$
חברה וסביבה

זהירות, הרכבת התחתית של לונדון עלולה להיות בקרוב מסוכנת לנסיעה

דו"ח שחיברה מפעילת האנדרגאונד מצביע על התחממות יתר של המנהרות שבהן נוסעת הרכבת. בחלק מהן לא נבנו חורים שמאפשרים פליטה של החום, מה שגורם להתחממות מסוכנת ברציפים

שירות כלכליסט 00:1421.04.18

האנדרגראונד, הרכבת התחתית המפורסמת של לונדון, עלולה להיות בקרוב מסוכנת לנסיעה. הסיבה: התחממות יתר של המנהרות שבהן נוסעת הרכבת - תופעה שעלולה לסכן את הנוסעים ברציפים וגם את הרחובות שמעל אותן מנהרות.

 

 

 

הסיבה להתחממות זו היא היעדר תכנון נאות של מנהרות הרכבת, שנבנו לפני יותר מ-100 שנה. החום הנפלט מהרכבות הנוסעות מתחת לרחובות לונדון "אופה" את המעטפת של המנהרות שבהן נוסעת הרכבת, ולא מאפשר להן לספוג עוד חום. "החומר שעוטף את הרכבות קרוב באופן מסוכן למידת החום שהוא יכול לספוג", מציינת בדו"ח שחיברה בנושא שרון דאפי, ראש תחום תשתיות התחבורה במפעילת האנדרגראונד. 

הרכבת התחתית בלונדון הרכבת התחתית בלונדון צילום: בלומברג

 

"חום הגוף של הנוסעים עצמם אחראי לרק 2% מהחום שפולטות הרכבות בלונדון", ציינה דאפי בדו"ח שחיברה. על פי המסמך, הרוב המכריע של החם הנפלט למנהרות נובע מתנועת הרכבות, במיוחד כאשר הן עוצרות או מאטות.

 

כמה מהמנהרות הגדולות של הרכבת התחתית בלונדון נבנו במקור עם חורי פליטה לאורך המסלול שלהם, מה שנועד לאפשר לחום לצאת החוצה. כיום מנהרות אלה כוללות גם מיזוג אוויר שמצנן אותן. את המנהרות הקטנות יותר של הרכבת התחתית, לעומת זאת, לא ניתן לצנן בדרך דומה או שניתן לעשות זאת רק במקומות ספציפיים.

 

עם טמפרטורות ממוצעות במנהרות במרכז לונדון שמגיעות ל-32 מעלות צלזיוס בשעות השיא, הרשויות בוחנות פתרונות פוטנציאליים. כך למשל, גוף התחבורה של לונדון התקין מצנני מים שמכניסים אוויר קר לאחד הרציפים המצוי מתחת לקתדרלת סיינט פול ברובע הפיננסי של העיר.

 

בעוד הוצאת כל החום מהמנהרות בלתי אפשרי, הגוף שמפעיל את הרכבת מנסה למנוע מהחום להתרכז שם מבעוד מועד.

 

לונדון לא לבד בקושי שעמו היא מתמודדת. הטמפרטורה ברציפים ברכבת התחתית של ניו יורק מגיעה ל-37.8 מעלות צלזיוס באופן קבוע, על פי תחנת הרדיו הניו-יורקית WNYC.

 

על פי מסמכים שנאספו על ידי Politico, כבר ב-2014 הועלות חששות על הטמפרטורות הגבוהות של מערכת התחבורה הציבורית בלונדון. "התחממות יתר של רציפי הרכבת התחתית עלולה לגרום לכך שהם יהיו מסוכנים מדי לנוסעים", צוין בדוח של הרכבת.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x