ההלבשה השוודית בטיימס סקוור, ניו יורק, היא הראשונה לאמץ את הפיתוח החדש.

בפברואר הודיעה הרשת על כוונתה לסגור השנה 170 סניפים, לאחר דו"חות חלשים, לאור התחרות המקוונת העזה. זהו מספר הסגירות השנתי הגדול ביותר שנרשם ברשת האופנה מאז 1998. עם זאת, היא מתכוונת לפתוח במקביל 390 חנויות חדשות, כך שתוספת החנויות נטו תעמוד על 220, המספר הנמוך ביותר מאז 2010.

 

עתה החברה מנסה לחזק את חווית הקנייה בסניף ואת הנוכחות ברשת. המראה החכמה תפעל באמצעות פקודות קוליות, הלקוחות יוכלו לצלם סלפי שישולב עם הפריטים שמציעה H&M למכירה. את התוצאה ניתן להוריד באמצעות סריקת קוד QR. בנוסף, הרשמה לניוזלטר של הרשת תזכה את הרוכשים ב-20% הנחה על הרכישה ומשלוח חינם.

המראה החכמה בסניף H&M בניו יורק המראה החכמה בסניף H&M בניו יורק צילום: Visual Art

 

לצד התאמת הבגדים שתאפשר המראה החכמה, היא תיתן גם טיפים לשופינג ואת האפשרות לרכוש ישירות את הבגדים אונליין. הרשמים הראשונים מהחנות בניו יורק מצוינים: 86% מבין המשתמשים סיימו את ביקורם בחנות ברכישה, ו-10% מהם גם נרשמו לניוזלטר.

 

למרות הביקורות החיוביות, בכיר בגוגל גרמניה אמר ל"ביזנס אינסיידר" כי "הזיהוי הקולי עדיין בחיתוליו".

 

גם מתחרתה הספרדית של H&M, זארה, הציבה בחנות הדגל שלה בלונדון מראה חכמה. השירות שמציעה זארה לא נסמך על זיהוי קולי אלא מזהה פריטים נבחרים ומתוכם יוצרת לוק וירטואלי.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x