$
תעשייה ופיננסים

מהפך במייסי'ס: בלי תורים ועם רהיטים וירטואליים

רשת בתי הכלבו מנסה להיחלץ מהמשבר עם שורה של חידושים שייכנסו לסניפיה עד סוף השנה. מאז 2012 ירדו מכירותיה ב־11%, והיא בעיצומו של מהלך קיצוצים נרחב. מנכ"ל הרשת: "התור זו הנקודה הכואבת ביותר"

שירות כלכליסט 09:2720.03.18

רשת בתי הכלבו האמריקאית מייסי'ס תאפשר ללקוחות לצאת מסניפיה בלי לעמוד בתור לקופה. הרשת הודיעה כי עד סוף 2018 היא תוסיף לכל סניפיה עמדות תשלום עצמאי ביציאה באמצעות אפליקציה.

 

מייס'יס מתכוונת להוסיף גם אפשרות לבחור רהיטים דרך האפליקציה באמצעות מציאות רבודה כבר בחודש הבא. הלקוחות שייבחרו לנצל את האפשרות הזו יוכלו למקם באופן וירטואלי רהיטים שנמכרים במייסי'ס בתוך הבית שלהם, ואז להחליט אם לקנותם. אתר CNBC ציטט את מנכ"ל מייסי'ס ג'ף ג'נט שאמר כי "סביבת הקמעונאות היא התחרותית ביותר שחווינו מאז ומעולם. המורשת של מייסי'ס לא תספיק לנו כדי להבטיח הצלחה". ג'נט אמר את הדברים בכנס הקמעונאות שופ־טוק שנערך השבוע בלאס וגאס. ג'נט ציין עוד כי החברה מתכוונת להשיק אתר אינטרנט חדש עד סוף השנה.

 

ואכן, המכירות של מייסי'ס רשמו ירידה עקבית בשנים האחרונות. בשנה שעברה עמדו הכנסותיה על 24.7 מיליארד דולר, זאת לעומת 27.6 מיליארד דולר ב־2012. נתח השוק שלה הצטמצם בהתאם, מ־22.3% ב־2012, ל־18.2% ב־2017.

 

גם מציאות מדומה

 

מייסי'ס בחנה את עמדות היציאה ללא תור בסניף שלה בוודברידג', ניו ג'רזי. ללקוחות תינתן האפשרות לסרוק את הברקוד שעל המוצרים עם הסמארטפון, ולשים אותם בעגלת הקניות. האפליקציה תזהה מבצעים והנחות על המוצרים ותשקלל אותם במחיר. כשהלקוחות ירצו לצאת מהחנות, הם יצטרכו לעבור דרך דלפק ייעודי שם עובד של מייסי'ס יסיר את תגיות האבטחה ויוודא שהמוצרים שנסרקו הם אכן אלה שהלקוח שם בעגלה.

 

בשיחתו האחרונה עם המשקיעים כינה ג'נט את ההמתנה בתור "הנקודה הכואבת ביותר" בחנויות כיום. "האפשרות להעביר את השליטה ביציאה מהחנות לידי הצרכנים היא הישג גדול", ציין. רשת בתי הכלבו בלומינגדייל'ס, חברה־בת של מייסי'ס, תשלב גם היא את עמדות התשלום העצמאיות בחנותה בשכונת סוהו בניו יורק בתחילה, ובשאר החנויות שלה בהמשך השנה.

 

מייס'יס הודיעה גם על השקת כלי מציאות מדומה שיסייע ללקוחותיה לבחור רהיטים. הכלי יהיה זמין לשימוש ב־60 סניפים עד הסתיו הקרוב, וכבר כיום רץ פיילוט בשלוש חנויות בניו יורק, בניו ג'רזי ובפלורידה. הכלי מאפשר ללקוחות להזיז רהיטים בחדר וירטואלי באמצעות טאבלט בחנות. אחרי שהלקוחות יסיימו לעצב את החדר, הם יוכלו לצעוד לתוכו ולבחון אותו מבפנים באמצעות קסדת מציאות מדומה.

 

רשתות קמעונאות מובילות אחרות, כמו איקאה, טארגט ולואו'ס כבר עדכנו את האפליקציות שלהן כך שלקוחות יוכלו לדמות את הרהיטים שהן מוכרות בתוך הבתים. לפי הודעת מייסי'ס, בחנויות שבהן נערך פיילוט המציאות המדומה, עמד שיעור החזרות הרהיטים על 1% בלבד, לעומת 5% על אותם רהיטים בחנויות אחרות.

 

מייסי'ס מייסי'ס צילום: בלומברג

חזית נוספת שבה מייסי'ס מנסה להפוך לתחרותית יותר היא המחיר. "הבוסטון גלוב" דיווח כי ביום שישי הקרוב תפתח הרשת חנות עודפים ראשונה במדינת מסצ'וסטס, שתהיה ממוקמת בתוך סניף קיים שלה בעיר מרלבורו. כבר כיום מפעילה מייסי'ס 52 חנויות עודפים, והיא מתכוונת לפתוח עוד 100 כאלו עד סוף השנה. קצב הפתיחה המהיר של חנויות העודפים של מייסי'ס עומד בניגוד למגמת הסגירה של חנויות כלבו בארה"ב, שלא פסחה גם עליה. באוגוסט 2016 הודיעה החברה על תוכנית לסגירת 100 סניפים, 12 מהם השנה.

 

המוזלות צוברות תאוצה

 

הסיבה להחלטת מייסי'ס להתמקד בפתיחת חנויות עודפים היא מגמה כללית בענף הקמעונאות האמריקאי, שבו משגשגות חנויות מוזלות כמו טי.ג'יי מקס ומרשל'ס לצד דעיכתן של ענקיות ותיקות כמו מייסי'ס, סירס וג'יי.סי פני. לפי מחקר של קורסייט ריסרץ', נוסף על זליגת הלקוחות של מייסי'ס לקמעונאיות מקוונות דוגמת אמזון, גם רשתות מוזלות מושכות לקוחות שהעדיפו בעבר לקנות בבתי הכלבו. כך למשל, כמעט רבע מהלקוחות שהשתתפו בסקר דיווחו כי הגדילו את ההוצאה על בגדים בטי.ג'יי מקס, על חשבון ההוצאה במייסי'ס. כ־20% הגדילו את ההוצאה על בגדים בטארגט ובקוהל'ס. 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x