שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
חברה וסביבה

יוניליוור מאיימת בחרם פרסומות על גוגל ופייסבוק

בכנס פרסומאים בקליפורניה הצהיר סמנכ"ל השיווק של ענקית מוצרי הצריכה כי היא תשקיע רק בפלטפורמות אחראיות שאינן מקדמות סקסיזם וניצול ילדים. מגעים ראשוניים כבר התקיימו עם גוגל, פייסבוק וטוויטר

שירות כלכליסט 23:4512.02.18

"יוניליוור לא תשקיע בפלטפורמה או בסביבה שלא מספקת הגנה לילדינו ומקדמת כעס ושנאה" — כך לפי קית' וויד, סמנכ"ל השיווק של ענקית מוצרי הצריכה, שצוטט ב"וול סטריט ג'ורנל". וויד אמר את הדברים בכנס של המשרד לפרסום אינטראקטיבי (IAB) שנערך בקליפורניה. "נעדיף להשקיע בפלטפורמות אחראיות המחויבות לייצר השפעה חיובית על החברה", סיכם. 

יוניליוור, שעם מותגיה נמנים בן אנד ג'ריז, הלמאנ'ס, דאב ופרסיל, לא פירסמה לפי שעה רשימת דרישות מסודרת. בכוונתה לקדם את הנושא בשיתוף עם ענקיות הטכנולוגיה, ובהן גוגל, פייסבוק, טוויטר, סנאפ ואמזון. 

 

 

 

ההצהרה של וויד משקפת את שאיפתה של יוניליוור — שהוצאותיה על פרסום הן מהגדולות מקרב החברות הגלובליות — לגרום לתעשיית המדיה הדיגיטלית להתרחק מתכנים המממנים טרור, ניצול ילדים ופייק ניוז או תומכים בגזענות ובעמדות סקסיסטיות.

 

עוד לפני איומו של וויד ניסו כמה מחברות הטכנולוגיה להתמודד עם הסוגיה. כך למשל, בחודש שעבר הצהירה פייסבוק על שינויים גדולים באלגוריתמים שלה העוסקים באיכות התוכן באתר ובהשפעתו על המשתמשים. כמו כן משתמשת פייסבוק בבינה מלאכותית כדי לאתר תמונות, סרטוני וידיאו ותכנים מילוליים הקשורים לטרור. במקביל, יוטיוב ערכה שיפורים בטכנולוגיה שבה היא משתמשת והעניקה לאנשי השיווק שלה יותר שליטה בתחום הפרסומות. גוגל מצדה הודיעה בשנה שעברה כי תקצה כ־10,000 עובדים לאיתור תכנים אלימים וקיצוניים ביוטיוב ב־2018.

 

יוניליוור אינה התאגיד הראשון שמנצל את הוועידה השנתית של המשרד לפרסום אינטראקטיבי להעלאת המודעות הציבורית לנושא. בשנה שעברה, ענקית מוצרי הצריכה פרוקטר אנד גמבל, המדורגת ראשונה ברשימת המפרסמות הגדולות בעולם, דרשה מענקיות הדיגיטל לערוך מקצה שיפורים בפרסום המקוון. מארק פריצ'ארד, סמנכ"ל השיווק של החברה, שהעביר את רשימת הדרישות, ציין השנה כי "הכפפה הורמה" וכי הושגה "התקדמות מרשימה". אחרי ש־90% מדרישותיו יושמו, פרוקטר אנד גמבל ממתינה עתה לבחינת מדדי הפרסום של גוגל ופייסבוק על ידי המועצה לדירוג אמצעי תקשורת.

 

השיח סביב התמודדות הפלטפורמות המקוונות עם תכנים בעייתיים בלט גם בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס בחודש שעבר, כאשר ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי קראה למשקיעים להפעיל לחץ על חברות הטכנולוגיה לנקוט מהלכים משמעותיים בהקדם. בדצמבר, הנציבות האירופית הזהירה חברות כמו פייסבוק, גוגל וטוויטר כי היא שוקלת חקיקה מיוחדת בנושא, אם הן לא ינקטו פיקוח עצמי ויפעילו שיקול דעת.

 

קבלו ניוזלטר יומי המסכם את חדשות היום ישירות למייל שלכם. לחצו להרשמה

בטל שלח
    לכל התגובות
    x