$
תעשייה ופיננסים

לראשונה: חברות הענק הסיניות ברשימת עשרת המותגים השווים בעולם

ענקית המסחר המקוון עליבאבא וענקית הטכנולוגיה טנסנט הכפילו את שווין בשנה האחרונה והתברגו לרשימה לצד חברות ענק אמריקאיות כמו גוגל, אפל ואמזון. מנכ"לית BrandZ: "החברות התגברו על האתגרים הרבים שעומדים בפני מותגים סיניים כדי להפוך לכוחות גלובליים"

שירות כלכליסט 16:5429.05.18

ענקית המסחר המקוון הסינית עליבאבא התברגה לרשימת עשרת המותגים השווים ביותר בעולם של BrandZ, בה מככבות גוגל ואפל, והתמקמה במקום התשיעי. בכך הפכה לחברה הסינית השנייה ברשימה, לצד ענקית הטכנולוגיה הסינית Tencent שנכנסה אף היא לרשימה והתמקמה במקום החמישי. 

 

ערך המותג עליבאבא של ג'ק מא כמעט הכפיל את ערכו ל-113 מיליארד דולר עם התרחבות החברה לתחומים כמו תשלומים בטלפון הנייד ומחשוב ענן.

 

חברת טנסנט שבסיסה בשנזן נכנסה לרשימה לאחר שרשמה הצלחה אחרי הצלחה ב-2017. היא נמצאת כעת במקום החמישי – מאחורי גוגל, אפל, אמזון ומיקרוסופט, אבל מעל פייסבוק – ועם ערך מותג של 179 מיליארד דולר, עלייה של 65% בשנה שעברה. טנסנט מתמחה במשחקים מקוונים, יישומונים ושירותי מסרים מיידיים ותשלומים מקוונים. היוון השוק שלה נכון להיום שווה 490 מיליארד דולר, שווי שעולה על זה של הבנק הגדול בארה"ב –JPMorgan Chase.

 

 

ג'ק מא, בעל השליטה בעליבאבא ג'ק מא, בעל השליטה בעליבאבא צילום: בלומברג

 

זוהי רשימת עשר המותגים השווים ביותר בעולם:

 

1. גוגל

2. אפל

3. אמזון

4. מיקרוסופט

5. טנסנט

6. פייסבוק

7. ויזה

8. מקדונלדס

9. עליבאבא

10. AT&T

 

 

מטה גוגל בקליפורניה. המותג השווה ביותר בעולם מטה גוגל בקליפורניה. המותג השווה ביותר בעולם צילום: בלומברג

 

דורין וונג (Doreen Wang), יושבת הראש של BrandZ, אמרה שהדירוג החדש מראה שטנסנט ועליבאבא התגברו על בעיות רבות ספציפיות למותגים סינים כדי להפוך לכוחות גלובליים.

 

"האתגרים מולם עומדים מותגים סינים אינם פשוטים בשום אופן. מודעות מוגבלת למותגים סינים בשווקים הבין לאומיים, חוסר אמון עקב בעיות איכות בעבר, והימנעות של מותגים סינים מהשקעה בקמפייני פרסום עולמיים שמים אותם בעמדת נחיתות לעומת מתחריהם היותר מבוססים", כך וונג.

 

"אך עלייתה של סין ושל צרכנים צעירים ומביני עניין יוצרים הזדמנויות עבור יזמים צעירים", היא מוסיפה. "הגישות משתנות, במיוחד בקרב צרכנים צעירים שמתאהבים במותגים הסינים", היא אומרת. "בעוד החדירה לשוק האמריקאי עדיין נמצאת בשלבים ראשוניים עבור שני המותגים הללו, אזורים אחרים בעולם כבר מאמצים אותם בהתלהבות".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x