$
תעשייה ופיננסים

קטשופ+מיונז? מוצר של היינץ מעורר סערה בארה"ב

ענקית המזון עשויה להשיק את המיושופ, המשלב את שני הרטבים, וגררה גל של תגובות הטוענות כי הוא כבר קיים למעשה בשוק ואין פה כל חידוש

שירות כלכליסט 12:0914.04.18

חברת היינץ מתכוננת להשקת מוצר חדש: מיושופ - תערובת של מיונז וקטשופ, על כך מדווח ה"וושינגטון פוסט".

 

 

 

החברה פרסמה בטוויטר סקר ובו ביקשה מהגולשים לחוות דעתם על המוצר ה"חדשני" לדבריה בשוק האמריקאי.

מנפלאות הקמפיין החדש מנפלאות הקמפיין החדש צילום: Heinz

 

"רוצים מיושופ על המדפים? 500 אלף קולות ל'כן' ואנו נייצר את הרוטב", נכתב בציוץ. המוצר קיים כבר במספר מדינות במזרח התיכון והיינץ ביקשה לדעת אם האמריקאים יקבלו בברכה את "הופעת הבכורה" של המוצר בחנויות, כך מסרה החברה בהודעה לעיתונות.

 

ההצבעות החלו לזרום והגיעו ל-680 אלף נכון לאתמול (ו') בבוקר. במקביל התפרסמו הכותרות בכלי התקשורת. "מיושופ הוא הרוטב ההיברידי שמעולם לא ידעת שאתה רוצה", כתב עיתון אינסיידר, "רוטב הבז' אינו מתיחה". בחשבון הטוויטר של התוכנית Today של NBC נכתב כי הרוטב החדש הוא הפתרון ל"דילמת העונג הכפול", של הצורך לבחור בין מיונז לקטשופ בכריך. "מיונז עם קטשופ בבקבוק לחיץ אחד", נכתב ברשת.

 

אולם בפינות אחרות של הטוויטר, התגובות היו פחות נלהבות.

 

"מיושופ? בכורה באמריקה?" נאמר. עבור אמריקאים רבים, בייחוד בקרב הקהילה הלטינית, הקונספט של שילוב בין מיונז לקטשופ לא חדש כלל. השילוב גם נפוץ במטבח הקריבי. משתמש אחר כתב: "הפורטוריקנים כבר ממש עושים אמבטיה בזה". פורטוריקנים מטביעים כמעט כל מזון מטוגן באמצעות השילוב, ובקרב אנשי הקהילה הרוטב מכונה מיו-קטשופ. משתמש פורטוריקני אחר כתב: "המצאנו את הרוטב לפני עידנים. מאוחר מידי, היינץ".

 

 

אחרים האשימו את היינץ כי ניכסה לעצמה את הרוטב ומה שהתחיל בטוויטר כפוסט שיווקי הפך עד מהרה לסערה סביב השאלה מי באמת המציא את המיו-קטשופ ואיך בכלל קוראים לו.

 

 

 

המקור המדויק של הרוטב כאמור לא ברור וטענות לזכויות יוצרים הציפו את הטוויטר, החל מארגנטינה וכלה במדינת יוטה בארה"ב. וריאציות על הרוטב ניתן למצוא אף בגרמניה ובאיסלנד. בבריטניה רוטב קיים רוטב דומה המכונה "מרי רוז". כבר שנים רבות ניתן להשיג את הרוטב המשולב בחנויות באמריקה, מתוצרת חברות כגון גויה וסטיבנס.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x