$
תעשייה ופיננסים

הסברו רוכשת מחיים סבן את הפאוור ריינג'רס ומותגים נוספים בחצי מיליארד דולר

ענקית הצעצועים מחזיקה כיום במותגים כמו מונופול, הפוני הקטן והרובוטריקים. על פי הערכות, המהלך נועד למזער את הפסדיה על רקע פירוק רשת המשחקים האמריקאית טויס אר אס. סבן: "25 שנים לאחר השקת הפאוור ריינג'רס, אני מאמין שהעתיד מעולם לא היה טוב יותר עבור המותג"

שירות כלכליסט 17:2101.05.18
יצרנית הצעצועים הגדולה בעולם הסברו תרכוש נכסי בידור לילדים וזיכיונות למרצ'נדייז מחברת סבן אנטרטיינמנט בבעלות חיים סבן תמורת 520 מיליון דולר. בין המותגים הבולטים נמצאים הפאוור ריינג'רס - על כך דווח היום (ג') ב-CNBC.

 

הסברו מחזיקה במותגים כמו הפוני הקטן, מונופול והרובוטריקים. החברה גם מפעילה כיום אולפנים המפיקים תכניות טלוויזיה כמו סדרת הטלוויזיה שתעלה בקרוב בנטפליקס - Stretch Armstrong and the Flex Fighters, כך שרווחיה מזיכיונות מגיעים גם מהפקות טלוויזיה וסרטים. גיוון הכנסה כזה משמעותי על רקע היחלשות המכירות הקמעונאיות.

 

השחקנים המרכזיים בשוק הצעצועים ספגו מכות חוזרות ונשנות בשנים האחרונות עם מעבר הצרכנים ליצרנים קטנים רבים שמוכרים את מרכולתם באמזון ואתרי מסחר אלקטרוני אחרים, וכן עקב התחזקות משחקי המחשב בהשוואה לצעצועים פיזיים. הסברו יוצאת לעסקה בניסיון למזער את הפסדיה בעקבות פשיטת הרגל בשנה שעברה של קמעונאית הצעצועים טויס אר אס.

 

ההסכם בין החברות כולל את כל הקניין הרוחני וספריות התוכן שבבעלות Saban Properties והחברות הקשורות לה. ההצעה כפופה למספר תנאים, לרבות השגת אישורים רגולטוריים, והיא צפויה להיסגר ברבעון השני לשנת 2018.

הפאואר ריינג'רס. הסברו תוכל לייצר מרצ'נדייס המבוססים על דמויות הסדרה הפאואר ריינג'רס. הסברו תוכל לייצר מרצ'נדייס המבוססים על דמויות הסדרה צילום: איי פי

 

 

בשבוע שעבר דיווחה הסברו על הפסד נקי של 112.5 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2018. זאת, בהשוואה לרווח נקי של 68.6 מיליון דולר אשתקד. ב-2014 הסברו היו במגעים למיזוג עם אולפני האנימיציה דרים-וורקס, שלבסוף נרכשו על ידי קומקסט.

 

חיים סבן חיים סבן צילום: שני בראל

 

 

סדרת הטלויזיה הפאוור ריינגרס יצאה לדרכה ב-1993, לאחר שנוצרה ע"י סבן. במקביל לסדרה יצאו גם שלושה סרטי קולנוע, שהאחרון בהם עלה לאקרנים בשנה שעברה. הסרט, שהופץ ע"י Lions Gate Entertainment Corp, גרף 142 מיליון דולר נטו ממכירות כרטיסים ברחבי העולם.

 

"הפאוור ריינג'רס הם מותג איקוני המבוסס על מורשת של עלילה ומותג מעולים, והם בעלי פוטנציאל עצום במסגרת התוכניות  שלנו", אמר בריאן גולדנר, יו"ר ומנכ"ל הסברו. "אנו רואים בפאוור ריינג'רס הזדמנות משמעותית בתוכנית המותג כולה, כולל צעצועים ומשחקים, מוצרי צריכה, משחקים ובידור דיגיטלי, וכן מבחינה גיאוגרפית ברשת הקמעונאות הגלובלית שלנו. אנו מאוד שמחים שסבן ימשיך למלא תפקיד כיועץ להמשך פיתוח נכס יקר זה עבור הדור הבא של אוהבי הפאוור ריינג'רס".

 

"25 שנים לאחר השקת הפאוור ריינג'רס, אני מאמין שהעתיד מעולם לא היה טוב יותר עבור המותג", אמר סבן, "ההובלה של הסברו בתחום החדשנות, הסיפורים שהם מספרים, וצורת המיתוג שלהם, הופכת אותה לחברה המושלמת להמשך הנהירה העולמית אחרי הפאוור ריינג'רס. אני מצפה לעבוד עם בריאן ועם הצוות בשנים הבאות".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x